Nasr se obává o brazilskou budoucnost ve Formuli 1

Robert RoBertino Pavelka, 8. května 2017, 14:00 Google+

Brazílie má ve Formuli 1 poměrně slušné postavení. Dala tomuto sportu hned několik významných pilotů, mezi nimiž najdeme i tři světové šampiony, závod na okruhu Interlagos se stal nedílnou součástí kalendáře F1. Jak ale vypadá budoucnost tohoto sportu v největší jihoamerické zemi?

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 09.05. 20:07) Napište svůj názor
Felipe Nasr má obavy o brazilskou budoucnost v F1

Felipe Nasr má obavy o brazilskou budoucnost v F1 | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

Historie je pro některé lidi pouze obtížným pojmem, který je de facto k ničemu. Přitom si můžeme stále opakovat jeden velice moudrý výrok: "Kdo se o historii nezajímá a nestará, těžko v budoucnu stvoří něco smysluplného." Pochopitelně velikáni jako Ayrton Senna da Silva, Nelson Piquet sr. či Emerson Fittipaldi - světoví šampioni ze země kávy a fotbalu - těžko upadnou v totální zapomnění, ale třeba takový Carlos Pace už se ocitá na hraně a ruku na srdce - z oněch méně úspěšných pilotů jako Raul Boesel, Enrique Bernoldi, Luciano Burti, Pedro Diniz, Christian Fittipaldi, Mauricio Gugelmin, Roberto Moreno, Alex Ribeiro, Chico Serra či Ricardo Zonta si už mnozí sotva někoho vybaví.

Od dob famózního Ayrtona Senny se v F1 objevilo dost Brazilců, ale výrazněji se prosadili jen Rubens Barrichello a Felipe Massa, titul (třebaže Massa měl v roce 2008 velice blízko) už ale nikdo nezískal. Trať v Interlagosu je na hraně existence, spíš se vždy s obtížemi "slepí" dohromady pro další rok. Množí se názory, že v šampionátu přetrvává jen proto, aby se udržel zájem Jižní Ameriky. 

img-responsive

Fenomenální Ayrton Senna - na jeho úspěchy zatím nikdo nenavázal | foto: Honda Racing F1

Mohlo se také dobře stát, že by letos nebyl na startu ani jeden Brazilec, což by se stalo poprvé od roku 1969! Většinou měla tato jihoamerická země tři až čtyři zástupce, nejhorší roky od zmíněného konce 60. let představovaly sezóny 1970, 1971, 2013 a 2014, kdy zelenožlutomodrou zástavu hájil jen jediný pilot (Emerson Fittipaldi resp. Felipe Massa). Poslední brazilské vítězství už je také hodně letité - Rubens Barrichello vyhrál Grand Prix Itálie 2009 na voze Brawn GP, na téže trati jen o šest let později jsme viděli na stupních vítězů naposledy Brazilce - Felipe Massu.

Novou nadějí jihoamerického sportu se tak měl stát Felipe Nasr, který strávil dvě sezóny v týmu Sauber a loni právě v Brazílii švýcarskému týmu pomohl v jeho existenčním boji. Zákony F1 jsou ale neúprosné a dnes čtyřiadvacetiletý rodák z hlavního města Brasília o závodní sedačku přišel. A je to právě on, kdo má obavy o další rozvoj brazilské stopy nejen v F1.

"Ty obavy jsou opravdu silné. Také mě znepokojuje, že se vytrácí mladá generace, Brazílie má v F1 opravdu velmi silnou historii. Takové dědictví nesmíme promrhat. Jsem si jist, že podobně to vidí celá moje vlast. Nesmíme přestat hledat nové talenty," burcuje Nasr.

V současné době má Brazílie v líhni talentů, nově zformované Formuli 2, jediné želízko v ohni - je jím Sergio Sette Camara v barvách holandského týmu MP Motorsport, kde je jeho kolegou muž, který už s F1 má určité zkušenosti - Jordan King. Rodinnou tradici Fittipaldi, vstupující už do třetí generace, hájí v šampionátu World Series Formula V8 3.5 dvacetiletý Pietro Fittipaldi da Cruz, vnuk dvojnásobného šampiona Emersona Fittipaldiho. Toho můžeme vidět v barvách týmu Charouz Racing System a nevede si tam zrovna nejhůř: v prvním závodě na Silverstone vyhrál obě rozjížďky a po dvou závodech mu patří druhé místo za Alfonsem Celisem jr.

img-responsive

Felipe Nasr při svém posledním závodě v Abú Zabí | foto: Sauber Motorsport AG

Ale pojďme zpět k Felipe Nasrovi. Jeho záměrem je vrátit se do F1 příští rok, čímž by chtěl převzít pochodeň od Felipe Massy, u něhož se dá předpokládat, že opětovně svou kariéru uzavře (i když i James Bond říkal "never say never again"). Brazilec nyní směřuje svou pozornost na seriál WEC, Formuli E a hodlá se vrátit i do 24 hodin Daytona. 

"Můj manažer usilovně jedná ohledně angažmá v F1 pro rok 2018, navázal kontakt s některými týmy. Je to jen otázka času a nejspíš také hraje roli spousta komerčních zájmů, to všechno musí klapnout dohromady. Dbám o svou fyzickou kondici a jsem připraven, takže můžu hned zítra naskočit do Formule 1. Nabral jsem téměř tři kilogramy svalové hmoty, což byl můj plán," pokračuje Nasr.

img-responsive

Radost týmu Sauber a bodový zisk Felipeho Nasra v závodě v Brazílii | foto: Sauber Motorsport AG

Pořád cítí určitý osten nevděku, ale zároveň připouští, že v případě Sauberu rozhodovaly ještě jiné aspekty. Ono deváté místo bylo pro Sauber značnou spásou a nejspíš potopilo ke dnu tým Manor, kterému uniklo lukrativní desáté místo v Poháru konstruktérů. Jak už bylo řečeno, právě Nasrův výsledek v Brazílii byl v tomto případě klíčový.

"Vím moc dobře, jak byly tyto body cenné a kolik úsilí jsem na ně musel vynaložit. Když se podíváte na moje závodní čísla, strávil jsem v F1 dva skvělé roky. Když jsem byl u Sauberu, tým se nacházel ve složitých podmínkách, což nikdy není nic lehkého, aby se pilot řádně projevil. Ale každou příležitost, kterou jsem dostal, jsem dokázal využít," dodává Nasr.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Nasr se obává o brazilskou budoucnost ve Formuli 1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 09.05.2017 20:07 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ocon s Ricciardem odhalují vůz pro sezónu 2020

Odchod Ricciarda šéfa Renaultu zklamal. Prozradil, kdy rozhodnou o jeho náhradě

Charles Leclerc má u Ferrari pozici jistou

"Nestal jsem se jedničkou Ferrari," tvrdí Leclerc

Start závodu v Kanadě

Úsporná opatření nekončí. Na čem se bude dále šetřit?

Vítězové na pódiu v Monaku

Monako 2016? Zuřil jsem, vzpomíná Ricciardo

Nové zbarvení vozu Renault RS20 pro závodní sezónu 2020

Renault je v krizi. Automobilce prý hrozí zánik

Ferrari podle Todta právo veta nebude zneužívat

Veto Ferrari prezidentovi FIA starosti nedělá. Vettel podle něj bude mít spoustu možností

Sebastian Vettel se svou trofejí na pódiu po závodě v Maďarsku

"Vezměte Vettela," doporučuje Mercedesu Ecclestone. "U Ferrari neměl nikdy podporu jako Schumacher"

Charles Leclerc po sezóně 2019 během testu pneumatik v Abú Zabí

Briatore o Leclercovi: Stejný talent jako Schumacher a Alonso

Úvod Velké ceny Mexika 2019

"Ani 10 případů koronaviru už závod F1 nezastaví," tvrdí FIA

Helmut Marko oceňuje kvality Carlose Sainze, pro Ferrari podle něj bude přínosem

Helmut Marko hodnotí rozhodnutí Ferrari přijmout Sainze, vyjadřuje se i k budoucnosti Vettela

  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

V Bahrajnu tým zkoušel Carbone Industries

Brzdná story u Haasu pokračuje, ve Španělsku bude mít opět Brembo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Veto Ferrari prezidentovi FIA starosti nedělá. Vettel podle něj bude mít spoustu možností

  2. Renault je v krizi. Automobilce prý hrozí zánik

  3. "Ani 10 případů koronaviru už závod F1 nezastaví," tvrdí FIA

  4. "Nestal jsem se jedničkou Ferrari," tvrdí Leclerc

  5. Briatore o Leclercovi: Stejný talent jako Schumacher a Alonso

  6. Monako 2016? Zuřil jsem, vzpomíná Ricciardo

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud