Zlikvidoval totiž 48sekundový náskok vedoucí dvojice Nica Hülkenberga a Jensona Buttona s McLarenem. Rozhodli se po úvodní přeháňce nepřezouvat na přechodné pneumatiky a zbytku pole ujeli.
Podle nespokojených spekulantů se tím vedení závodu mělo pokusit nahrát Fernandovi Alonsovi, který si stěžoval na nebezpečné úlomky na dráze.
Nelíbilo se to ani vedení Force Indie. "Myslím, že safety car byl vtip. Myslel jsem si, že si hrajeme na NASCAR. Ty úlomky na dráze se daly zvládnout pomocí žlutých vlajek. Měli jsme s Jensonem takový náskok. Když se podíváte na to, co to vyžadovalo jak od pilota, tak i z pohledu týmu, jejich stáhnutí zpět bylo ukázkovým rozhodnutím," popisuje rozhořčeně Fernley.
Později došlo mezi Hülkenbergem a Hamiltonem v Sennových esíčkách při předjíždění o kolo zpět jedoucích vozů ke kontaktu, po němž musel pilot McLarenu z vedení odstoupit.
Nico Hülkenberg před oběma McLareny (foto: Sahara Force India)
"Nedokážu to pochopit. Byl tam Caterham, který se potácel středem dráhy za přítomnosti modrých vlajek všude kolem něj. Lewis se dostal do obklíčení, neměl kam jet a Nico spatřil příležitost. Oba spolu bojovali o vedení," popisuje dále zástupce Force Indie, kterému se následné potrestání jeho pilota zdálo příliš přísné.
"Kdyby se jednalo o nezodpovědnou jízdu, bral bych to. Můžete zároveň argumentovat tím, že Nico byl rychlejší a mohl ještě chvíli počkat, také bych to bral. Ale když máte uprostřed dráhy auto, které mělo především uhnout, pak by lídři projeli kolem bez jakéhokoliv incidentu," dodává Fernley pro Autosport.