Kvalifikaci vyhrál Hamilton, Ferrari dokonce předstihl i Hülkenberg

Robert RoBertino Pavelka, 29. října 2016, 21:00 Aktualizováno 29.10.2016, 21:25 Google+

Za slunečného počasí se vydali piloti na kvalifikační boj, který měl rozhodnout o jejich postavení na startu 19. Grand Prix této sezóny. S ohledem na rozdílnost všech tří tréninků se jednalo o záležitost krajně nepředvídatelnou.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 30.10. 15:44) Napište svůj názor
Mercedesy opět uvidíme v první řadě

Mercedesy opět uvidíme v první řadě | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Vzduch pouhých 17°C, tedy méně než včera ve stejnou dobu, povrch dráhy 49°C, vanul jižní vítr (8,3 km/h) a vlhkost vzduchu vystoupala až na 40 % - takové byly podmínky na okruhu Autodrómo Hermanos Rodríguez.

Q1 - 18 minut:

Na trať jako první vyrazili Haasy a Manory. Haasy měly problémy v obou tréninicích, proto se piloti pokoušeli s novými předními křídly dohnat, co se dalo, ale bylo evidentní, že jim Mexiko nesedí. Časy zbytku startovního pole se pohybovaly v časech těsně pod 1:22,0, dokud se na trati neobjevila špička - začal to Hamilton (1:19,970), po něm následoval Vettel - 1:19,865 a všechny překonal Räikkönen: 1:19,554. Překvapivě ztrácel Rosberg (1:20,396) a Ricciardo (1:20,019). Verstappen se spokojil s časem 1:19,874, ale Mercedesům tento průběžný výsledek evidentně neseděl - Hamilton se vydal na trať znovu a posunul se do čela - 1:19,447, polepšil se i Ricciardo - 1:19,713, zatímco Rosberg i nadále zůstával v pozadí (1:19,996). Zoufale bojoval o postup Gutiérrez a chvíli to i vypadalo pro Mexičana nadějně, protože čas 1:21,401 ho řadil na 15. místo, ale vzápětí ho zdolal Ericsson a v poslední možné chvíli i Wehrlein. Kvjat měl bohužel opět problémy s výkonem, takže zůstal hodně vzadu, Gutiérrez se navíc v závěru Q1 dostal do smyku a možná tím i ovlivnil poslední možný pokus týmového kolegy. Palmer kvůli již zmíněným problémům do kvalifikace vůbec nenastoupil.

Z Q1 nepostoupili: Gutiérrez, Kvjat, Nasr, Ocon, Grosjean, Palmer 

img-responsive

Esteban Gutiérez své fanoušky rozhodně nepotěšil | foto: Haas F1 Team

Q2 - 15 minut:

Do druhé části vyzkoušely Mercedesy a Ferrari strategii výjezdu na měkkých pneumatikách a tito čtyři piloti stanovili základní časy měřitelné pro postup do Q3: nejlepší byl Hamilton - 1:19,137, za ním pak Vettel (1:19,385), následoval Rosberg (1:19,761) a čtveřici uzavíral Räikkönen (1:19,936). Red Bull hned od prvních pokusů vsadil na superměkkou a Verstappen se díky tomu dostal pod čas 1:19,0 (1:18,972). Ricciardo proti němu značně zaostal, nestačil dokonce na Hamiltona a Vettela (1:19,553).

img-responsive

Max Verstappen vyhrál Q2, ovšem na měkčích pneumatikách než Mercedesy | foto: Red Bull Content Pool

Dramatický souboj o postup svedly týmy Williams, Force India a McLaren. Také první dvě jmenované stáje nejdřív vsadily na měkkou směs (Bottas 1:20,834, Massas 1:20,848, Hülkenberg 1:20,582 a Pérez 1:20,287). Protože se však ocitly v akutním ohrožení, že do Q3 nepostoupí, vyjela tato čtveřice i na superměkkých pneumatikách. Zlepšil se Bottas (1:19,958), Massa (1:20,151) i Hülkenberg (1:19,769), ale k velké lítosti domácího publika se to nepovedlo Pérezovi (1:20,462) a oba McLareny na poslední chvíli ještě předstihl Sainz jr.

Z Q2 nepostoupili: Alonso, Pérez, Button, Magnussen, Wehrlein, Ericsson

Q3 - 12 minut:

Piloti v poslední části kvalifikace nečekali na nic a v první části - všichni samozřejmě na supersofts - vyrazili za co možná nejlepšími časy. Podmínky se totiž poměrně rychle měnily, zatímco vzduch se ohřál o necelé dva stupně, teplota trati vystoupala na 55°C. Proto někteří zvolili raději dvě zaváděcí kola, ale když se vyrazilo na ostro, byl to Hamilton, kdo stanovil maximum. Za ním se seřadili Verstappen (1:19,072) a Ricciardo (1:19,210), teprve pak Rosberg (1:19,263), následovaní Hülkenbergem a oběma Ferrari. Vettel se dokonce nedostal pod 1:20,0 (1:20,087).

img-responsive

Druhá část kvalifikace byla především pneumatikovým pokerem (ilustrační foto) | foto: Pirelli

Druhé pokusy vycházely opravdu na poslední chvíli a jediné kolo ne každému vyšlo. Hamilton v podstatě svůj pokus zopakoval jen s rozdílem 6 tisícin (1:18,710), posunul se Rosberg i navzdory tomu, že se zlepšily i oba Red Bully. Räikkönen měl problémy s motorem a v areálu baseballového stadionu dokonce vyjel z dráhy, aby nepřekážel finišujícím pilotům. V první řadě se tak objeví oba Mercedesy s Red Bully v zádech, ale je třeba nezapomínat, že Stříbrné šípy odstartují na měkkých, zatímco Red Bully na superměkkých pneumatikách. Podobnou výhodu jako Mercedesy budou mít i Ferrari.

GP Mexika (Autódromo Hermanos Rodríguez)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:18,704
2. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:18,958
3. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing1:19,054
4. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing1:19,133
5. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:19,330
6. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:19,376
7. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:19,381
8. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams Martini Racing1:19,551
9. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:20,032
10. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:20,378
11. 14 Fernando ALONSO espMcLaren - Honda1:20,282
12. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:20,287
13. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren - Honda1:20,673
14. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkRenault Sport Formula One Team1:21,131
15. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:20,536
16. 94 Pascal WEHRLEIN deuManor Racing MRT1:21,785
17. 21 Esteban GUTIÉRREZ mexHaas F1 Team1:21,401
18. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:21,454
19. 12 Felipe NASR braSauber F1 Team1:21,692
20. 31 Esteban OCON fraManor Racing MRT1:21,881
21. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:21,916
22. 30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Team-

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Kvalifikaci vyhrál Hamilton, Ferrari dokonce předstihl i Hülkenberg

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 30.10.2016 15:44 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Startovní rošt

GRAFIKA: Startovní rošt v Mexiku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud