Ferrari odhaluje nový monopost a avizuje velké zlepšení - dostane se s SF21 opět na pódia?

Petr Hlawiczka, 10. března 2021, 15:00 Google+

Ferrari dnes v Maranellu slavnostě představil svůj nový vůz SF21, s nímž by chtěl po loňském fiasku znovu bojovat o vítězství. Podaří se mu s vylepšenou pohonnou jednotkou a obměněnou jezdeckou sestavou naplnit smělé ambice?

Počet komentářů:  56 komentářů (Poslední 12.03. 10:44) Napište svůj názor
Ferrari SF21

Ferrari SF21 | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

K Charlesovi Leclercovi přišel jako náhrada za Sebastiana Vettela Carlos Sainz s McLarenu. Oba ambiciózní mladíci by se letos chtěli prát s favorizovanými Mercededesy a Red Bully o vítězství ve velkých cenách poté, co loni Scuderia skončila mezi konstruktéry až jako šestá.

Nos nového vozu Ferrari

Nos nového vozu Ferrari | zdroj: Scuderia Ferrari

Nový vůz, již 67. vyrobený v Maranelllu, má inovované lakování - matnou červenou doplňuje zelená barva na zádi u loga Mission Winnow spadající pod tabákový koncern Philip Morris. Zadní část je v tmavější červené a dává tak vzomenout na loňskou Velkou cenu Toskánska, v níž Ferrari slavilo tmavějšími odstíny svůj 1000. závod v F1.

Ferrari SF21

Ferrari SF21 | zdroj: Scuderia Ferrari

"Když jsme se pustili do projektu SF21, naším prvním úkolem bylo identifikovat, na které oblasti auta bychom se měli zaměřit, abychom zvládli radikální změnu. Rozhodli jsme se pro zadní část - zkonstruovali jsme novou převodovku a nové zavěšení. To společně s úsilím našich kolegů od pohonné jednotky vedlo k mnohem užší zádi," pochvaluje si šéf šasi Enrico Cardile.

"Také jsme se podívali na chladicí systém, zvýšili efektivitu centrálního chladiče a navrhli karosérii se silnějším downwashing efektem. Aerodynamika byla jednou z oblastí postiženou změnami pravidel, proto jsme si dali při jejím vývoji dva cíle: získat zpět ztracený přítlak kvůli pravidlům a omezit odpor... vyvinuli jsme nové přední křídle, které funguje dohromady s novým konceptem nosu, ale šasi samotné a přední zavěšení pochází z loňského vozu SF1000," prozrazuje Cardile.

Záď Ferrari SF21

Záď Ferrari SF21 | zdroj: Scuderia Ferrari

Nos je podobně jako loni široký, nejde tedy cestou Mercedesu - je přepracovaný, nové jsou pilíře předního křídla s lepším usměrnění proudu vzduchu směrem k zadní části.

Bočnice se zdají být menší než u loňského předchůdce. To nejdůležitější je však pohonná jednotka, s níž byl tým při testování na stolici velmi spokojený a podle Mattii Binotta zdárně stáhli loňské manko ve výkonu.

Nasávací otvor pro přívod vzduchu k motoru

Nasávací otvor pro přívod vzduchu k motoru | zdroj: Scuderia Ferrari

Monopost SF21 čeká zítra debut na trati v Bahrajnu, kde si Ferrari rezervovalo filmovací den. Během něj mohou oba piloti dohromady ujet 100 km na neávodních pneumatikách.


Fotogalerie:

 
Technické specifikace nového vozu:

Technické specifikace Ferrari SF21

Technické specifikace Ferrari SF21 | zdroj: Scuderia Ferrari

Vytisknout

Diskuze: Ferrari odhaluje nový monopost a avizuje velké zlepšení - dostane se s SF21 opět na pódia?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 56, poslední 12.03.2021 10:44 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 56 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se v druhém tréninku dostal do TOP5 (ilustrační foto)

GP BELGIE: V druhém tréninku McLareny vrací úder

Alpine opouští po roce další šéf

Bruno Famin končí v Alpine, Ocon už má nové angažmá

Esteban Ocon se v prvním tréninku svezl pouze v jediném instalačním kole

GP BELGIE - v prvním tréninku s převahou vítězí Verstappen, překvapil Albon

Lewis Hamilton po úspěšné Velké ceně Maďarska

Hamilton Verstappenovi řekl, jak se má mistr světa chovat. Zápis komisařů o kolizi ho šokoval

Mattia Binotto do roku 2022 šéfoval Ferrari

Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Oscar Piastri a Lando Norris slaví po závodě v Maďarsku

FOTO: Double McLarenu v Maďarsku, bronzový Hamilton a tápající Red Bull

Max Verstappen

"Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

Tým Mclaren působí navenek jako pohodový tým. Ale bude si muset poněkud uspořádat poměry

Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

Nakolik myslel Lando Norris své prohlášení upřímně? (Ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

Oscar Piastri je dalším jménem ve Zlaté knize vítězů F1, ovšem spíš než vybojované získal darované vítězství

GP MAĎARSKA: Vítězná komedie McLarenu, rozzuřený Verstappen, jubilující Hamilton

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sergio Pérez během testu Red Bullu v Silverstone

Nový motor je úžasný, rozplývá se Marko. Honda jej výrazně modernizovala

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

  2. "Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

  3. PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

  4. KVALIFIKACE: Další Pérezovo selhání, dvě červené vlajky a triumf McLarenu

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: McLaren je opatrně spokojen, Alpine si sype popel na hlavu

  6. Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud