DISKUZE K ČLÁNKU Vettel v Německu havaroval, Hamiltonovi pomohla týmová režie k vítězství + VIDEO

Dramatická bitva, déšť a nehoda domácí hvězdy 15 kol před cílem, to byla kulisa na Hockenheimringu, kde se opět měnilo pořadí v průběžné klasifikaci. Mercedes mohl slavit double a Hamilton po včerejší frustraci zažíval zcela odlišné emoce.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Vettel v Německu havaroval, Hamiltonovi pomohla týmová režie k vítězství + VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 205, poslední 31.07.2018 21:44 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mansell_fan (Hlasovalo 7 lidí) 22.07.2018 17:52
Tato férová slova pana Wolffa by se měla do… »
» Vandal (Hlasovali 4 lidé) 22.07.2018 17:19
Jako zavod docela dobry... ale takova divna… »
» daaviid23 (Hlasovali 4 lidé) 22.07.2018 17:32
Lewis je hold jinde. Je to terminátor. Sice dělá… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Easy

Easy

178.209.132.XXX
Kimi jezdil od začátku závodu do svého prvního pitstopu s průměrným náskokem cca 0.9s na kolo před Lewisem (ten se tehdy probíjel polem, poslední kola před Kimiho zastávkou hodně zrychlil). Následně až do doby, kdy zajížděli jedni z posledních pilotů k prvním zastávkám (kolem 25.-30. kola) jezdil Kimi asi o 0.8s na kolo rychleji, poté se až do Lewisovy zastávky jejich průměrné tempo srovnalo. Uvádím přibližné hodnoty, do excelu jsem si nahrál časy všech kol obou pilotů a zkoumal časové úseky, kde Kimi získával náskok. Netvrdím, že se jedná o dokonalou analýzu, ale aspoň se snažím vnést trochu světla do toho, proč se jednalo u Kimiho o strategii na jistotu. Nové gumy mu měly zajistit v každé fázi závodu dostatečný náskok před Lewisem, který vyrážel do grand prix s alternativní strategií.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Icewoman

Icewoman

178.255.168.XXX
Nemůžu, pusť si záznam.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Icewoman

Icewoman

178.255.168.XXX
Já píšu, že poškodilli Kimiho? Ne - jen že mi není jasný, k čemu ta strategie byla dobrá. Protože pokud se měl Kimi udržet s pitem navíc před Hamiltonem, musel by být rychlejší než on o více než sekundu na kolo. Spousta sekund je prosím kolik? Kimi po zastávce vyjel těsně před Hamiltonem a měli pře sebou oba ještě zastávku - takže šul -nul... Ty fakt nevíš, co píšeš - proč by se měl vozit za VŸRAZNĚ pomalejším - výrazně pomalejší nejde předjet?

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

217.31.62.XXX
Jaké srovnání???
-Kimi by byl zpomalován a ztratil by za Hamíkem čas. Nezpochybnitelný fakt.
-Vettel Kimiho pitstopem nezískal vůbec nic. Nezpochybnitelný fakt.
Není co řešit.
13

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

217.31.62.XXX
odin
odin 20:26 23.07.2018 77.240.103.XXX
Tak předně, Kimi by s velkou pravděpodobností musel stavět ještě jednou.
Tak musel nebo nemusel? Vždyť ty neudržíš jednotný názor ani v jednom vlákně.
Kdyby ho povolali později, byl by ZA HAMÍKEM. POMALEJŠÍM HAMÍKEM. A ztrácel by každé kolo 0,5-1s. Kolik na něj ztrácel, Max? On by za nim jezdil do 42 kola, tak si spočej kde by byl Max. O Bottasovi s Vettelem se už ani bavit nemusíme.
Nemám důvod se zlobit na Vettela. On blbosti neplácá. Dělá chyby, ale aspoň mluví rozumně. Na rozdíl od lidí, kterým musím vysvětlovat, že když někdo druhému ujíží, tak je asi rychlejší. 13

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

217.31.62.XXX
Můžeš mi ukázat v kterém kole zajel Vettel o 3s rychleji než Kimi?
A v kterém kole ho zbrzdili?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

217.31.62.XXX
Jistě že dává. Hamík byl totiž rychlejší než KImi do Kimiho pitstopu. Po pitstopu dostal Kimi nové gumy, se kterými byl najednou o 2s rychlejší než předtím. Ale ty jsi jediný, komu to logické nepřipadá.
Podívej se opět na časy. Aáááá promiň, časy nic neukazují že? Tak se podívaj na rozestupy. Jaktože se Kimi od Hamíka vzdaloval????????? Když mu ujížděl, nebyl tedy rychlejší????????
Tohle ti vážně musím vysvětlovat jak úplnýmu nováčkovi? To ti po desítkách let sledování F1 uniklo, že když někdo druhému ujíždí, tak je asi rychlejší a kdyby byl za ním, tak by ho ten vepředu brzdil????? Vážně tvůj smysl pro logiku v poslední době nestíhám. Vysvětlovat tak elementární záležitosti nemusím vysvětlovat ani tomu 4-letýmu klukovi. I ten už ví, jak se pozná rychlejší.

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

217.31.62.XXX
Kimi byl třetí a tuto pozici by bez deště bral i se dvěma pitstopy. Kdyby ho naopak nechali dýl a ztratil by 10-15s za Hamíkem, tak by se jistě posunul až za Verstappena. Výsledek toho je jasný. Strategie byla správná.
Nevím, co sem taháš zase Monako? Komu Kimi chránil pozici????? Jak??????????? Vždyť vyjel 2s před Hamíkem a rychle mu odjížděl. Tak co proboha chránil???????????????? Nějaký Odinovský imaginární pocit, že by se Sebík líp cítil???? Kdyby chtěli Vettela chránit před Hamíkem, tak by Kimiho naopak nechali na trati o hodně dýl, aby Hamíka skutečně brzdil!!!!!
A ano, přepuštění byla TR. Jasná a logická, když měl každý jinou strategii. Dělá se to běžně u všech týmů. Jediné nelogické na tom je to, že to tak dlouho trvalo.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

217.31.62.XXX
Promiň, ale nepíšeš tu náhodou o tom, jak zase poškodili Kimiho? Tak je ti dobrá, nebo ne?
Ano, Vettel přezouval o 10 kol později. Víš proč? Aby vyjel ještě před Hamíkem. Bohužel Kimi byl zase o spoustu sekund pozadu, tak by i po 10-ti kolech vyjel kde???? Za Hamíkem. Došlo? A pak by se vozil dalších 18 kol za výrazně pomalkším vozem. A kdo by tu pak řval o stupidním poškození Kimiho.....
Neměli co sychrovat. Vettela v tu dobu Hamík nijak neohrožoval, měl za sebou 3 bližší soupeře. Z brzské výměny neměl Vettel vůbec nic. Naopak pro Kimiho bylo lepší vyjet před a ne za Hamíkem. To by pochopilo i malý děcko.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

217.31.62.XXX
Jo, předjíždí. Pokud jsou monoposty různě rychlé. Našlo se tam hodně dvojic, které za sebou zůstaly po dlouhou dobu, ikdyž byl ten druhý do té doby rychlejší: Čím to? Když se tam tak dobře předjíždí....
Proč třeba nepředjel Bottas Hamíka. Proč nepředjel Kimi Bottase. Vždyť podle tebe to bylo snadné. Proč nepředjel Alonso Haas. Slabší piloti?
Že v Monaku porušili nějakou dohodu o nechání pozic jsi používal ty, ne Easy. A intuici jsi předvel teřba při imaginárním pitstopu pro Kimiho v Austrálii. A není to jediná imaginární záležitost, o které jsi věděl pouze ty. Tak co ti podsouvám??? 13

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

217.31.62.XXX
V Baku jsem o Vettelovi nijak nediskutoval. Udělal chybu, stála ho místo. Najdi si to. Francii jsem ani nevíděl, prostě jsem jen zkodnotil, že chybu udělal. A v Rakousku jsem jeho chybu nerozporoval. Dlouhá diskuse byla na tvé téma, že to Vettel udělal úmyslně a o srovnání se Schumacherem, jestli je důležitý úmysl, nebo následek. V obou tématech jsi měnil názor jak korouhvička. Já jeho chybu unzal, je to napsané zcela jasně.
Jo, Silverstone si přečti, mnoho jsem tam toho nenepsal.
Sorry, ale pořád trvám na tom, že STR na výměně motorů vydělalo a pořád trvám na tom, že se proti loňsku i začátku sezony zlepšilo. Na tom jeden slabý závod nic nemění. Nepleť si kozy s vozy. 03

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

46.135.19.XXX
Odine, jednou provždy by ses měl smířit s tím, že loni v Monaku překvapilo chování gum více stájí. U Red Bullu také u jednoho z pilotů nevládlo nadšení. Takže vlastně tvrdá TR by byla, kdyby Seba přesto, že mu to jelo jako z praku, povolali násilně do boxů, aby náhodou Kimiho nepředjel. Asi ti to připomenu vždy, když budeš argumentovat tím, že ten, kdo vyhraje kvaldu má automaticky rezervováno lepší místo v cíli. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

46.135.19.XXX
Počkej Odine, teď se musím Mika zastat. To, že Ham měl nula zastávek před Kimiho boxy není podstatné. Důležitým faktem je, že Kimi zamířil k mechanikům ve 14. kole, Lewis až ve 42. kole. Kdyby Kimi jezdil o pár kol déle, po pitstopu by se s jistotou zařadil za Hama a ten by ho pěkně brzdil až do vlastních boxů. A že by ho zpomalil bylo vidět jasně na livetimingu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

46.135.19.XXX
To jsem rád, že se chceš haštěřit i nadále. 03

Pokud jde o preference nějakého pilota v týmu, Kimiho mám rád, respektuji ho a vždy jsem rád, když se mu zadaří. Bohužel to většinou vše začíná v sobotní odpoledne a tam mu to většinou nevychází... Ale to už jsme probírali v minulých diskusích.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

46.135.19.XXX
A pročpak? 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Za normálních podmínek (bez deště a SC) ta strategie pro Kimiho znamenala pit stop navíc. Na rozdíl od všech, kteří jezdili do té doby na opotřebovaných pneumatikách vesele dál v čele závodu. A čelo počítám, první pětku.
Kimi rozhodně neměl šanci na slušný výsledek. Že nakonec skončil na bedně, bylo způsobeno deštěm SC a Vettelovým kiksem.
Strategie Kimiho nedávala smysl pro Kimiho žádný.
Pro Ferrari a Seba šlo o utnutí postupu Hamíka.( Do té doby předjížděl všechny bez větších problémů a získával jednu pozici za druhou. Ferrari potřebovalo vybavit lepším materiálem svého hůře postaveného pilota, který bude Hamíka v případě potřeby blokovat a tím chránit Sebovu první pozici. Opět se ptám, zda stejná strategie nebyla možná loni v Monaku? Též mohli použít Vettela k ochraně Kimiho prvenství.
A upozorňuji, že pitstop Kimiho letos v Německu zas tolik Ferrari nevyčítám. To, co jim vyčítám je příkaz k přepuštění pozice Sebovi. Pro mne stejná situace, jako u Merglů, kdy zakázali Bottasovi útočit na Hamiltona. 02
Přepuštění pozice Vettelovi pomohlo, nebo si snad myslíš opak? TR to byla. Nebo si opět myslíš opak?
Já v tomto vidím TR u Ferrari a následně i u Mercedsu. Tak že konzistentní názor.
Pokrývání Hamiltona Kimiho pitstopem zmiňuji jen jako možnost, kterou jsem uváděl už loni po Monaku, kdy jste argumentovali pokrýváním soupeřů vedoucím pilotem (lépe postaveným). I loni v Monaku bylo možné pokrývat Maxe a Bottase Vettelem. Nijak by mu to neublížilo a Ferrari by mělo též double. Jen by Seb nevyhrál. Letos to na double nevypadalo, ale jeli opět na Sebovo vítězství. 02
A v tomto spatřuji TR ve prospěch Vettela loni v Monaku. Když se chce lze pokrýt soupeře i hůře postaveným pilotem.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Nechápeš? A co?
Já nechápu tebe. Vždy, když jsem kritizoval Vettela (v tebou zmíněných lokalitách), objevil se nějaký Mike17 a začal právě Seba obhajovat a zpochybňvat argumenty.
Tak kde jsou ty tvé zmíňky??? Pokud jsi souhlasil s tvrzením o chybách, tak proč ty nekonečné diskuze?
Minulý závod jsem jaksi promeškal, tak nevím, co jsi psal. Musím to napravit a přečíst si tvé názory z Anglie.
STR jsi zatím vždy stavěl nad McLaren. Tak že dneškem je to posun jinam, ve tvých názorech? OK beru. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Co že???
Tvé srovnání koulhá na obě nohy.
Srovnávej srovnatelné. 02

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
To by jsi mne teda zklamal.
Jen dál piš, jak tvé Ferrarácké srdce velí. Akorát bys mohl občas brát ohledy i na ty neprferované piloty Ferrari. Protože i oni dávají týmu maximum, ale vrací se jim bohužel minimum. Takový Mike17 to vnímal velmi intenzívně, když tam jezdil jeho neoblíbenec Alonso s Massou. Ale teď, když tam jezdí oblíbenec Vettel s Kimim je jeho vnímání zcela převrácené. 02 i nu "karakter" 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Holky to mají v životě těžší. Bohužel.
Tak si některé "požitky" musí odepřít. 05 Ale třeba to časem vyjde i tobě, pokud se toho my starší dožijeme. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Logan Sargeant konečně připustil, že výrazně chyboval (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

GP KANADY: Kvalifikace skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

GP KANADY: V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Fernando Alonso v závodě v Austrálii

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

Guanyu Zhou se postaral o přerušení tréninku (ilustrační foto)

GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Vizualizace vozu F1 dle nových pravidel pro rok 2026

Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama