Vzduch pouhých 17°C, tedy méně než včera ve stejnou dobu, povrch dráhy 49°C, vanul jižní vítr (8,3 km/h) a vlhkost vzduchu vystoupala až na 40 % - takové byly podmínky na okruhu Autodrómo Hermanos Rodríguez.
Q1 - 18 minut:
Na trať jako první vyrazili Haasy a Manory. Haasy měly problémy v obou tréninicích, proto se piloti pokoušeli s novými předními křídly dohnat, co se dalo, ale bylo evidentní, že jim Mexiko nesedí. Časy zbytku startovního pole se pohybovaly v časech těsně pod 1:22,0, dokud se na trati neobjevila špička - začal to Hamilton (1:19,970), po něm následoval Vettel - 1:19,865 a všechny překonal Räikkönen: 1:19,554. Překvapivě ztrácel Rosberg (1:20,396) a Ricciardo (1:20,019). Verstappen se spokojil s časem 1:19,874, ale Mercedesům tento průběžný výsledek evidentně neseděl - Hamilton se vydal na trať znovu a posunul se do čela - 1:19,447, polepšil se i Ricciardo - 1:19,713, zatímco Rosberg i nadále zůstával v pozadí (1:19,996). Zoufale bojoval o postup Gutiérrez a chvíli to i vypadalo pro Mexičana nadějně, protože čas 1:21,401 ho řadil na 15. místo, ale vzápětí ho zdolal Ericsson a v poslední možné chvíli i Wehrlein. Kvjat měl bohužel opět problémy s výkonem, takže zůstal hodně vzadu, Gutiérrez se navíc v závěru Q1 dostal do smyku a možná tím i ovlivnil poslední možný pokus týmového kolegy. Palmer kvůli již zmíněným problémům do kvalifikace vůbec nenastoupil.
Z Q1 nepostoupili: Gutiérrez, Kvjat, Nasr, Ocon, Grosjean, Palmer
Q2 - 15 minut:
Do druhé části vyzkoušely Mercedesy a Ferrari strategii výjezdu na měkkých pneumatikách a tito čtyři piloti stanovili základní časy měřitelné pro postup do Q3: nejlepší byl Hamilton - 1:19,137, za ním pak Vettel (1:19,385), následoval Rosberg (1:19,761) a čtveřici uzavíral Räikkönen (1:19,936). Red Bull hned od prvních pokusů vsadil na superměkkou a Verstappen se díky tomu dostal pod čas 1:19,0 (1:18,972). Ricciardo proti němu značně zaostal, nestačil dokonce na Hamiltona a Vettela (1:19,553).
Dramatický souboj o postup svedly týmy Williams, Force India a McLaren. Také první dvě jmenované stáje nejdřív vsadily na měkkou směs (Bottas 1:20,834, Massas 1:20,848, Hülkenberg 1:20,582 a Pérez 1:20,287). Protože se však ocitly v akutním ohrožení, že do Q3 nepostoupí, vyjela tato čtveřice i na superměkkých pneumatikách. Zlepšil se Bottas (1:19,958), Massa (1:20,151) i Hülkenberg (1:19,769), ale k velké lítosti domácího publika se to nepovedlo Pérezovi (1:20,462) a oba McLareny na poslední chvíli ještě předstihl Sainz jr.
Z Q2 nepostoupili: Alonso, Pérez, Button, Magnussen, Wehrlein, Ericsson
Q3 - 12 minut:
Piloti v poslední části kvalifikace nečekali na nic a v první části - všichni samozřejmě na supersofts - vyrazili za co možná nejlepšími časy. Podmínky se totiž poměrně rychle měnily, zatímco vzduch se ohřál o necelé dva stupně, teplota trati vystoupala na 55°C. Proto někteří zvolili raději dvě zaváděcí kola, ale když se vyrazilo na ostro, byl to Hamilton, kdo stanovil maximum. Za ním se seřadili Verstappen (1:19,072) a Ricciardo (1:19,210), teprve pak Rosberg (1:19,263), následovaní Hülkenbergem a oběma Ferrari. Vettel se dokonce nedostal pod 1:20,0 (1:20,087).
Druhé pokusy vycházely opravdu na poslední chvíli a jediné kolo ne každému vyšlo. Hamilton v podstatě svůj pokus zopakoval jen s rozdílem 6 tisícin (1:18,710), posunul se Rosberg i navzdory tomu, že se zlepšily i oba Red Bully. Räikkönen měl problémy s motorem a v areálu baseballového stadionu dokonce vyjel z dráhy, aby nepřekážel finišujícím pilotům. V první řadě se tak objeví oba Mercedesy s Red Bully v zádech, ale je třeba nezapomínat, že Stříbrné šípy odstartují na měkkých, zatímco Red Bully na superměkkých pneumatikách. Podobnou výhodu jako Mercedesy budou mít i Ferrari.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:18,704 |
2. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:18,958 |
3. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Red Bull Racing | 1:19,054 |
4. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Red Bull Racing | 1:19,133 |
5. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | 1:19,330 |
6. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:19,376 |
7. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:19,381 |
8. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams Martini Racing | 1:19,551 |
9. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | 1:20,032 |
10. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Toro Rosso | 1:20,378 |
11. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren - Honda | 1:20,282 |
12. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:20,287 |
13. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren - Honda | 1:20,673 |
14. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Renault Sport Formula One Team | 1:21,131 |
15. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | 1:20,536 |
16. | 94 | Pascal WEHRLEIN | deu | Manor Racing MRT | 1:21,785 |
17. | 21 | Esteban GUTIÉRREZ | mex | Haas F1 Team | 1:21,401 |
18. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia Toro Rosso | 1:21,454 |
19. | 12 | Felipe NASR | bra | Sauber F1 Team | 1:21,692 |
20. | 31 | Esteban OCON | fra | Manor Racing MRT | 1:21,881 |
21. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:21,916 |
22. | 30 | Jolyon PALMER | gbr | Renault Sport Formula One Team | - |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ