FIA si posvítila na zadní křídla, Mercedes už nemá takový náskok na rovinkách, pochvaluje si Horner

Petr Hlawiczka, 26. listopadu 2021, 06:00 Google+

Mercedes už nemá "abnormální" náskok v maximálních rychlostech jako dříve, těší šéfa Red Bullu Christiana Hornera, poté, co se ve Formuli 1 rozvířila kauza kolem flexibilních zadních křídel. Ta si Mezinárodní automobilová federace (FIA) nyní více hlídá.

Počet komentářů:  51 komentářů (Poslední 30.11. 19:46) Napište svůj názor
Lewis Hamilton a Max Verstappen po startu závodu v americkém Austinu

Lewis Hamilton a Max Verstappen po startu závodu v americkém Austinu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Vyrovnaný souboj o konstruktérský titul je letos doprovázen zákulisními třenicemi i mimo trať. Red Bull nedávno zpochybnil legálnost zadního křídla Mercedesu, které se podle něj příliš prohýbá a jeho vůz díky tomu získává nefér výhodu na rovinkách.

Lewis Hamilton byl za nelegální křídlo penalizován v Brazílii, na vině ale tehdy byly dva uvolněné šroubky, kvůli kterým se DRS klapka otevírala o 0,2 mm více, než je přípustné. Podle Tota Wolffa se křídlo během kvalifikace samo pokazilo a protest soupeře jej velmi naštval: "Myslím, že jsem byl vždy hodně diplomatický v tom, jak jsem o věcech jednal. Ale diplomacie dnes skončila!"

Jeho protějšek u Red Bullu poukazoval na to, že o nadměrném průhybu svědčí značky na zadním křídle, dle šéfa Mercedesu však viděl "ducha." FIA si na kauzu posvítila a v Kataru důkladněji kontrolovala flexibilitu klapek zadního křídla, aby případně přišla s přísnějšími zátěžovými testy. Stříbrné šípy kontrolou prošly a pravidla se zatím nemění.

img-responsive

Zadní křídlo Mercedesu se ocitlo pod drobnohledem | foto: Mercedes AMG F1 Team

Horner si však pochvaluje změnu, ke které došlo: "V posledních závodech jsme [u Mercedesu] pozorovali abnormální rychlost na rovinkách. Fakt, že Toto [Wolff] poukazoval na to, že jsme získali na rovinkách, když se nic nezměnilo..."

"Je ale povzbuzující, že to bylo poprvé od závodu v Silverstone, co jsme se dokázali vyrovnat jejich rychlosti na rovinkách a exponenciálnímu nárůstu v posledních závodech," těší šéfa Red Bullu po poslední Velké ceně Kataru, v níž dojel Max Verstappen druhý za Lewisem Hamiltonem.

To, že se FIA začala více věnovat zadním křídlům, pode něj přispělo ke změně situace: "Mám radost z toho, že vidím, jak dobře na to dbají. Pevně věřím, že představené testy by měly narušit jakoukoliv schopnost obcházet pravidla."

Maximální rychlosti kvalifikace na GP Kataru 2021 - Hamilton jen o 3,4 km/h před Verstappenem s křídlem pro vysoký přítlak

Maximální rychlosti kvalifikace na GP Kataru 2021 - Hamilton jen o 3,4 km/h před Verstappenem s křídlem pro vysoký přítlak | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Podle Mercedesu se u nich samozřejmě nic nezměnilo. "Ukázali nějaká data nebo fotografie, které se týkají výkonnosti na rovinkách? Šlo o trať, která není tak citlivá na výkon a je podle mě zajímavé, že odvedli dobrou práci: jejich rychlost na rovinkách s velkým křídlem je stejná jako naše. Takže jo, mám radost z toho, že mají radost," popisuje Wolff.

V Kataru Hamilton jezdil se starším motorem č. 4, který již má pár set kilometrů za sebou. Výkonnou "brazilskou" verzi si nechává pro finální část letošní napínavé sezóny, v níž 2 závody před koncem ztrácí na Verstappena 8 bodů.

"Pojďme do Saúdské Arábie, možná zas uslyšíme nějaké komentáře. Já se už nemíním zabývat dalšími debatami, které vzniknou. Rozhodl jsem za sebe a za tým, že již nebudeme komentovat veškeré fámy, které kolem toho vzniknou," dodává rezolutně šéf Mercedesu.

Vytisknout

Diskuze: FIA si posvítila na zadní křídla, Mercedes už nemá takový náskok na rovinkách, pochvaluje si Horner

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 51, poslední 30.11.2021 19:46 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 51 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll s Aston Martinem AMR24

"Prožíváme vzrušující období." Aston Martin o novém aerodynamickém tunelu a příchodu Hondy

Max Verstappen se vydává zpět na trať

Verstappen žádá další vylepšení vozu. "V Maďarsku musí fungovat!" nabádá Marko

Juan Pablo Montoya byl velkým talentem, ale na mistrovský titul nikdy nedosáhl.

V Goodwoodu se opět projedou staré vozy Williams. Do kokpitu se vrátil jeden z rebelů F1

Liam Lawson se loni coby náhradník předvedl v dobrém světle. Byl by v Red Bullu úspěšný?

Staré téma v novém hávu. Zvoní Pérezovi umíráček?

Vyváženost výsledků v podání obou pilotů - to McLarenu hodně prospívá

Zak Brown cítí šanci: Pérez nám otevřel dveře

Lewis Hamilton s Mercedesem W15

Rozjetý Mercedes nasadí do letní přestávky ještě 2 sady vylepšení. Bude pohádka pokračovat?

Charles Leclerc s vozem SF-24 za deště

Ferrari SF-24 po nasazení vylepšení divoce poskakuje, šéf vývoje šasi Cardile končí

Esteban Ocon a jeho tým prožili vskutku vypráskaný víkend (Ilustrační foto)

Prohlášení po závodě - vše se točí kolem Hamiltona

Chtělo by se říci - jako "zamlada". Od posledního vítězství Hamiltona utekla drahná doba, proto si to 104. v pořadí patřičně užil. (ilustrační foto)

GP BRITÁNIE: Hamilton se po 945 dnech opět raduje z vítězství

Lewis Hamilton a George Russell měli po kvalifikaci opravdu dost důvodů k úsměvu

Prohlášení po kvalifikaci - Britové mají důvod slavit

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Charles Leclerc v závodě v Brazílii

Ferrari letošní vůz nikdy nevyvíjelo, proč má tedy nad McLarenem navrch?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Staré téma v novém hávu. Zvoní Pérezovi umíráček?

  2. V Goodwoodu se opět projedou staré vozy Williams. Do kokpitu se vrátil jeden z rebelů F1

  3. "Prožíváme vzrušující období." Aston Martin o novém aerodynamickém tunelu a příchodu Hondy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud