San Marino: Nejsmutnější vítězství v kariéře

ar1, 20. dubna 2003, 18:38 Google+

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Pětinásobný mistr světa Michael Schumacher a jeho mladší bratr Ralf nastoupili do dnešního závodu Grand Prix San Marina i přesto, že jim dnes ráno v nemocnici v Kolíně nad Rýnem zemřela ve věku 55 let jejich maminka Elizabeth.

V průběhu týdne se spekulovalo, jaký tento závod vlastně bude? Hodně se mluvilo o možném dešti, což se nakonec naštěstí nevyplnilo. Naštěstí proto, protože mokrá trať svědčí spíše smůle a náhodě, než sportovním výkonům. Realita závodu spíše odpovídala sázce na taktiku zastávek v boxech, než že by týmy měly obavy z deště.

Na start zamračeného, ale přesto suchého závodu nastoupili hned dva jezdci z boxové uličky. Byli jimi Ralph Firman a Jos Verstappen.

Samotný start závodu proběhl až na malý souboj mezi Ralfem a Michaelem Schumacherovými, kteří startovali z první řady, klidně. Vítězně z tohoto prvního souboje vyšel mladší z bratrů. Na startu zůstal stát pro potíže se svým vozem Mark Webber. Nakonec se mu ale svého Jaguara podařilo rozjet.

Ve 3. kole bylo následující pořadí: R. Schumacher, M. Schumacher, Barichello, Montoya, Raikkonen, Alonso, Panis, Coulthard, Heidfeld, Button, Webber, da Matta, Villeneuve, Trulli, Fisichella, Frentzen…

Již ve čtvrtém kole začal ohrožovat vedoucího jezdce R. Schumachera opět jeho bratr. Z tohoto mráčku ovšem v Imole také nezapršelo. Na špici startovního pole se utvořila trojice jezdců, která získávala menší náskok nad ostatními. Tuto trojici brzy dojel Juan Pablo Montoya, který se pokoušel držet krok se třetím Barichellem.

V 10. kole začaly první zastávky v boxech, kterých jako první využil Panis. Ve 13. kole Heidfeld a da Matta, ve 14. kole Alonso, v 15. kole Webber a v 16. kole vedoucí jezdec závodu Ralf Schumacher. Po něm se postupně objevili v boxech i M. Schuamcher a Barichello.

V Imole se taktika hodně lišila. Od dvou zastávek, na které jely oba vozy McLaren až po tři zastávky, které zvolila většina týmů.

Do vedení závodu se tak mohl opět dostat Kimi Raikkonen, kterému na druhém místě hlídal situaci týmový kolega David Coulthard.

V 19. kole odstoupil Jacques Villeneuve s vozem BAR Honda, což je pro něj velké zklamání, které tak pokračuje již několik roků. Mark Webber obdržel od komisařů penalizaci za přejetí bílé čáry při výjezdu z boxů, za což dostal trest projetí boxové uličky.

Díky skvělé práci mechaniků týmu Scudéria Ferrari se dostal Michael Schumacher na vedoucí pozici závodu. Naopak mechanici Williamsu mají stále co dohánět, protože potíže, které zapříčinili Montoyovi, bychom také s trochou nadsázky mohli považovat jistý druh sabotáže.

Ve 24. kole odstupuje ze závodu Justin Wilson, který vjel do boxů na dotankování, ale bohužel již nevyjel. Kolem 28. kola proběhly druhé zastávky, kterých se účastnili jezdci: Panis, da Matta, J. P. Montoya, R. Schumacher a N. Heidfeld.

Přesně v polovině závodu předjíždí již lídr Michael Schumacher vítěze z Brazílie o celé jedno kolo. Musel to být hořký okamžik, který uzemnil tohoto mladého Itala. Prostě, platí skutečnost, že Michael je nejlepší z nejlepších jezdců v historii Formule 1. A opět se potvrdila skutečnost, že ve Ferrari nejde o krizi, ale spíše o smůlu, která provází tým z Maranella v letošní sezoně.

Montoya odjel pouze jedno kolo a po problémech, které měli mechanici s dotankování paliva v předchozí zastávce, musel do boxů znovu.

Kolem 38. kola hned dvakrát vítěz z Brazílie Giancarlo Fisichela ohrozil závod, protože nebezpečným způsobem předjel před v zatáčce před cílovou rovinkou Brazilce da Mattu, který musel mít plné ruce a nohy práce, aby se s Fisim v zatáčce nesrazil. Podruhé se mále sám Fisi ocitl v záchytné zóně. Fisichella i těmito manévry přesvědčil diváky v ochozech, že je sice dobrým jezdcem, ze kterého bude jednou skvělý nástupce Patreseho, Capelliho či Nanniniho, ale zatím musí ještě hodně pilovat svůj jezdecký styl a krotit vášně.

Dnes jsme také opravdu mohli sledovat velký boj taktiky mezi týmy Ferrari, Williams a McLaren. O McLarenech je známo, že dokáží dojet závod s jednu zastávkou méně, než ostatní týmy. To se dnes také potvrdilo.

23 kol před cílem začaly třetí zastávky v boxech. Bylo jasné, že závod bude v poklidu dokončen a alespoň dnes budeme moci zapomenout na dramata, která se odehrávala v minulých Grand Prix. Imola je také velmi těžká na předjíždění, o čemž se mohlo dnes přesvědčit hned několik jezdců. Od Michaela Schumachera až po Frentzena či Montoyu.

Ve 49. kole zajel naposledy do boxů pro palivo Michael Schumacher. Bylo jasné, že pokud vyjede před Raikkonenem, měl by být vítězem. Povedlo se. Dotankování trvalo 7 sekund a výjezd stihnul skvěle. Před sebou měl sice Barichella, toho ale musel pustit, protože Rubinho ještě musel v příštím kole na poslední zastávku do boxů.

V 53. kole jsme opět mohli sledovat hořící vůz Jordan Ralpha Firmana a 3 kola před cílem i vůz Fisichelli.

Také 3 kola před koncem závodu svedl tuhý boj o druhou pozici Rubens Barichello s druhým Kimi Raikkonenem. Barichello se Raikkonenovi přiblížil na 0,7 sekund, což bylo velmi nebezpečné. Raikkonen ale potvrdil svoji ledovou mysl a Rubesovi nedovolil ani sebemenší náznak předjetí.

V cíli se tak jako první objevil zaslouženě Michael Schumacher, který dnes v Imole předvedl výborný výkon odpovídající pětinásobnému mistrovi světa. Zdůrazňuji to proto, že v situaci ztráty jednoho z rodičů dokázat zvítězit, to chce mít opravdu velmi silné nervy.

Druhý definitivně skončil Raikkonen, a třetí Barichello.

Po dojezdu do boxů bylo na Michaelovi vidět, že dnes žádné oslavy nebudou. Ostatní jezdci již byli ven z vozů a Michael se pomalu soukal z bezpečnostních pásů. Jen málo chybělo, aby dojetím nebrečel. Zkroušeně odkráčel do zákulisí. Vedení závodu bratrům Schumacherovým udělilo výjimku, aby se nemuseli účastnit závěrečného ceremoniálu. Michael přesto na stupně vítězů vystoupil. Už jen proto, že toto vítězství určitě věnoval své matce. Na tiskové konferenci ho již musel zastoupit šéf týmu Ferrari Jean Todt.

Fakticky bylo dnešní Michaelovo vítězství 65. v kariéře a pro tým Ferrari 160. v historii.

Příští závod se pojede 4. května ve španělské Barceloně a redakce f1-news.cz se těší na shledanou s Vámi u příštího závodu.



Vytisknout

Diskuze: San Marino: Nejsmutnější vítězství v kariéře

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Situace se vyostřuje! - anotační foto

Situace se vyostřuje!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud