Ferrari odhaluje nový monopost a avizuje velké zlepšení - dostane se s SF21 opět na pódia?

Petr Hlawiczka, 10. března 2021, 15:00 Google+

Ferrari dnes v Maranellu slavnostě představil svůj nový vůz SF21, s nímž by chtěl po loňském fiasku znovu bojovat o vítězství. Podaří se mu s vylepšenou pohonnou jednotkou a obměněnou jezdeckou sestavou naplnit smělé ambice?

Počet komentářů:  56 komentářů (Poslední 12.03. 10:44) Napište svůj názor
Ferrari SF21

Ferrari SF21 | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

K Charlesovi Leclercovi přišel jako náhrada za Sebastiana Vettela Carlos Sainz s McLarenu. Oba ambiciózní mladíci by se letos chtěli prát s favorizovanými Mercededesy a Red Bully o vítězství ve velkých cenách poté, co loni Scuderia skončila mezi konstruktéry až jako šestá.

Nos nového vozu Ferrari

Nos nového vozu Ferrari | zdroj: Scuderia Ferrari

Nový vůz, již 67. vyrobený v Maranelllu, má inovované lakování - matnou červenou doplňuje zelená barva na zádi u loga Mission Winnow spadající pod tabákový koncern Philip Morris. Zadní část je v tmavější červené a dává tak vzomenout na loňskou Velkou cenu Toskánska, v níž Ferrari slavilo tmavějšími odstíny svůj 1000. závod v F1.

Ferrari SF21

Ferrari SF21 | zdroj: Scuderia Ferrari

"Když jsme se pustili do projektu SF21, naším prvním úkolem bylo identifikovat, na které oblasti auta bychom se měli zaměřit, abychom zvládli radikální změnu. Rozhodli jsme se pro zadní část - zkonstruovali jsme novou převodovku a nové zavěšení. To společně s úsilím našich kolegů od pohonné jednotky vedlo k mnohem užší zádi," pochvaluje si šéf šasi Enrico Cardile.

"Také jsme se podívali na chladicí systém, zvýšili efektivitu centrálního chladiče a navrhli karosérii se silnějším downwashing efektem. Aerodynamika byla jednou z oblastí postiženou změnami pravidel, proto jsme si dali při jejím vývoji dva cíle: získat zpět ztracený přítlak kvůli pravidlům a omezit odpor... vyvinuli jsme nové přední křídle, které funguje dohromady s novým konceptem nosu, ale šasi samotné a přední zavěšení pochází z loňského vozu SF1000," prozrazuje Cardile.

Záď Ferrari SF21

Záď Ferrari SF21 | zdroj: Scuderia Ferrari

Nos je podobně jako loni široký, nejde tedy cestou Mercedesu - je přepracovaný, nové jsou pilíře předního křídla s lepším usměrnění proudu vzduchu směrem k zadní části.

Bočnice se zdají být menší než u loňského předchůdce. To nejdůležitější je však pohonná jednotka, s níž byl tým při testování na stolici velmi spokojený a podle Mattii Binotta zdárně stáhli loňské manko ve výkonu.

Nasávací otvor pro přívod vzduchu k motoru

Nasávací otvor pro přívod vzduchu k motoru | zdroj: Scuderia Ferrari

Monopost SF21 čeká zítra debut na trati v Bahrajnu, kde si Ferrari rezervovalo filmovací den. Během něj mohou oba piloti dohromady ujet 100 km na neávodních pneumatikách.


Fotogalerie:

 
Technické specifikace nového vozu:

Technické specifikace Ferrari SF21

Technické specifikace Ferrari SF21 | zdroj: Scuderia Ferrari

Vytisknout

Diskuze: Ferrari odhaluje nový monopost a avizuje velké zlepšení - dostane se s SF21 opět na pódia?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 56, poslední 12.03.2021 10:44 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 56 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso a Esteban Ocon - závod na Imole

Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

Mattia Binotto - jsou jeho dny v pozici šéfa Ferrari sečteny?

Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

Esteban Ocon v Mexiku před McLarenem

Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Daniel Ricciardo a Max Verstappen na tiskovce po kvalifikaci v Mexiku

Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

Startovní čísla - víte proč si piloti vybrali právě to své a jaké mohou vozit?

Věděli jste, proč jezdí Bottas se 77, Hamilton má 44 a Cunoda s 22? Něco málo o startovních číslech

První jízda Fernanda Alonsa s Aston Martinem

Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

Po sezóně se v Abú Zabí opět testuje

Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

Sergio Pérez s Red Bullem RB18

Chyba Red Bullu? Horner hájí Pérezovi strategii, díky které se nestal "umírající mouchou"

Start závodu v Abú Zabí

FOTO: Závod v Abú Zabí uzavírá sezónu - Leclerc odolává Pérezovi, s F1 se loučí řada jezdců

Lando Norris s McLarenem MCL36

Nejrychlejší kolo v Abú Zabí předvedl Norris. Jaké strategie volily týmy?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Sergio Pérez během testu Red Bullu v Silverstone

Nový motor je úžasný, rozplývá se Marko. Honda jej výrazně modernizovala

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Věděli jste, proč jezdí Bottas se 77, Hamilton má 44 a Cunoda s 22? Něco málo o startovních číslech

  2. PROHLÁŠENÍ po posledním závodě roku

  3. Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

  4. Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

  5. Chyba Red Bullu? Horner hájí Pérezovi strategii, díky které se nestal "umírající mouchou"

  6. GP ABÚ ZABÍ: Sezóna končí, Verstappen dle zažitých pořádků, Leclerc nakonec stříbrný

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud