MERCEDES
Lewis Hamilto, 1. místo
Nemohu uvěřit, že jsem zajel stou pole position. A vděčím za to lidem v továrně, kteří neustále navyšují laťku a nikdy se nevzdávají. Ta podpora, které se mi dostává, to je pro mě jako sen. Práce s nimi a ta cesta, kterou jsme společně prošli, byla neskutečná. Kdo by si na konci roku 2012 pomyslel, kdy jsme se rozhodli spolupracovat, povede k mé sté vítězné kvalifikaci. Takže cítím pokoru a jsem vděčný. Jsem nadšený, jako by to byla moje první.
Trošku jsem se obával změn, které jsme potenciálně měli před kvalifikací udělat. Vždy se snažíme vůz zlepšit, ale je to vždycky risk, protože musíte mít pořád na paměti i závod. Pár změn jsme provedli a jakmile jsem vyjel, věděl jsem, že to je špatně. Bylo to moje rozhodnutí, ale nakonec to bylo náročné. Takže proto jsem během kvalifikace ztrácel. Pořád jsme na voze pracovali a snažili se tu rychlost zlepšit, ale první kolo v Q3 bylo to nejlepší, co jsem zvládl. A to bylo skvělé. Chtěl jsem se dál zlepšovat, v dalším kole jsem byl myslím v některých sektorech o desetinu a půl rychlejší, ale nakonec jsem to nezvládl.
LEWIS: "I can't believe we're at 100!
— Formula 1 (@F1) May 8, 2021
"It's down to the men and women back at the factory, it's been a dream to work with these guys. Who would have thought at the end of 2012 we'd be at 100!
"I'm ecstatic! It's like my first!"#SpanishGP 🇪🇸 #F1 pic.twitter.com/k2NaXOyTHB
Valtteri Bottas, 3. místo
To bylo těsné! Cítil jsem, že bojuji o pole position a potom jsem ztratil desetinu v desáté zatáčce, a o malých rozdílech to letos je. Máme dobré auto a budu bojovat, o tom nepochybuji. Bude to opět těsná bitva mezi námi a Red Bully. Pokud dokážete udržet pneumatiky v dobrém stavu, budete mít větší šanci v době zastávek v boxech. Je tu šance smíšené strategie a jde zkusit jedno i dvou zastávková strategie. Přes noc budeme hodně pracovat a musíte počkat, jak to dopadne.
Toto Wolff, šéf týmu
Nejsem ten co si libuje ve statistikách, ale stá pole position, to je dost působivý milník. Rádiem jsem Lewisovi řekl, že to bylo dost slušné kolo, ale samozřejmě to bylo ještě víc. Vypadalo to, že Max na tom bude lépe, ale my jsme vždycky dokázali odpovědět. První tři dělí jen desetina, a tak si to v F1 přejeme. Boj o každou tisícinu. Lewis i Valtteri odvedli skvělou práci a když jde o tak malé rozdíly, počítá se každý malý detail. Pro zítřek máme výhodu dvou aut v čisté stopě a oba jezdce v první trojici. To nám dává strategické možnosti a musíme z toho pro závod vytěžit maximum.
RED BULL
Max Verstappen, 2. místo
Z mé strany to byla dobrá kvalifikace a jsem se svým kolem spokojen. Bylo bez chyb a měl jsem pocit, že jsem z auta dostal snad vše. Bylo to hodně těsné, ale nestačilo to a někdy to prostě musíte akceptovat. Mercedes vypadá, že je trošku před námi co se rychlosti na kolo týče, ale jsme v první řadě a v porovnání s loňským rokem, kdy jsme se tu opravdu trápili, můžeme být opravdu spokojeni. Víme, že start je tu velmi důležitý a může ovlivnit celý výsledek, takže na to se pochopitelně zaměříme, ale chceme, aby to byl čistý závod, protože bude dlouhý. Dáme do toho vše a myslím, že máme slušnou závodní rychlost. A jestli stačí na to je porazit? To nevím, ale pokusíme se na ně zatlačit.
MAX: “Second for us here on this track is good for us. I can be happy with that. I hope we can have a good race [on Sunday]”#SpanishGP 🇪🇸 #F1 pic.twitter.com/6X71GRmPkM
— Formula 1 (@F1) May 8, 2021
Sergio Pérez, 8. místo
Bylo to těžké a měl jsem celkově špatný den. Nezajel jsem dobré kolo a necítil jsem se na 100 %, protože mě dost bolelo rameno. Takže je dobré dostat se do Q3 a jen to dokazuje, jak dobré auto máme. Jsem si jistý, že můžeme bojovat o dobrý výsledek a je škoda, že jsme trošku mimo naši zaslouženou pozici. S ramenem už je to lepší. Ale před kvalifikací jsem byl slabý a bylo to prostě horší a horší. Jednalo se o problémy s levým ramenem a tak jsem se s tím dost trápil. Už jsem byl za lékaři a mělo by to být zítra úplně v pořádku. Takže na to se těším. Už je to lepší a zítra už snad budu zpět ve své kůži a pojedu naplno. Zítra máme další příležitost a snad napravím ty nehorší škody. Budu agresivní a musím se probojovat polem, abych dostihl ty v čele co nejdříve to půjde. Celkově to nebyl zatím nebyl nejlepší víkend, ale vidím, že věci se pomalu skládají dohromady a na auto si zvykám, což je klíč.
Christian Horner, šéf týmu
Je to další vzrušující kvalifikace a skvělý výkon v podání týmu. První start z první řady za deset let, a Max byl zase tak blízko pole position. Je to povzbudivé a je tu řada pozitiv. Loni chybělo sedm desetin, dnes to Max zajel vlastně téměř nastejno s Lewisem, což je skvělý pokrok. Checo dostal hodiny a bude startovat osmý, ale víme, jak silný v závodech je. I když se tu těžko předjíždí, jsem si jistý, že se posune vpřed. Důležitý bude start a rozdíly mezi námi a Mercedesem jsou jen velmi těsné, takže i to nejmenší bude hrát velkou roli. Takže start a první zatáčka bude důležitá a bude to vzrušující sledovat.
FERRARI
Charles Leclerc, 4. místo
Byla to dobrá kvalifikace a s výsledkem jsem spokojen. Když se podíváte na rozdíl mezi námi a prvními třemi, je to hodně solidní výsledek. Moje kolo v Q2 bylo čisté a to je dobré pro pneumatiky a využiji to při startu. Hodně se na to soustředím, protože to bude zítra hodně důležité, startovat na neojetých gumách. Jako tým jsme čtvrtí a šestí, což je pozitivní. Naše rychlost je konkurenceschopní a pokud zvládneme pneumatiky jako včera, mělo by to být dobré. Cílem je co nejvíce bodů. Celkově to byl zatím dobrý víkend a doufám, že ho tak i zakončíme.
Carlos Sainz, 6. místo
Celkově to bylo dobré pro tým, a to na okruhu, kde je důležitý výkon v zatáčkách a vyvážení auta, se nám vede dobře. Já měl dobrý pocit a mohl jsem na to tlačit. Zvládl jsem projít z Q1 jen na jednom setu a zajel pár dobrých kol, abych se dostal do první desítky. Pořád jsem to dokázal zlepšovat, ale kvůli pár malých chybkám jsem to nezvládl úplně skvěle při svém posledním pokusu. I tak je tu spousta pozitiv a jsme v dobré pozici. Těším se!
Laurent Mekies, závodní ředitel
Dobrá kvalifikace, která podtrhuje naši třetí příčku v týmech. Alespoň tedy v sobotu. Prioritou je zopakovat výkon i v neděli. Což se nám ne vždy úplně podařilo. A důležité také je, že tento nejlepší kvalifikační výkon roku přišel na okruhu, který je hodně náročný. Ztráta na pole position je oproti loňsku poloviční, ale stále znatelná a i kdybychom byli o něco rychlejší, nic moc by to nezměnilo. Charles i Carlos, který tu je doma, oba zajeli skvěle a snaží se spolu s týmem z auta dostat maximum. Zítra to bude těžký závod a s těsnými rozdíly. Pokud naše strategie, spolehlivost, týmová práce a výkon jezdců budou perfektní, můžeme cílit na velmi dobrý výsledek.
ALPINE
Esteban Ocon, 5. místo
Jsem spokojený. Potvrdili jsme rychlost z Portugalska, což je pro nás klíčové. V autě se cítím velmi dobře. V továrně tvrdě makají na vylepšeních, což s vyplácí. Zítra to bude zajímavý závod s různými strategiemi.
Fernando Alonso, 10. místo
Pro nás jde o dobrý víkend. Znovu jsme v nejlepší desítce, což ukazuje pokrok. Moje výjezdové kolo v Q3 bylo celkem chaotické, pak už jsem nenašel rytmus, ale i tak je desáté místo fajn. Víme, že se tady těžce předjíždí, ale pokusíme se mít dobrý start a dobrých prvních několik kol. Pak se uvidí, kde skončíme. Stát se může všechno.
Davide Brivio, závodní ředitel
Máme oba vozy v Q3, což je povzbudivé. Oba piloti odvádějí při zlepšování vozu a hledání nastavení spolu se svými inženýry velmi dobrou práci. Naším cílem pro zítřek je využít této dobré výchozí pozice a bodovat.
MCLAREN
Daniel Ricciardo, 7. místo
Oproti včerejšku jsme udělali dobrý pokrok. Soustředím se na sebe, zatím nejezdím perfektně, ale dnes to bylo dobré. Ale ne perfektní, myslím, že kdybychom vše správně načasovali, mohli jsme skončit čtvrtí. Ale i tak jde o pozitivní krok vpřed. Vylepšení fungují.
Lando Norris, 9. místo
Dnes to nebylo perfektní. V prvním kolee Q1 jsme měli smůlu s provozem, takže jsme museli použít druhou sadu pneumatik, abychom bezpečně postoupili. V prvním kole v Q3 jsem najel na nějakou nečistotu a ani druhé kolo nebylo optimální, protože podmínky se dost měnily. Není to propadák, ale chtěl bych startovat výš. Je těžké tady předjíždět. V neděli však máme silné auto a já se pokusím získat dobré body.
Andreas Seidl, šéf týmu
Měli jsme dnes v kvalifikaci dobré auto, ale nedostali jsme z něj maximum. Landův vůz byl po prvním kole v Q3 poškození a u Daniela vázlo načasování - kvůli tomu nestihl využít druhou čerstvou sadu pneumatik. Podíváme se na analýzu a poučíme se. Tým odvedl přes noc dobrou práci, aby optimalizoval vylepšení, která jsme do Barcelony přivezli. Zítra se to pokusíme zúročit ziskem solidních bodů.
ASTON MARTIN
Lance Stroll, 11. místo
Je škoda, že nám Q3 utekla s tak malým odstupem - bylo to jen pár tisícin vteřiny. Pozitivní na té věci je, že máme flexibilní výběr pneumatik, což bude v tomto závodě z hlediska opotřebení pneumatik velmi důležitý faktor. Ve Španělsku se snadno nepředjíždí, ale pokud dobře odstartujeme a před první zatáčkou získáme nějaká místa, můžeme si v neděli vybudovat dobrou platformu pro zisk bodů.
Sebastian Vettel, 13. místo
Moje poslední kolo v Q2 nebylo zcela čisté a když je startovní rošt tak vyrovnaný, mohou takové maličkosti znamenat hodně velký rozdíl. Myslím, že dnes jsme měli hodně dobrou šanci na postup do Q3, ale bohužel jsme se ocitli na samém chvostu skupiny uchazečů. Protože má tolik týmů hodně podobné tempo, nebude to snadný závod, ale pokusíme se dosáhnout na lepší pozice, tvrdě budeme na soupeře tlačit a uvidíme, co se nám zdaří. Nikdy nevíte, co se v tak dlouhém závodě může přihodit, pokud budeme rozumně nakládat s pneumatikami a využijeme naši závodní rychlost, můžeme reálně usilovat o body.
Otmar Szafnauer, generální ředitel
Lance i Sebastian postoupili z Q1 hladce a vybudovali si v Q2 solidní pozici. Proto pro nás bylo mírným zklamáním, že jsme ani s jedním vozem do Q3 nepostoupili - bude třeba učinit analýzu, co bylo příčinou. Startovní pozice obou pilotů nám nabízejí libovolný výběr pneumatik, navíc oba mají startovní pozici na čistší straně trati. Oba jsou v dobrém rozpoložení, aby zítra mohli zabojovat o body.
ALPHA TAURI
Pierre Gasly, 12. místo
Z celkového výsledku jsem jednoznačně zklamán. Je to poprvé, co jsem neprošel do Q3 a přitom mi uteklo jen o dvě setiny, což je vlastně nic. Tím chci říci, že jsem spokojen s nastavením vozu o tomto víkendu, ale opravdu jsem se potýkal s přilnavostí - zdálo se mi, že jenom kloužu, přehřívám si pneumatiky a za to na této trati tvrdě zaplatíte. Myslím, že jsme v úvodu sezóny byli o něco konkurenceschopnější, musíme si vše probrat a pochopit, jak znovu zabrat onen náskok ve středu pole. Nicméně zítra chci zabojovat, s ohledem na startovní pozici mám volnou ruku ve výběru pneumatik, což mi může pro závod dát malou výhodu.
Juki Cunoda, 16. místo
Jsem obrovsky zklamaný. Auto má výkon a myslím, že bychom ho z něj měli snadno dostat a projít do Q2, ale dnes mi chyběla přilnavost. Pierre a já máme značně rozlišné názory na vozidlo, i když máme shodné nastavení, takže musím zjistit, jestli problémy spočívají v nastavení nebo v našem odlišném způsobu jízdy. Pak se věci mohou věnovat inženýři a blíže data prozkoumat. Myslím, že až ten důvod najdeme, mohu opět plně využít potenciál našeho auta.
Claudio Balestri, hlavní inženýr výkonu vozů
Dnešní jízdy jasně prokázaly, jak vyrovnané vozy jsou a jak může maličký rozdíl v čase na kolo způsobit obrovský odstup v konečné pozici na startu. V třetím tréninku oba piloti vykazovali dobré časy; ujistili jsme se, že změny v nastavení vozu provedené přes noc byly pozitivní. Abyste na této trati byli rychlí, musíte najít kompromis mezi sektory, takže to byla naše hlavní úloha před kvalifikací. Pierre v Q1 absolvoval jen jedno rychlé kolo na jím zvolené směsi a snadno postoupil do Q2. Juki se trochu se svým vozem potýkal nebyl schopen následovat Gaslyho příkladu, ovšem chyběla mu pouhá setina. Podobná situace nastala v Q2 s Pierrem, jehož odstup od Q3 byl rovněž v řádu setin. Nyní se musíme zaměřit na zítřejší závod - věříme, že naše páteční tempo při závodní simulacích bylo dostatečně konkurenceschopné.
ALFA ROMEO
Antonio Giovinazzi, 14. místo
Byl to dobrý výkon a myslím, že jsme dostali z auta maximum, všechno, co bylo možné. Moje rychlé kolo v Q2 bylo dobré, možná jsem se mohl ještě trochu zlepšit, ale ke Q3 jsem měl i tak dost daleko. Pořád se zlepšujeme a dostat se opět do Q2 je pro mě povzbuzující. Se svým výkonem jsem spokojen, ale pořád nejsme tam, kde bychom chtěli a měli být - v první desítce. Děláme ale pokroky. Soustřeďme se na naše zítřejší závodní tempo; důležité bude první kolo, protože se tady hodně špatně předjíždí, ale jsme připraveni využít každou příležitost.
Kimi Räikkönen, 17. místo
Zůstat v Q1 je zklamáním, zvláště poté, co dopoledne vypadalo všechno mnohem lépe. Pořád jsem se cítil ve voze dobře, kolo nebylo špatné, ale ztratil jsem v posledním sektoru. Na konci kola jsem se dostal příliš blízko k vozu přede mnou a tím jsem ztratil šanci - když tohle uděláte a správně neodhadnete následný manévr - zaplatíte za to vysokou cenu. Uvidíme, co půjde udělat zítra, abychom se vrátili zpět do středu pole. Špatně se tu předjíždí, ale dám do toho všechno.
Frédéric Vasseur, šéf týmu
Dnešek byl ukázkou toho, jak těsný a konkurenceschopný je střed startovního pole. Rozdíly byly neuvěřitelně malé - v Q1 první a sedmnáctou pozici dělila jedna vteřina a mezi druhým a šestnáctým pilotem byl odstup jen o něco málo více než půl vteřiny. V takových podmínkách musíte zajet dokonalé kolo, což se dnes Kimimu nepovedlo. Naštěstí se do Q2 dostal Antonio a kvalifikoval se před Russellem, ze 14. místa má dobrou výchozí pozici v boji o body od samého začátku závodu. Jako vždy nikdo netuší, co se v neděli stane, ale pokud si vybojujeme dobrou pozici, můžeme těžit s vyvíjející se situace.
WILLIAMS
George Russell, 15. místo
Myslím, že dostat se do Q2 dnes bylo maximem. Veděli jsme, že ve srovnání výkonů naše auto na tomto okruhu nikdy nepracovalo perfektně. V druhém tréninku jsme se trochu prali s nastavením, ale dnes byly podmínky klidnější. Vůz se choval mnohem lépe a podařilo se nám zdolat v přímém souboji Cunodu a Räikkönena, takže dnes jsme naše šance maximalizovali. Očekávám zajímavý závod v teplém počasí, možná bude zítra i trochu pršet. Nevím, jestli před závodem nebo při něm, ale očekávám, že déšť dorazí a trochu závod okoření.
Nicholas Latifi, 19. místo
Zatím to je pro nás hodně náročný víkend. Při druhém pokusu jsem utrpěl nějaké poškození a to mi při rychlém kole nijak nepomohlo. Také byl dost silný provoz, všichni se nahromadili před nájezdem do rychlého kola, ale pro všechny to bylo stejné. Co se týče závodu, mohou nastat určité potíže, pokud nebudou čerstvé pneumatiky, takže zítra to bude pořádná výzva.
Dave Robson, ředitel závodního provozu
Změny, provedené po třetím tréninku vedly oproti druhému ke zlepšení. George byl úpravami velmi spokojen, udělali jsme opravdu velmi slušný pokrok. Kvalifikace pak byla obtížná, s typickým bojem o postupový čas v samotném závěru. Očekávali jsme, že výsledky v Q1 budou velmi těsné a tak jsme se rozhodli použít tři sady nových pneumatik. George se s tím popasoval dobře a postoupil do Q2, ale už mu žádné nové pneu nezbyly. Jeho jediný pokus na již ojetých gumách byl za daných okolností velmi dobrý a byl schopen vyvinout jistý tlak na Giovinazziho.
Nicholasovo auto bohužel utrpělo v rychlé zatáčce 9 nějaké poškození a to poznamenalo jeho finální pokus v Q1. Čeká nás oprava před závodem. Jak jsme viděli, kvalifikace je jenom kouskem víkendu, nyní už se zaobíráme závodem a zítra se pokusíme o posun vpřed.
HAAS
Mick Schumacher, 18. místo
Jsme opravdu spokojení. Byla to jedna z našich nejlepších kvalifikací. Zvládli jsme dostat auto tam, kam jsme chtěli a udělali jsme přes noc hodně změn. A byly správné. Cítím, že děláme ty správné kroky, podle předpokladů jsme měli být za Williamsy, ale dopadlo to jinak, jsme před jedním z nich! Musíme nyní mířit trošku výš a pokusit se dostat blíž Q2. Myslím, že abychom to zvládli, jsme nyní na správné cestě. Bude to však těžký závod, budeme asi sledovat velké opotřebení zadních pneumatik, a tím myslím všechny. Prostě nezbývá než počkat a uvidíme.
Nikita Mazepin,20. místo
Teploty v mém prvním a posledním kole na měkké sadě byly dobré. Ty druhé byly náročnější. Ale když přišel čas, teploty jsme zvládli. Je to naše druhá, čistá kvalifikace, takže s tím jsem spokojen. Na druhou stranou nejsem ještě spokojen s vyvážením auta. Těžko se řídí. A je těžké ho udržet ho na trati zatímco se snažíte zajet co nejrychlejší možný čas. Stále je to dohánět, ale čistá kvalifikace je dobrý krok vpřed.
Günther Steiner, šéf týmu
Oproti tomu, kde jsme byli včera. Myslím, že celý tým odvedl skvělou práci. Dojeli jsme před Williamsem, a tam nyní bojujeme. V Portugalsku se to nepovedlo, ale tady jsme to s jedním autem zvládli. Nikita také udělal dobrý pokrok, protože včera pochopitelně neměl nejlepší den. Musíme se dál zlepšovat a šplhat výš. Je to stále probíhající učební proces. Všichni se na tom podílíme.