Oficiální start se právě díky těmto velmi špatným podmínkám odložil o 15 minut. Na start z boxů se postavily hned tři vozy a to Verstappena, Frentzena a Pizzonii. Do prvního zaváděcího kola vjel safety car, což znamenalo, že se bude startovat letmým startem a závod se tak nerozjede hned od úvodního kola do ostrých bojů o pozice. Díky této skutečnosti vozy kroužily ještě sedm kol za safety carem. Této situace dokonale využili Olivier Panis a Giancarlo Fisichella, kteří si zajeli do boxů dotankovat.
Při nájezdu do 8. kola byla vyvěšená zelená vlajka a safety car zajel zpět do boxů. Závod byl poprvé odstartován letmým startem. Na konci cílové rovinky zůstalo pořadí stejné, až na to, že Coulthard předjel Barichella a dostal se do vedení závodu. Webber se držel třetí a Frentzen v této době odstupuje pro poruchu motoru.
Webber se bohužel neudržel na třetí pozici dlouhou dobu, protože krátce po odstartování na něj úspěšně zaútočil Kimi Raikkonen. V 9. kole Barichello zažíval snad díky těžkému vozu slabou chvíli, protože je předjížděn mnoha jezdci a propadá se až na 6. pozici. Raikkonen pokračoval ve stíhací jízdě a na počátku 9. kola předjíždí také Barichella, čímž se dostává na druhou pozici. V 10. kole Raikkonen v zatáčce Laranja předjíždí svého týmového kolegy Davida Coultharda a ujímá se vedení.
V 11. kole je tedy pořadí následující: Raikkonen, Montoya, Coulthard, Webber, M. Schumacher, Barichello, Alonso, Button, Trulli, Villeneuve, R. Schumacher. Ve 13. kole vedl Raikkonen nad druhým Montoyou již o 3,6 sekundy.
Michael Schumacher začal silněji útočit na jezdce před ním v průběhu 15. kola, kdy předjel Webbera a chystal se na Montoyu. Toho za chvíli zdolal a propracoval se tak na 3. pozici.
18. kolo bylo osudné pro Ralpha Firmana (Jordan), kterému na konci cílové rovince v rychlosti kolem 300 km/h upadlo pravé přední kolo. Roztočil se a v zatáčce Curva 1 a narazil do před ním jedoucího Oliviera Panise s vozem Toyota. Panis tak nedokončí ani třetí Grand Prix v letošním roce.
Na počátku 19. kola dnes podruhé vjel na trať safety car a mnozí jezdci opět využili chvilky klidu na dotankování a výměnu pneumatik. Po dokončení žluté fáze se ve 22. kole opět odstartovalo. Jezdci si své pozice po odstartování udrželi a jen Barichello začal vystrkovat růžky na da Mattu, kterého v zápětí předjíždí.
Michael Schumacher začal dorážet na Davida Coultharda, kterého spíše psychicky deptal a vyčkával na bezpečné místo na předjetí.
Ve 24. kole začíná na okruhu neočekávaný běs, kterým je zatáčka „Curva do Sol“. Jak Juan Pablo Montoya, tak Antonio Pizzonia v této zatáčce pochybili a nezávisle na sobě zde havarovali nárazem do bariéry. Tato zatáčka ještě v průběhu závodu promluvila do osudů jezdců. Jen o dvě kola později zde havaroval stejným způsobem pětinásobný mistr světa Michael Schumacher, ten Schumacher, o kterém všichni tvrdili, že v Brazílii již musí zvítězit. Realita je však přesně opačná, protože Michael Schumacher opět pod tlakem vážně chybuje. Na trať potřetí vjíždí safety car. Ve 27. kole je pořadí následující: Coulthard, Barichello, R. Schumacher, Webber, Button, Alonso, Verstappen.
43 kol před cílem zamířil safety car do boxů a je potřetí odstartováno. Jezdec, který se v Brazílii vyznamenal svým výkonem byl bezpochyby Australan Mark Webber. Ten dokázal i po třetím startu držet krok s Rubensem Barichellem, což potvrdilo změnu a vzestupnou tendenci v týmu Jaguar Racing a motoru Ford Cosworth.
Ve 30. kole po své chybě havaroval opět v zatáčce „Curva do Sol“ také Jos Verstappen. Tím se zatáčka stala začarovaná a kdybychom byli pověrčiví, tak bychom si museli říct, že je prokletá. Toto by potvrdil i pátý jezdec Jenson Button, který zde zažil jeden z ošklivých zážitků této Grand Prix, když se zde také po své chybě rozbil o bariéru. Po čtvrté jezdci a diváci měli možnost zažít výjezd safety caru. Pořadí se po 35. kolech upravilo do podoby: Coulthard, Barichello, R. Schumacher, Alonso, Raikkonen, Trulli, Frentzen a Villeneuve.
Po restartu předjel Marka Webbera Jacques Villeneuve a dostal se tak na 9. pozici. Čím dál víc tlačil Fernando Alonso na Ralfa Schumachera a chtěl tím získat třetí pozici. Nejlépe však využil situace Kimi Raikkonen a předjel oba jezdce.
Kimi Raikkonen v letošní sezoně naznačil, že v budoucnu s ním bude třeba počítat na nejvyšších postech. Již dnes je pravděpodobné, že je novým M. Schumacherem, Hakkinenem, Prostem nebo snad dokonce Sennou? Každopádně vychází z Finské jezdecké školy Kekeho Rosberga, která je nadmíru kvalitní.
O první pozici s pouhým náskokem 0,5 sekundy bojovali dva „kohouti“ na dvorku David Coulthard a Rubens Barichello. Ve 39. kole Rubinho zajíždí nejrychlejší kolo.
Alonso zdolal Ralfa Schumachera a jel na čtvrtém místě. Je až z podivem, jak tento mladý 21 letý Španěl dokázal chladnokrevně v zatáčce Laranja předjet vnějškem již ostříleného Ralfa Schumachera.
Ve 40. a 41. kole se Coulthard s Barichellem předhánějí v ustanovení nejrychlejšího kola. Barichello se dostal díky fantastické jízdě na zadní křídlo Davida Coultharda, ale na předjetí ještě nemá.
Ve 42. kole dostal Alonso trest „průjezd boxovou uličkou“ za to, že předjížděl ve žluté fázi. To že neviděl žlutou vlajku však komisaře nezajímalo. Vrací se na 9. pozici.
Mark Webber prodělal šok, když ve stejné zatáčce, kde dnes 5 jezdců muselo po vlastní chybě odstoupit ze závodu, také po vlastní chybě udělal hodiny. Naštěstí pro něj se dokázal vrátit na trať.
44. kolo znamenalo pro Barichella zajetí nejrychlejšího kola a také to, že se mu povedlo předjet Davida Coultharda. Poté se tribuny příznivců Rubinho rozezněli do oslavného chorálu, neboť závod měl nového lídra. Barichello jakoby ožil a hned na Coultharda získal 2,5 sekundy. Tento skvělý výkon potvrdil dalším nejrychlejším kolem, které mělo hodnotu 1:22,719.
Po 46. kole začíná tragédie tohoto domácího miláčka, který si velmi přál zvítězit v této Grand Prix, což přirovnával k zisku titulu mistra světa. Odstoupil pro technické potíže svého motoru Ferrari, který ho zákeřně zradil. Nezbylo mu, než si sednout do trávy u tratě a smutně pohlížet na svůj vůz.
V 50. kole se opět pozměnilo pořadí: Coulthard, Raikkonen, Fisichella, Alonso, Frentzen, Trulli, Villeneuve, Weber, R. Schumacher a Da Matta.
V 51. kole ještě zajíždí Coulthard do boxů pro dotankování a vrací se za Alonsem. Velkým závodem by se dala nazvat Grand Prix Brazílie pro Giancarla Fisichellu, který se po chybě Kimiho Raikkonena v zatáčce Mergulho, poté co šel Raikkonen pozdě na brzdy dostal na první pozici a závod měl čtvrtého může ve vedení.
Ředitelství závodu se pro tuto skutečnost rozhodlo na ukončení závodu a bylo neoficiálně potvrzeno pořadí z 54. kola. V tom okamžiku propukla lavina štěstí v týmu Jordan GP, protože by to byl perfektní dárek k nedávno oslaveným 55. narozeninám Eddieho Jordana a také pro to, že tým zde slavil 200 Grand Prix. Navíc Fisichella zde jel 110 Grand Prix. Takže samé jubileum.
Po krátké poradě se ředitelství usneslo, že by mělo platit pořadí již po 53. kole, neboť havárie Webbera a Alonsa se uskutečnila ještě v 54. kole a to nebylo dokončeno. Tudíž poslední dokončený okruh všemi jezdci byl 53. FIA také nemohla riskovat případnou další havárii v kritickém místě tratě.
To vyvolalo velké zklamání v týmu Jordan Grand Prix. Je však jisté, kdyby závod pokračoval ještě jedno kolo, že by Fisichella tuto Grand Prix nedokončil, protože po příjezdu do boxů mu začal vůz hořet. Fisichella nakonec skončil druhý, což je skvělý výsledek pro tým a jezdce.
Fin Kimi Raikkonen se tak stal podruhé v jeho kariéře vítězem Grand Prix a potvrdil svoji pozici v čele šampionátu. Fisichella skončil druhý a na třetím místě opět bodoval Alonso, i když v době vyhlášení výsledků o této skutečnosti asi nevěděl.
David Coulthard nakonec skončil po smolné zastávce v boxech těsně před nehodou na čtvrté pozici a páté místo bylo fantastickým výsledkem pro Němce Heinze Haralda Frentzena s vozem Sauber Petronas. Dnes také poprvé bodoval Jacques Villeneuve a Webber dojel sedmý. Bodoval také druhý vůz Reanult s jedním bodem za osmé místo.
Celkem dokončilo závod 10 vozů, což potvrdilo náročnost dnešní Grand Prix. Jen věřím, že Fernando Alonso bude v pořádku a bude moci i nadále rozvíjet své skvělé výsledky a talent, který ve svých 21 letech jednoznačně prokázal.
Příští Grand Přix se pojede 20. dubna 2003 v San Marinu a redakce www.f1-news.cz vám opět bude přinášet všechny důležité informace.