PROHLÁŠENÍ pilotů a zástupců po Grand Prix Ázerbajdžánu

Robert RoBertino Pavelka, 28. dubna 2019, 16:40 Aktualizováno 28.4.2019, 20:20 Google+

Co do dramatičnosti bychom u závodu v ulicích Baku možná mohli na nějaký čas i usnout. Co nám k tomu řekli piloti a zástupci týmů?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes zatím sbírá letos jedno double za druhým

Mercedes zatím sbírá letos jedno double za druhým | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

MERCEDES

Valtteri Bottas, 1. místo:

Byl to vlastně těžký závod, i když se vpředu toho moc nedělo. Vnímám toto vítězství opravdu silně. Když startujete z pole-position, předpokládáte přímočarý závod - čím méně dramat, tím lépe. Neodstartoval jsem nejlépe, po protočení kol v Číně jsem byl možná příliš opatrný. Lewis měl lepší start a zatáčky 1 a 2 jsme projeli bok po boku - byl souboj, kdy jsme se respektovali a jsem rád, že jsem se udržel před ním. Lewis byl hodně rychlý, stále na mě tlačil, takže jsem si nemohl dovolit udělat žádnou chybu, ale upřímně - všechno jsem měl pod kontrolou. Nakonec jsem byl rád, že vidím šachovnicovou vlajku. Po závodě jsem mohl do vysílačky říci: Jaký to tým! Naše výkony jsou opravdu impozantní, jak na trati, tak i všichni v továrně, jsem na ně skutečně pyšný. A musíme se ujistit, že dokážeme tuhle úroveň udržet.

Lewis Hamilton, 2. místo:

V kvalifikaci jsem neodvedl dobrou práci, Valtteri ano. A potom jsem byl v závodě v první zatáčce příliš "přátelský" a vlastně jsem mu ji věnoval. Nebyl to můj nejsilnější závod v sezóně. Byl pro mě hodně těžký, takže to je vlastně hodně dobrý výsledek. Samozřejmě pro tým je fantastický, Valtteri předvedl skvělý výkon po celý víkend a vítězství si opravdu zasloužil. Já jsem jel podprůměrně, takže na sobě musím tvrdě zapracovat. Není to jen tím, že trať v Baku mi nesedí. Jsou určité závody, s nimiž se peru, s dalšími zase nemám problém. Nakonec jsem byl rychlejší, ale už to nestačilo.

Toto Wolff, šéf týmu:

Jsem opravdu šťastný, byl to další fantastický výkon celého týmu. Dnes jsme se nedopustili žádných velkých chyb a díky tomu jsme vyhráli, naše auto bylo rychlé, strategie byla správná, zastávky v boxech byly bezchybné, piloty jsme spolu nechali bojovat, řekli jsme jim na začátku druhého stintu, aby zachovali chladnou hlavu, protože jsme nevěděli, jak dlouho vydrží pneumatiky, ale od počátku až do konce měli možnost si to rozdat o vítězství. Oba jeli pod tlakem výborně a nedopustili se žádné chyby, byl to kalkulovaný risk. Na druhou stranu bylo dobré je vidět závodit v čestném a čistém souboji. Výsledek mě opravdu potěšil a jsem rád, že si Valtteri napravil po loňském roce reputaci a dočkal se zadostiučinění.

FERRARI

Sebastian Vettel, 3. místo:

První stint opravdu nebyl dobrý, snažil jsem se dostat pneumatiky do správné teploty. Byly ale příliš studené, takže jsem je příliš opotřeboval, pak se zahřály a bylo to ještě horší. Nikdy vlastně pořádně nefungovaly. Bylo to hodně nepohodlné a nekonzistentní, necítil jsem se ve voze dobře. Proto mě docela překvapil stint na středně tvrdé směsi, čekal jsem potíže, ale s jejich zahřátím jsem neměl žádné problémy a až do konce fungovaly bez potíží. Cítil jsem se na nich podstatně lépe a určitě jsem byl i rychlejší.

Charles Leclerc, 5. místo:

Co se týče mé zastávky a jejího načasování, upřímně se domnívám, že k tomu byl důvod - nejdřív se ale musím podívat na data, než k tomu budu mít nějaké připomínky. Tým má mnohem víc dat než já ve voze, ale osobně se domnívám, že když mě předjížděli Bottas, Hamilton a Vettel, tak jsem ztratil nějaký čas. Po výměně jsem se zeptal, jestli máme šanci se opět dotáhnout na čelo, bylo mi řečeno, že ne. Takže už jsem se od té chvíle nesnažil jet naplno, abych je dostihl, ale šetřil jsem pneumatiky - pak jsem se pokusil o nejrychlejší kolo, když tu byla možnost. Myslím si, že druhý či třetí stint byly o ničem - ne proto, že bychom měli velký odstup, ale protože nebylo možné se vrátit na čelo. Dnešek samozřejmě nebyl ideální, hlavně kvůli nepovedené strategii. Mohl to být opravdu pozitivní závod, upřímně si myslím, že s Ferrari se nic špatného neděje, chyba byla včera u mě. Nechci se nijak shazovat - to jsem udělal včera - chyboval jsem, poučím se z toho a vrátím se silnější.

Mattia Binotto, týmový šéf:

Náš výkon není v souladu s naším očekáváním. Začalo to kvalifikací a na této trati udělá postavení na startu velký rozdíl, startovat zezadu je mnohem těžší. V závodě nevyjel na trať safety car, což by nám oproti soupeřům mohlo hrát do karet. Sebastian předvedl solidní výkon, byl stále blízko vedoucí dvojici a odměnou mu bylo pódium. Charles zajel ve velkém stylu, posouval se pořadím poté, co na startu ztratil nějaké pozice. Bylo pro něj těžší udržet teplotu ve středně tvrdých pneumatikách než ostatní na měkkých. Dnes jsme ale neměli dostatečnou rychlost, soupeři byli svižnější. Po návratu domů musíme identifikovat oblasti, kde ztrácíme a zapracovat na nich, je třeba být agresivnější, abychom se vrátili na očekávané pozice.

RED BULL

Max Verstappen, 4. místo:

Ve druhém stintu jsem získal nějakých sedm osm vteřin, vypadalo to dobře, dokud nebyl vyhlášen režim virtuálního SC. Pak mi poklesla teplota na pneumatikách. Zdá se, že náš vůz je na to nějaký náchylnější, nebo se nám nedaří to zvládnout. Nevím, co za tím je - jinak bychom to samozřejmě vyřešili. Po VSC už to pro mě bylo hodně těžké, vůz dost klouzal a pokud v Baku nemáte přilnavost, nemůžete v zatáčkách riskovat a ztratíte hodně času.

Myslím, že náš pit-stop přišel dost pozdě, ale na druhou stranu jsem nakonec piloty před sebou měl na dohled. Vypadalo to velmi dobře, dokud nebyl ohlášen VSC. Co se týče Pierra, asi mu selhal hnací hřídel, proto mě varovali, abych nepřejížděl obrubníky, abychom minimalizovali nebezpečí. Takže těch pár posledních kol jsem jezdil mimo ně, ale tím jsem ztratil dost času. Ale stejně jsem neměl šanci nikoho dostihnout, bylo jasné, že skončím čtvrtý.

Pierre Gasly, nedokončil:

Tento závodní víkend byl mnohem lepší než první tři závody. V autě jsem se cítil lépe a byl jsem schopen řídit daleko víc podle toho, jak jsem chtěl. V kvalifikaci jsem se dobře předvedl, zejména v Q1. V závodě, po startu z pit-lane, nám bylo jasné, že to bude tuhý boj, dotahovat se zezadu, ale auto bylo dost rychlé a my se vrátili do boje o body. Všechno šlo jak po másle a šesté místo bylo něco neuvěřitelného, dokud mě nepostihla závada. Konečně se mi povedla adaptace a jsem na správné cestě. Myslím, že vůz je nyní předvídatelnější a já taky změnil svůj přístup. Musím ještě na některých věcech zapracovat, ale každý víkend se budu v součinnosti s týmem zlepšovat.

Christian Horner, šéf týmu:

Max dnes předvedl výborný závod, bohužel na startu ztratil pozici ve prospěch Péreze a než se před něj zase dostal, ztratil kontakt s vedoucí skupinou. Pak zajel velmi dobře druhý stint a vydělal nějakých 10 vteřin. Než byl spuštěn režim VSC, ztrácel na Sebastiana asi tři vteřiny. Ten ironií osudu zapříčinil Pierre, Max měl problémy s teplotou pneumatik a nebyl schopen odstup na Ferrari udržet. Ještě přesně nevíme, co se stalo s vozem Pierra, je nám líto, co ho postihlo, protože jel jednoznačně nejlepší závod v dosavadním šampionátu. Byl opravdu vynikající a když ho srovnáme s Leclercem, který do závodu odstartoval na stejných pneumatikách, po více než 50 % svého stintu byl rychlejší než on. Bohužel hnací hřídel způsobila jeho odstoupení ve chvíli, kdy by snadno obhájil šesté místo. Pierre tento víkend dosáhl mnohých pozitiv a odjel velmi dobrý závod. Pozitivní je, že jsme zase o krok blíže Mercedesu a Ferrari.

RACING POINT

Sergio Pérez, 6. místo:

Byl to dobrý den. Po startu to vypadalo dobře, když jsem předjel Verstappena, ale on mi to hodně brzo vrátil, byl prostě rychlejší, takže jsem se zaměřil na to, abych porazil McLareny, které dnes byly nesmírně silné a hlavně rychlé. Z mé strany to byl hodně náročný závod, protože jsem ho jel prakticky celý na limitu, bojoval jsem s teplotou pneumatik, hlavně v prvním stintu. Naštěstí jsou pro nás výsledkem hodně dobré body, takže dnešek je zkrátka fantastický.

Lance Stroll, 9. místo:

Je to skvělý pocit být zpátky na bodované příčce, závod byl pro mě od startu do cíle velkou výzvou. Tato trať je takovou, která nedovolí jedinou chybu. Klíčovým faktorem bylo udržet koncentraci a to se mi dnes bezezbytku podařilo. Proto se cítím šťastný.

Otmar Szafnauer, šéf týmu:

Opouštíme Baku s pocitem štěstí, radosti a dobře odvedené práce. Jsou to naše první dvojité body v této sezóně a naše vůbec nejsilnější působení v nějakém závodě. Baku je pro nás tradičně tratí, kde zvládáme závodit a pro nás je nesmírně důležité, že jsme využili výhod, které nám tento víkend nabídl.

McLAREN

Carlos Sainz, 7. místo:

Po třech závodech cítím osobně určitou úlevu, že jsem se konečně dopracoval k dnešní rychlosti. Stále nechápu, proč jsem měl třikrát po sobě takovou smůlu. Dnes to bylo zcela bez problémů, takže jsme mohli předvést, čeho jsme schopni. Celý víkend byla rychlost opravdu dobrá, je škoda, že jsem jí nemohl využít i v kvalifikaci kvůli žlutým vlajkám. Dnes jsem se po osmi kolech vrátil zpátky na místo, odkud jsem hodlal útočit na soupeře před sebou. Od té doby to bylo výborné, zvládli jsme práci s pneumatikami. Virtuální safety car daroval Pérezovi další čas, už se nám nepodařilo ho předjet, ale i tak jsem hodně šťastný.

Lando Norris, 8. místo:

Jsem skutečně šťastný. Mohlo to být o něco lepší, jel jsem na sedmém místě a v režimu VSC jsme se chtěli o něco pokusit. Doufali jsme, že pneumatiky ostatních nebudou v tak dobrém stavu, jak to na první pohled vypadalo. Ale víc jsme udělat nemohli, nakonec máme dvojité bodované umístění, s čímž můžeme být navýsost spokojeni.

Gil de Ferran, sportovní ředitel:

Oba vozy na bodech, to je opravdu dobrý den. Ačkoliv to na první pohled vypadalo jako snadný závod, ve skutečnosti to bylo jinak. Naše vozy měly dobrou rychlost, přesto jsme museli být opatrní ohledně pneumatik. Vzhledem k tomu, že jsme měli "volné" zastávky, zvolili jsme oba typy strategie - jak konzervativní, tak agresivní. Rozhodli jsme se odbavit Landa během režimu VSC, takže jsme využili jako tým všechny strategické možnosti. 

Gratuluji oběma pilotům, jeli bezchybně na hranici dokonalosti. Gratuluji stratégům, kteří zvládli komplexní závod. Gratuluji našim týmům mechaniků, kteří jako vždy opět vynikli. A konečně gratuluji všem v McLarenu, kteří neustále vynakládají obrovské úsilí v každé Grand Prix. Odjíždíme z Baku s dobrým pocitem, ale stále jsme odhodlaní kráčet stále dál a kupředu.

SAUBER

Kimi Räikkönen, 10. místo:

Nebyl to pro nás snadný víkend. Rozhodně jsme neplánovali start z pit-lane, ale stalo se, nedá se odestát - bod je tím pádem maximem, kterého jsme dnes mohli dosáhnout. Bylo to ale hodně těžké, zastavil jsem dřív, abych se vyhnul tlačenici, ale pak jsem celý závod bojoval s pneumatikami. Samozřejmě jsem poněkud zklamaný, čekal jsem víc, ale předpokládám, že příští závod pro nás bude jednodušší.

Antonio Giovinazzi, 12. místo:

Byl to závod s velkou výzvou. Startoval jsem ze 17. místa po penalizaci deseti míst. Po prvním stintu, kdy jsem zůstal déle na trati, jsem ztratil mnoho času, protože jsem se dostal do silného provozu. Byla to škoda, protože jsem měl dobrou rychlost, bohužel nevyjel safety car, takže jsem nemohl bojovat o první desítku. Teď se budeme soustředit a pilně pracovat před dalším závodem v Barceloně.

Frédéric Vasseur, týmový šéf:

Jak jsme byli po včerejší kvalifikaci spokojení, tak jsme po závodě rozladění. Bod nazývám bych nazval minimalizováním škod, ale upřímně si myslím, že jich mohlo být víc. Ráno přišla špatná zpráva ohledně Kimiho předního křídla - šlo o špatný ohyb na okrajích - na Antoniově voze bylo stejné křídlo, které prošlo v pořádku. Kvůli tomu jsme však museli změnit specifikaci a Kimi byl nucen odstartovat z pit-lane. Tentokrát překvapivě nevyjel na trať SC, takže jsme s oběma vozy uvízli v silném provozu. Ačkoliv Kimi i Antonio odvedli dobrou práci, náš závod tím byl znehodnocen.

TORO ROSSO

Alexander Albon, 11. místo:

Skončit mimo body, to rozhodně není výsledek, který bych chtěl. Měl jsem dobrý start, trochu jsem si zaboxoval s bariérou – dostal jsem se ve špatnou chvíli na špatné místo a trefil zeď při výjezdu ze zatáčky 1. Takže jsem v několika dalších zatáčkách byl opatrný. Odstup byl potom malý, ale myslím, že jsme příliš dlouho čekali na výměnu. Potom jsme spadli za celý balík a naším problémem bylo, že jsme potřebovali o něco větší výhodu než ostatní ze středu pole. Nakonec se mi pár manévrů povedlo a pobavil jsem se, což je asi to hlavní.

Daniil Kvjat, odstoupil:

Rozhodně to nebyl můj nejlepší den, když jsem navíc musel vystoupit z auta bez vlastní viny, ale takové věci se v závodech stávají. S Danielem nemám problém, uznal svou chybu, takže obrátíme list. Samozřejmě jsem v tu chvíli byl zklamaný, protože jsem se cítil na body, ale nic se nedá dělat. Včera bylo naše auto v kvalifikaci skvělé, dnes jsme zápasili s pneumatikami, musíme zjistit, co a proč se stalo. Máme dobrý balík nastavení, jsem si jist, že náš čas ještě přijde.

Jody Egginton, technický ředitel:

Dnešní závod pro nás nebyl nijak dobrý, s těmi pocity Baku opouštíme. Danyho první sada náhle přestala fungovat, takže musel předčasně do boxu a spadl zcela dozadu. Poté se propracoval až na body, ale incident s Ricciardem znamenal další ztrátu a nakonec musel odstoupit kvůli poškozenému podvozku. Alex jel velice rozumně a bod vlastně ztratil, ale musíme jako tým čestně přiznat, že v našich silách bylo udělat víc, hlavně v oblasti strategie. Takové věci se stávají, takže přezkoumáme data a zařídíme se, abychom do podobné pasti znovu nespadli. Teď už myslíme na další závod, od nějž opět očekáváme intenzivní bitvu ve středu pole.

HAAS

Kevin Magnussen, 13. místo:

Byl to náročný den, a rozhodně ne výsledek, ve který bychom doufali. Takže před Barcelonou musíme tvrdě zapracovat a posunout se kupředu, máme nějaká data z testů, takže očekáváme, jak se bude auto chovat, i když teplota bude rozdílná. Nečekali jsme takový start do sezóny, takže se musíme soustředit na další závody - a hlavně najít řešení.

Romain Grosjean, odstoupil:

Propadal se mi brzdový pedál, takže jsme raději auto odstavili z bezpečnostních důvodů. Předtím jelo tak dobře, jak jsme jen mohli doufat. Prvních pár kol na středně tvrdé směsi bylo obtížných, ani na měkkých to nebylo ono, ale pak jsme se dostali zpět do soubojů. Tlačil jsem, jak mi to auto dovolilo, jel jsem absolutně na limitu. Před zatáčkou 15 se mi zablokovaly brzdy, musel jsem jet rovně do únikové zóny a to bylo zlé. Snažil jsem se udržet kontakt se soupeři, ale ztratil jsem tempo. Je třeba nyní vše rozebrat, zanalyzovat co se dá. Musíme zareagovat, abychom mohli bojovat o dobré umístění v Poháru konstruktérů. Věřím, že naše auto je dobré, jen je nepříjemné se potýkat s tímto základním problémem, jenž je pro nás spojen s pneumatikami. Doufejme, že v Barceloně na tom budeme lépe.

Günther Steiner, manažer týmu:

Výsledek je velmi neuspokojivý. Musíme se lépe vypořádat s pneumatikami. S novými typy bojujeme od začátku sezóny. Je třeba se nějak chytit. Je pro nás zklamáním, že vše se odvíjí od toho, zda se pneumatika řádně dostane do provozu nebo ne. Zdá se, že všem ostatním se v tomto bodě daří, takže na tom musíme tvrdě zapracovat.

RENAULT

Nico Hülkenberg, 14. místo:

Prožili jsme opravdu složitý víkend. Dnes jsem neměl na nic odpověď ani co nabídnout. Šel jsem do toho opravdu tvrdě, snažil jsem se a cítil, že jedu jak to nejlépe jde, ale z auta dnes nešlo vytáhnout maximum. Je toho hodně, co je třeba prověřit, ale tohle byl možná jeden z tajemných víkendů, kdy nic neklapne. Je to pro mě a pro tým hořké, ale musíme se od toho odrazit a snažit se být lepší.

Daniel Ricciardo, odstoupil:

Byl to zvláštní incident, kvůli kterému jsem odstoupil, ale byla to moje chyba a je mi líto týmu a Daniila. Byl to chvilkový zkrat, několik vteřin jsem nedokázal myslet dopředu, takže jsem udělal hloupost. Tým byl samozřejmě hodně rozladěný. Podařilo se nám dostat do slušného rytmu a na středně tvrdých pneu jsme měli dobré časy, takže bychom to snad i dotáhli na body.

Cyril Abiteboul, šéf týmu:

Jasně, byl to špatný víkend. Od pátečního tréninku jsme se nedokázali vypořádat s autem a chytit se navzdory velkým změnám, které jsme přes noc udělali. Nakonec se nám podařilo dosáhnout určitého stupně konkurenceschopnosti, ale jenom u Danielova auta, u Nicova se to nepodařilo. První stint byl zklamáním, ale pokud se nám podaří dát všechny okolnosti do pořádku, můžeme dosáhnout slušné úrovně, jak už jsme to několikrát prokázali. Start evropské části sezóny pro nás bude příležitostí začít od začátku.

WILLIAMS

George Russell, 15. místo:

Nebyl to pro nás snadný víkend, ale po kvalifikaci jsem se cítil dobře. Docela se mi ulevilo, že už je konec, vypadá to, že stále nemůžeme najít svou cestu. Jdeme k dalšímu závodu, chceme i nadále usilovat o zlepšení a doufám, že Barcelona bude mnohem pozitivnější.

Robert Kubica, 16. místo:

V Baku jsem nikdy nezávodil a chtěl bych poděkovat mechanikům. Odvedli úžasnou práci, že poskládali znovu dohromady můj vůz po včerejší chybě. Očekávali jsme start z pit-lane a velice záhy bylo jasné, že musím dávat pozor na brzdy. Nebylo to jednoduché, ale dnešní prioritou bylo dovézt auto do cíle. Ještě jednou chválím mechaniky, že mi pro závod dokázali připravit vůz.

Dave Robson, závodní inženýr:

Byl to náročný víkend a důležité je, že oba vozy dojely do cíle. Mechanici předvedli excelentní práci, když po kvalifikaci dokázali Robertovi dát auto do kupy. Udělali jsme nějaké změny v nastavení, nezbytné po opravách. Po startu z pit-lane jsme se pokusili u Roberta držet solidní odstup s ohledem na pneumatiky, na kterých startoval. George absolvoval obtížný start, protože mu poklesla teplota u pneumatik během zahřívacího kola. Po přezutí byl schopen si držet stálý odstup. Musíme se omluvit Robertovi kvůli chybě, která znamenala penalizaci.

Google+ Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ pilotů a zástupců po Grand Prix Ázerbajdžánu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pierre Gasly předvedl v Silverstone výrazné zlepšení

"Gaslymu pomohla v Británii změna přístupu, nikoliv Verstappenovo nastavení," říká Horner

Simone Resta bude působit opět u Ferrari

Technický ředitel Alfy Romeo míří zpět k Ferrari

Do budoucích pravidel jsou vkládány naděje na atraktivnější podívanou

Do F1 se s novými pravidly vrátí přísavný efekt monopostů

Max Verstappen v souboji se Sebastianem Vettelem

Je už Red Bull 2. nejrychlejším týmem? Hodnotí šéf Ferrari + VIDEO

Lando Norris s McLarenem

"Špatné rozhodnutí, Norris za týmem přesto stojí." McLaren potřeboval ještě 5 kol, aby jeho strategie zabrala

Charles Leclerc a Max Verstappen si na dráze nedarují ani centimetr

Změnil se nějak přístup komisařů k závodění mezi piloty?

Sebastian Vettel v kvalifikaci v Silverstone

Zažívá Sebastian Vettel svoje déjà vu?

Valtteri Bottas v úvodu Velké ceny Británie 2019 před Lewisem Hamiltonem

Bottas se v Silverstone přiblížil nové smlouvě s Mercedesem, Ocon jedná s "mnoha týmy"

Charles Leclerc v Silverstone vystrčil lokty

"Nebylo v tom nic osobního!" Leclerc o své tvrdosti v soubojích s Verstappenem

Pierre Gasly během Velké ceny Británie

"Já ho nezdržuju!" bránil se Gasly. Proč mu Horner nařídil, aby Verstappena pustil před sebe?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Piloti Mercedesu opět začínají dominovat

GP Ázerbajdžánu: Vítězný Bottas vede i průběžnou klasifikaci

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Pro Bottase to nebyl snadný úkol

  2. Na úvod v Silverstone nejrychlejší Red Bull, Bottas předčil Hamiltona, Ferrari s velkou ztrátou

  3. "Já ho nezdržuju!" bránil se Gasly. Proč mu Horner nařídil, aby Verstappena pustil před sebe?

  4. Ferrari má po zmatcích ve vývoji vozu už jasno, Vettel v Silverstone očekává lepší víkend

  5. Hamilton ovládl domácí Grand Prix, Vettel opět chyboval + VIDEO

  6. Leclerc svou jízdou ukázal, že ho Rakousko stále bolí, říká Verstappen, který "mohl skončit druhý"

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud