Wolff: Mercedes před sezónou 2016 přemýšlí o radikální změně vozu

Petr Hlawiczka, 20. listopadu 2015, 06:40 Google+

Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff připustil, že by příští rok mohli radikálně změnit návrh svého vozu. Některé z nových dílů si vyzkoušeli minulý týden během tréninku v Brazílii.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 21.11. 14:33) Napište svůj názor
Překope Mercedes radikálně letošní vítězný vůz?

Překope Mercedes radikálně letošní vítězný vůz? | foto: Pirelli

Sdílejte článek

V přední části vozu byl patrný výstupní otvor, který by mohl tvořit součást budoucího S-kanálu, a Mercedes si také vyzkoušel nový návrh zavěšení, jenž by mohl sedět pro vyšší šasi. Aby odolal tlaku konkurence a zejména lepšícímu se Ferrari, bude možná muset podniknout ráznější změny u příštího vozu F1 W07 Hybrid.

"Můžete dopadnout dost špatně, když půjdete jen cestou evoluce vozu, který se už chová velmi dobře. Nejsme si tedy ještě úplně jisti. Kreslíme některé zajímavé věci, testujeme je v tunelu a zkoumáme je. Části jedné z těch zajímavých oblastí byly na voze v pátek," přiznává Wolff.

"Jde o neustálé vyhodnocování mezi evolucí a revolucí, a ještě není jasné, zda chceme být více inovativní či nikoliv. Momentálně to je ale dobré, když jsme získali titul a můžeme se na věci blíže podívat," pokračuje sportovní ředitel Mercedesu, který letos obhájil jezdecký i konstruktérský titul.

Nahoře vůz Mercedesu v tréninku s novými díly, dole bez nich ve standardní konfiguraci

Nahoře vůz Mercedesu v tréninku s novými díly, dole bez nich ve standardní konfiguraci | zdroj: Mercedes AMG F1 Team

I když největší pozornost v Brazílii upoutal test části případného řešení S-kanálu, ta největší inovace v podobě nového zavěšení zůstala ukryta pod kapotou. Může jít o novou formu hydraulického zavěšení, které propojuje levou a pravou stranu vozu.

Mercedes byl průkopníkem FRIC zavěšení propojujícího přední a zadní část vozu, to však bylo minulý rok zakázáno. Nabyté zkušenosti se mu však s vylepšováním mechanických vlastností monopostu pro příští sezónu mohou přidat.

S případným zvednutím šasi by se pod vůz dostávalo více vzduchu, což by zlepšilo aerodynamickou výkonnost podlahy, difuzoru a celé zadní části. K tomu je ale nezbytné změnit zavěšení a S-kanál, jenž by vylepšil proudění i na horní straně šasi, by v tomto řešení mohl být z pohledu aerodynamiky velmi důležitým prvkem.

Vytisknout

Diskuze: Wolff: Mercedes před sezónou 2016 přemýšlí o radikální změně vozu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 21.11.2015 14:33 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Výstava monopostů poháněných Hondou

Araj: Honda byla vždy otevřená vůči dodávkám motorů více týmům

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud