Kvalifikaci vyhrál Hamilton, Ferrari dokonce předstihl i Hülkenberg

Robert RoBertino Pavelka, 29. října 2016, 21:00 Aktualizováno 29.10.2016, 21:25 Google+

Za slunečného počasí se vydali piloti na kvalifikační boj, který měl rozhodnout o jejich postavení na startu 19. Grand Prix této sezóny. S ohledem na rozdílnost všech tří tréninků se jednalo o záležitost krajně nepředvídatelnou.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 30.10. 15:44) Napište svůj názor
Mercedesy opět uvidíme v první řadě

Mercedesy opět uvidíme v první řadě | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Vzduch pouhých 17°C, tedy méně než včera ve stejnou dobu, povrch dráhy 49°C, vanul jižní vítr (8,3 km/h) a vlhkost vzduchu vystoupala až na 40 % - takové byly podmínky na okruhu Autodrómo Hermanos Rodríguez.

Q1 - 18 minut:

Na trať jako první vyrazili Haasy a Manory. Haasy měly problémy v obou tréninicích, proto se piloti pokoušeli s novými předními křídly dohnat, co se dalo, ale bylo evidentní, že jim Mexiko nesedí. Časy zbytku startovního pole se pohybovaly v časech těsně pod 1:22,0, dokud se na trati neobjevila špička - začal to Hamilton (1:19,970), po něm následoval Vettel - 1:19,865 a všechny překonal Räikkönen: 1:19,554. Překvapivě ztrácel Rosberg (1:20,396) a Ricciardo (1:20,019). Verstappen se spokojil s časem 1:19,874, ale Mercedesům tento průběžný výsledek evidentně neseděl - Hamilton se vydal na trať znovu a posunul se do čela - 1:19,447, polepšil se i Ricciardo - 1:19,713, zatímco Rosberg i nadále zůstával v pozadí (1:19,996). Zoufale bojoval o postup Gutiérrez a chvíli to i vypadalo pro Mexičana nadějně, protože čas 1:21,401 ho řadil na 15. místo, ale vzápětí ho zdolal Ericsson a v poslední možné chvíli i Wehrlein. Kvjat měl bohužel opět problémy s výkonem, takže zůstal hodně vzadu, Gutiérrez se navíc v závěru Q1 dostal do smyku a možná tím i ovlivnil poslední možný pokus týmového kolegy. Palmer kvůli již zmíněným problémům do kvalifikace vůbec nenastoupil.

Z Q1 nepostoupili: Gutiérrez, Kvjat, Nasr, Ocon, Grosjean, Palmer 

img-responsive

Esteban Gutiérez své fanoušky rozhodně nepotěšil | foto: Haas F1 Team

Q2 - 15 minut:

Do druhé části vyzkoušely Mercedesy a Ferrari strategii výjezdu na měkkých pneumatikách a tito čtyři piloti stanovili základní časy měřitelné pro postup do Q3: nejlepší byl Hamilton - 1:19,137, za ním pak Vettel (1:19,385), následoval Rosberg (1:19,761) a čtveřici uzavíral Räikkönen (1:19,936). Red Bull hned od prvních pokusů vsadil na superměkkou a Verstappen se díky tomu dostal pod čas 1:19,0 (1:18,972). Ricciardo proti němu značně zaostal, nestačil dokonce na Hamiltona a Vettela (1:19,553).

img-responsive

Max Verstappen vyhrál Q2, ovšem na měkčích pneumatikách než Mercedesy | foto: Red Bull Content Pool

Dramatický souboj o postup svedly týmy Williams, Force India a McLaren. Také první dvě jmenované stáje nejdřív vsadily na měkkou směs (Bottas 1:20,834, Massas 1:20,848, Hülkenberg 1:20,582 a Pérez 1:20,287). Protože se však ocitly v akutním ohrožení, že do Q3 nepostoupí, vyjela tato čtveřice i na superměkkých pneumatikách. Zlepšil se Bottas (1:19,958), Massa (1:20,151) i Hülkenberg (1:19,769), ale k velké lítosti domácího publika se to nepovedlo Pérezovi (1:20,462) a oba McLareny na poslední chvíli ještě předstihl Sainz jr.

Z Q2 nepostoupili: Alonso, Pérez, Button, Magnussen, Wehrlein, Ericsson

Q3 - 12 minut:

Piloti v poslední části kvalifikace nečekali na nic a v první části - všichni samozřejmě na supersofts - vyrazili za co možná nejlepšími časy. Podmínky se totiž poměrně rychle měnily, zatímco vzduch se ohřál o necelé dva stupně, teplota trati vystoupala na 55°C. Proto někteří zvolili raději dvě zaváděcí kola, ale když se vyrazilo na ostro, byl to Hamilton, kdo stanovil maximum. Za ním se seřadili Verstappen (1:19,072) a Ricciardo (1:19,210), teprve pak Rosberg (1:19,263), následovaní Hülkenbergem a oběma Ferrari. Vettel se dokonce nedostal pod 1:20,0 (1:20,087).

img-responsive

Druhá část kvalifikace byla především pneumatikovým pokerem (ilustrační foto) | foto: Pirelli

Druhé pokusy vycházely opravdu na poslední chvíli a jediné kolo ne každému vyšlo. Hamilton v podstatě svůj pokus zopakoval jen s rozdílem 6 tisícin (1:18,710), posunul se Rosberg i navzdory tomu, že se zlepšily i oba Red Bully. Räikkönen měl problémy s motorem a v areálu baseballového stadionu dokonce vyjel z dráhy, aby nepřekážel finišujícím pilotům. V první řadě se tak objeví oba Mercedesy s Red Bully v zádech, ale je třeba nezapomínat, že Stříbrné šípy odstartují na měkkých, zatímco Red Bully na superměkkých pneumatikách. Podobnou výhodu jako Mercedesy budou mít i Ferrari.

GP Mexika (Autódromo Hermanos Rodríguez)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:18,704
2. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:18,958
3. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing1:19,054
4. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing1:19,133
5. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:19,330
6. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:19,376
7. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:19,381
8. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams Martini Racing1:19,551
9. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:20,032
10. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:20,378
11. 14 Fernando ALONSO espMcLaren - Honda1:20,282
12. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:20,287
13. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren - Honda1:20,673
14. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkRenault Sport Formula One Team1:21,131
15. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:20,536
16. 94 Pascal WEHRLEIN deuManor Racing MRT1:21,785
17. 21 Esteban GUTIÉRREZ mexHaas F1 Team1:21,401
18. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:21,454
19. 12 Felipe NASR braSauber F1 Team1:21,692
20. 31 Esteban OCON fraManor Racing MRT1:21,881
21. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:21,916
22. 30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Team-

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Kvalifikaci vyhrál Hamilton, Ferrari dokonce předstihl i Hülkenberg

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 30.10.2016 15:44 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kamuj Kobajaši s Toyotou TF109

Toyota se vrací do F1, uzavírá technické partnerství s Haasem

Oscar Piastri se podle Ecclestonea stane brzy šampionem

Ecclestone chválí Piastriho: "Do 2 let bude mistrem světa." Sedí přirovnání k Prostovi?

Fernando Alosno

Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

Carlos Sainz s Ferrari SF-24

Ferrari vyřešilo anomálii a je zpět. V Austinu nasadí poslední letošní vylepšení

U Red Bullu bijí na poplach

Překvapení Verstappen s Markem vedli po Singapuru rozsáhlý hovor kvůli výkonu Norrise

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Charles Leclerc pod singapurskými světly poněkud napravil pošramocenou reputaci Ferrari (ilustrační foto)

Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

Max Verstappen v třetím tréninku poněkud ožil (ilustrační foto)

Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře smetl Norris

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Startovní rošt

GRAFIKA: Startovní rošt v Mexiku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Toyota se vrací do F1, uzavírá technické partnerství s Haasem

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud