DISKUZE K ČLÁNKU "Dostat ztracený přítlak zpět je těžší, než jsme čekali," připouští Alpine. O kolik týmy zpomalily?
Změny v oblasti podlahy měly za účel zpomalit letošní monoposty Formule 1, aby se nemusely měnit pneumatiky Pirelli. Ty by mohly mít s neustále rostoucím přítlakem potíže. Podle Alpine není tak snadné se dostat zpět na loňské úrovně aerodynamické výkonnosti.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Dostat ztracený přítlak zpět je těžší, než jsme čekali," připouští Alpine. O kolik týmy zpomalily?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Senor
08:28 26.03.2021 178.255.168.XXXpekne foto zadku, pekne videt jak se nekomu podarilo udelat hodne pekne zabalene, ze je videt i halo svatozar
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
-
-
-
-
-
Senor
08:32 26.03.2021 178.255.168.XXXVe vysledku stacilo rici, ze se uvidi, protoze psano je mnoho veci, dulezite budou vysledky. Nedavno jsem cetl, ze prohlaseni lidi okolo F1 jsou platna tak sekundu co je pusti do novin a je fakt, ze na mnoho idi to sedi, protoze kazdy nahani PR, kdyz nema vysledky.
-
-
-
-
-
-
-
juras
11:06 25.03.2021 88.103.92.XXXPřirozeně to ovlivnilo všechny...ale zdá se že nejvíc paradoxně utrpěl Mercedes...
Já se vůbec divím...já bych předepsal co se týče podvozku pod celým autem rovnou desku bez jakýchkoli cikgrlátek, záhybů, výřezů, křidýlek a bylo by. Auta by rázem ztratili velkou část přítlaku a ušetřilo by se na vývoji nesmyslů.
Pamatuju si jak velká změna byla zákaz wing-carů, jak monoposty zpomalily a místo jízdy "po kolejích" zas piloti museli auta krotit i ve smyku...za časů wing-carů dostal auto do smyku snad jen Gilles...-
jumpman
14:30 25.03.2021 178.255.168.XXXtohle se stane, když to auto má rovnou podlahu a v plné rychlosti se mu odlehčí přední náprava...
https://www.youtube.com/watch?v=e21ZjwZGjiQ
Stalo se to i v F1, ale teď si nejsem jistej jestli to byl berger v imole? Ale v návaznosti na to, bylo do pravidel dáno to prkno, co má vymezit minimální výšku podlahy nad silnicí...-
Ferda
21:06 25.03.2021 46.47.176.XXXAno stávalo se to i v F1. Právě proto se zakázaly na podlahách boční lišty, které zvyšovaly přísavný efekt. Ty fungovaly skvěle, bohužel pouze do doby, než vůz najel na obrubník. Pak se z něj stávalo rogalo a kvůli tomuhle riziku se lišty zakázaly. -
juras
22:36 25.03.2021 88.103.92.XXXNo ono to není tak jednoduchý...ty myslíš že ten speciál Mercedesu měl úplně plochou podlahu?
Ostatní auta závodící v LeMans takhle "nelétala"...předpisy byly stejné pro všechny...byla to konstrukční chyba.
Mark Webber se tehdy "proletěl" první a týmu řekl že si myslí že je auto nebezpečné a jedná se o chybu v konstrukci...ale tým to sváděl na nerovnosti dráhy. Dokonce prý tehdy Mercedes požádal před druhou nehodou Adriana Neweyho aby se k problému vyjádřil...a ten řekl že auto by nemělo pokračovat (potvrdil domněnku Marka Webbera že se jedná o chybu v konstrukci), ale Mercedes se rozhodl pokračovat po nějakých drobných úpravách...a byla z toho tahle kamerou zachycená nehoda Dumbrecka.
Chyba byla v aerodynamice...ale ne v podvozku.
Je to sice popírání soutěžení (toho technického), a dalo by se říct i DNA F1...ale zásadní a radikální změna v podlaze (to rovný prkno) by znamenala přesunutí části vlivu na výsledek na pilota. Jen byse to muselo udělat lépe než před rokem 1994...tehdy byl ten zásah do technických pravidel nedomyšlený.
Jinak zadní difusor bych nechal v jednoduché formě...tak aby zůstala část přilnavosti zachovaná.-
jumpman
08:09 26.03.2021 178.255.168.XXXto byl příklad. Jak píše ferda, při pokusu o zákaz přísavného efektu byla přikázána rovná podlaha a byl jednoduchá difuzor a pokud se vozu odlehčila přední náprava tak to dopadlo stejně jake ten mercedes... Tím jen chci říct, že úplně rovná podlaha není řešením a je spíš nebezpečná...
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek