RED BULL
Sebastian Vettel, 1.
Je to skvělé a za tento výsledek vděčím jen a jen týmu. Nebyl to pro nás jednoduchý začátek sezony a každý měl spoustu očekávání, ale myslím, že to bylo hlavně o tom, co jsme očekávali od sebe samých - a toho jsme nedokázali dosáhnout. Pracovali jsme hodně těžce a snažili se najít tu správnou cestu vpřed.
Během posledních závodů mechanici moc nenapsali a minulý týden v Číně to byl těžký závod. Je skvělé pro ně postavit auto na pole-position. Auto bylo celý víkend lepší a nebyla to ta nejlehčí kvalifikace, skoro jsem se nedostal před první část, ale je skvělé získat pole-position.
Mark Webber, 3.
Auto tady pracuje lépe. První část kvalifikace nebyla jednoduchá a oba jsme museli vyjet ještě jednou. Byla to obstojná kvalifikace a můj nejlepší výsledek v ní na tomto okruhu. Seb zajel dobré kolo a stačilo na pole-position. Jsme spokojeni s tím, že jsme oba vepředu. Tým pracoval tvrdě a soustředil se na zlepšování auta.
Až doteď jsme nebyli během sobot nejsilnější, ale dařilo se nám během neděle. Zítra to může být dobrý závod, důležitá bude strategie a pneumatiky. Hodně pilotů, včetně nás, se na pneumatiky zaměřili už dnes.
Christian Horner, šéf týmu
Skvělý výsledek a neočekávaná pole-position a třetí místo na startu. Svědčí to o těžké práci, kterou tým v továrně i na okruhu odvádí. Byla to těsná kvalifikace. Sebastian byl málem venku během první i druhé části a potom z toho byla pole-position. To dokazuje, jak těsné to bylo. I Mark to zvládl. Doufejme, že budeme silní i v závodě.
Cyril Dumont: Renault
Je dobré být zase na čele po těch závodek, kdy se nám příliš nedařilo, a to zvlášť v kvalifikacích. Tým pracuje tvrdě a snaží se porozumět pneumatikám a to se začíná vyplácet. Jsem šťastný za všechny ty, co tak tvrdě pracují. Startovat první a třetí je ta nejlepší pozice, protože startujeme z čisté stopy. Takže doufám, že budeme mít dobré tempo a obrátíme dnešek i v dobrý zítřek.
MCLAREN
Lewis Hamilton, 2.
Jsem velmi šťastný ohledně dnešní kvalifikace a také s prací, kterou tým během víkendu udělal. V každém závodě jsem letos dostal auto na přední příčky a myslím, že tohle byla moje nejlepší kvalifikace. Časy v poslední části byly velmi dobré a podle mě jsem z auta dostal všechno. Držím palce pro zítřek...
Oba Red Bully bude těžké porazit v závodě, ale jsme jen méně než desetinu za nimi co se týče rychlosti. Klíčový bude start - ten máme doposud velmi dobrý, takže očekávám, že budeme schopni potrápit Sebastiana v první zatáčce. Tahle sezona se vyvíjí velmi zajímavě. Je to o tom, kdo si momentálně dovede uzmout co nejvíc.
Jenson Button, 4.
Čtvrté místo není zrovna to, v co jsem doufal, ale není to vlastně ani špatné. Nicméně vždy máte špatný pocit, když ve třetí části není vyvážení auta takové, jaké byste si přáli. Nedokázal jsem dostat z auta víc, takže jsem se rozhodl zajet do boxů dříve a šetřit pneumatiky. Kromě toho, čtvrté místo rozhodně není špatnné.
Auto je rozhodně lepší, než včera - udělali jsme přes noc pár vylepšení. Očekávali jsme, že v kvalifikaci budou Red Bully rychlí, takže je pozitivní, že jsme jim blízko. Milé překvapení je to, že jsem před Nikem (Rosbergem), který byl před týdnem na pole-position. Důležitý bude zítra start - já i Lewis startujeme ze špinavé stopy, což to ztěžuje. Potřebujeme tedy, abychom to zvládli bez chyby. Krizová bude také strategie s pneumatikami. Těším se na tu výzvu.
Martin Whitmarsh, šéf týmu
Jak už jsme si během této sezony zvykli, bylo to v čele hodně vyrovnané. Dokonce i první části kvalifikace jsou dnes těžké. Michael (Schumacher) a Kimi (Räikkönen) by mohli povídat. Naši chlapci - Lewis zajel skvělé kolo, pole-position mu unikla jen o desetinu sekundy.
Jenson byl jako obvykle rychlý a spolehlivý, dokončil na čtvrtém místě a bude tak stát zítra přímo za Lewisem na startu. Závod bude nevyhnutelně psychicky náročný pro každého jezdce. Tak tomu v horkých podmínkách jako v Bahrajnu bývá. Máme ale tvrdé piloty - Lewise a Jensona a naším cílem je vyhrát.
Nejrychlejší trojice dnešní kvalifikace (foto: Red Bull Racing)
MERCEDES
Nico Rosberg, 5.
Celkově jsem se dnes během kvalifikace cítil pohodlně. Přesto, protože jsme se soustředili na naše závodní tempo, je vždy rozdíl mezi nastavením do závodu a do kvalifikace. Myslím, že jsem v dobré pozici pro zítřek. Jsem jediný jezdec v první pětce, který nasadil nové druh pneumatik, což se na tomto okruhu pneumatik může hodit. Bude důležité řídit opatrně a najít správnou strategii s pneumatikami, protože podmínky jsou zde těžké.
Michael Schumacher, 17.
Samozřejmě jsem velmi zklamaný s osmnáctým místem (pokud nepočítáme v úvahu penalizaci Maldonada) na startu, když závod pro nás vypadal tak slibně. Bohžel při mém rychlém kole, které vypadalo dobře, přestal fungovat DRS. Pokusili jsme se to spravit v garáži, ale už jsme nebyli schopni znovu vyjet na trať. Bez DRS a na jiných pneumatikách by další kolo nedávalo smysl. Teď musíme zkusit, co všechno dokážeme a tlačit jak nejvíc to půjde.
Ross Brawn, šéf týmu
Kvalifikace smíšených pocitů pro náš tým. Ve třetí části jsme udělali pro Nica strategické rozhodnutí - pouze jedno kolo a přesto, že jeho startovní pozice není optimální, je to jediný jezdec z prvních pěti, který má k dispozici novou sadu gum. To se může na trati ukázat jako cenné a zítra uvidíme, jestli se tato strategie vyplatí.
Když se podíváme na Michaela, ten se setkal se selháním DRS na zadním křídle a to těsně před nájezdem na rovinku během jeho možného nejrychlejšího kola. To ho stálo asi půl sekundy a díky tomu, že mezi sedmnáctým autem a zbytkem pole v první části byla více než sekunda rozdíl, se to stalo osudným.
Bohužel systém se nepodařilo opravit včas tak, aby mohl zajet další kolo a byl tak na poslední chvíli odsunut z postupového místa. Zítra to bude dlouhý a zajímavý závod. V těchto náročných podmínkách se budeme snažit vytěžit co nejvíc a dosáhnout tak nejlepšího možného výsledku pro tým.
Norgert Haug
Naším cílem bylo vzhledem k opotřebení pneumatik na tomto okruhu získat dobrou pozici. Tady to bylo ještě důležitější, než v předchozích třech závodech. Díky tomu Niko zajel v poslední částí jen jedno kolo, aby pošetřil pneumatiky na zítřek. Věděli jsme, že to bude znamenat kompromis co se týče jeho pozice na startu. Přesto, víme, že budeme stát dostatečně vysoko a jsem přesvědčen, že to byla správná cesta.
Minulý rok jsme byli při některých příležitostech až sekundu a půl za pole-position. Dnes, jedno kolo oproti dvěma, které zajeli týmy před námi, a jsme za prvním necelé čtyři desetiny. Jdeme správným směrem, tým pracuje systematicky a precizně aby dosáhl našich cílů. Je mi líto Michaela, který měl rychlost na dobrou startovní pozici, jak dokázal svým čtvrtým a dvěma třetími místy ve třetí části kvalifikace v předchozích závodech.
Problém s mechanismem na zadním křídle ho stálo dobrý výsledek - ale může to zvládnout zítra. Michael při dlouhých jízdách dobrou rychlost a bude mít k dispozici čerstvé pneumatiky. Po Nikově skvělém výsledku z minulého týdne, jsem zatím s naším výkonem spokojen. Náš tým ukázal, že můžeme být konkurenceschopní i v odlišných podmínkách. Dobrá práce Sebastiana na dnešním pole-position.
TORO ROSSO
Daniel Ricciardo, 6.
Vypadá to dobře, jsem velmi spokojený s výsledkem. Měli jsme podprůměrný týden v Číně s nějakými novinkami, co jsme tam přivezli. Nechali jsme si je a tady jsme s nimi byli výrazně lepší, což je zásluha týmu. Komunikace s týmem fungovala také dobře a pomohla nám dostat se do třetí části kvalifikace. Byl jsem spokojen se svou jízdou a v každé části jsem byl lepší a lepší.
Ne vždy máte takový den, jako je dnešek, takže si tento moment užívám. Nyní musíme všechno spojit dohromady pro závod a v noci se podíváme na strategii a na pneumatiky. Hodně pomáhá jít do závodu na šestém místě s pocitem spokojenosti, musím se pokusit získat co nejvíce bodů, je to prozatím největší šance, kterou jsme měli. Doufám, že se zítra večer budu znovu usmívat.
Jean-Eric Vergne, 19.
Nevím proč jsem byl dnes odpoledne tak pomalý, obzvlášť když auto jelo ráno tak dobře – a můžeme to vidět na Danielově úžasném výkonu. Dobrá práce. Musím se vrátit za inženýry a prohlédnout data a zjistit, proč jsem nemohl předvést to, v to jsem doufal.
Trať odpoledne byla o tři stupně teplejší než ráno, ale nemyslím si, že to je ten důvod. Startoval jsem už několikrát z druhé půlky startovního pole, a poté jsem dokázal zajet dobrý závod, takže vzhledem k tomu si myslím, že auto má potenciál, takhle to plánuji udělat zítra znovu.
Laurent Mekies, hlavní inženýr
Nejpozitivnější aspekt dneška je ten, že to vypadá, že známe důvody, proč jsme byli v Číně tak pomalí. Přijeli jsme sem s několika pozitivními řešeními a vypadá to, že tu máme odpovídající výsledky. Pokud se podíváme na kvalifikační časy, máme smíšené pocity: Daniel obsadil fantastickou pozici, po tom, co jezdí celý víkend bez chyb. Bohužel tak slavné už to není s Jean-Ericem, ale doufejme, že zapracujeme na tom, abychom byli zítra lepší.
Několik dobrých závodů ze zadních pozic už zvládl. Daniel do teď zažíval velmi těžké boje, ale ať se stalo cokoli, je nutné pustit minulý víkend za hlavu. Velké díky všem tady na trati, v továrně ve Faenze a ve větrném tunelu v Bicesteru: přícházíme ke konci intenzivní čtyřzávodní části a je dobré vidět za sebou tolik těžké práce, která přináší dobré výsledky.
LOTUS
Romain Grosjean, 7.
Pro tým je to dobrý výsledek. Dostali jsem se zatím pokaždé do třetí části kvalifikace, což je uspokojující. Myslím, že můžeme být spokojeni i s tím, jak auto funguje. Pokud bych neudělal malou chybu při svém rychlém kole, možná bychom stáli ještě výš ve startovní listině. Je to velký rozdíl v klimatických podmínkách oproti těm v Číně a myslím, že můžeme být pyšní na to, jak jsme se na ně adaptovali, protože najít správné nastavení je tím ještě těžší.
Dnes jsme možná o něco dál za vedoucími piloty, než by se nám líbilo, ale naše závodní rychlost vypadá dobře a je to opět velmi vyrovnané, takže by to měl být zajímavý závod.
Kimi Räikkönen, 11.
Dnes jsme měli rychlost na to, abychom se bez problémů dostali do třetí části kvalifikace, pokud bych znovu vyjel. Mysleli jsme ale, že se nám vyplatí risk vyjet pouze jednou ve druhé části a ušetřit sadu pneumatik do závodu.
Zvládnutí pneumatik bude zítra prioritou, takže zatímco jsme si zahrávali, což nás stálo závěrečnou část kvalifikace, doufáme, že zítra se nám tato strategie vrátí. Věděli jsme, že to bude těsné a samozřejmě bychom byli raději výš v poli, ale měli jsme dvě možnosti a zvolili tu, o které si myslíme, že nám přinese lepší výsledek v závodě. Dnes se body nerozdělovali, takže uvidíme, co se stane zítra.
SAUBER
Sergio Pérez, 8.
Dnes to byla velmi dobrá kvalifikace a další výborné úsilí týmu. Výsledek je o dost lepší, než jsme očekávali po tréninzích. Opravdu jsme se snažili maximalizovat potenciál auta. Naším cílem je získat pár pozic na startu a pak uvidíme, jak se závod vyvine. Pro všechny to zítra bude náročné, co se týče degradace pneumatik. Další pódium nevypadá realisticky, ani tahle trať pro nás nevypadá jednoduše. Ale jdeme po bodech.
Kamuj Kobajaši, 12.
S mou poslední sadou pneumatik to šlo dobře, mohl jsem zlepšit svoje poslední kolo, ale v zatáčce č. 11 jsem udělal chybu. Ztratil jsem tam pár desetin. Celkově bylo auto v kvalifikaci lepší než v tréninku ráno. Proto jsme se vrátili ke včerejšímu nastavení a udělali jsme dobře. Tento okruh by měl být dobrý pro předjíždění. Samozřejmě předně je důležité mít dobrou rychlost na rovinkách, a doufám, že to zítra půjde.
Giampaolo Dall'Ara, hlavní traťový inženýr
Výsledky jsou takové, jaké jsme očekávali, když jsme sem jeli. Báli jsme se, že to pro nás bude stejně náročné jako v Číně, ale dnes šlo všechno hladce. Ráno jsme trochu bojovali s vyvážením. Tato trať pro nás rozhodně není jednoduchá, ale kvalifikace byla dobrá a oba jezdci odvedli dobrou práci. Technicky jsme byli bez problémů. V závodě bude důležitá volba pneumatik bez problémů s rychlostí. Rozhodně jsme ve hře o body.
FERRARI
Fernando Alonso, 9.
Dnes jsme si zasloužili být někde mezi osmým a dvanáctým místem, takže deváté místo na startu je odpovídající. Upřímně, na to, že charakteriska tratě našemu autu vůbec nesedí, si nevedeme špatně. Abychom se dostali do třetí části kvalifikace, museli jsme využít všechny tři dostupné sady měkkých pneumatik, takže nám pro poslední část žádné nezbyly.
Zajet čas na použitých gumách by nemělo smysl a museli bychom vystartovat na tvrdých pneumatikách, na kterých už se několik kol jelo. Nyní máme volné ruce v možnosti vybrat si buď střední nebo měkkou sadu a jak to vypadá, bude to těžké. Do teď jsme vždy byli o trochu lepší v neděli než v sobotu – doufejme, že stejná situace nastane i v Bahrajnu.
Zítra musíme zkusit zajistit pneumatik co nejlépe to půjde, získat co nejvíce z nových střední směsi. Start bude také důležitý, protože bude užitečné získat pár pozic právě tady, protože předjíždění není vždy úplně přímočaré. Cíl? Skončit na bodech kolem šestého, sedmého místa. Vím, není to brilantní, ale to je to, co s autem můžeme dělat.
Felipe Massa, 14.
Není to přímo úžasná pozice, ale alespoň mám novou sadu pneumatik na start. Pravdou je, že trať se zlepšovala minutu po minutě, ale nedokážu říct, jestli by mě dvě sady pneumatik v Q2 posunuly do poslední části.
Bylo by to velmi obtížné, a tak jsme se dohodli obětovat něco dnes ve prospěch zítřejšího závodu, protože tady je velmi důležité mít po ruce nové pneumatiky. To udělá velký rozdíl, když trať a počasí způsobuje tak vysokou degradaci. Budeme se snažit dobře odstartovat a díky strategii získat několik pozic. Ze Šanghaje víme, že je pro nás předjíždění obtížnější než pro ostatní. Tady trpíme, obzvlášť na tratích s pomalými zatáčkami, a proto očekávám, že budu bojovat v obraně.
Stefano Domenicali, šéf týmu
Zcela upřímně, tento výsledek splnil naše očekávání. Samozřejmě nemůžeme být šťastní, naopak: jsme zklamaní, ale náš dnešní potenciál je takový, jaký je a my z něj musíme vytěžit maximum. S ohledem na závod a na degradaci pneumatik jsme přišli s programem snažit se ušetřit co nejvíce nových sad a zároveň se dostat co nejvíce dopředu.
Zda a jak moc se tento krok vyplatil je něco, co se dozvíme zítra. Cíl pro zítřek je zničit omezení, což znamená dovézt oba jezdce na body. Očekávám náročný závod pro auta, pro jezdce a pro týmy: kdokoli se dokáže vyhnout chybám, bude mít šanci na dobrý výsledek.
FORCE INDIA
Paul di Resta, 10.
S dnešním výsledkem jsem velmi spokojen. Vzhledem k našemu omezení ve včerejších trénincích to nebylo jednoduché, zvládnout všechnu práci. Ale tým to zvládl a nastavil auto včas. Měl jsem během druhé části skvělé kolo, jen tři desetiny pomalejší než nejrychlejší čas, ale ve třetí části jsme se rozhodli strategicky a šetřili jsme pneumatiky. Myslím, že se nám to potom vyplatí a doufám, že to bude dobrý závod.
Nico Hulkenberg, 13.
Byl to pro nás náročný den, ale naučili jsme se hodně a zlepšili auto až do kvalifikace, kde jsme ukázali dobrou rychlost. Moje rychlost ve druhé části byla dobrá, až do chvíle v závěrečném sektoru, kde jsem měl problém s nedotáčivostí, najel příliš zeširoka a to mě stálo pár desetin. Myslím, že jinak bychom měli mezi první desítkou obě auta. Přesto jsem spokojen a myslím, že zítra můžeme bojovat o body.
Robert Fernley, šéf týmu
Myslím, že celý tým dnes předvedl dobrou práci, což nás nechává v konkurenceschopné pozici, když se podíváme na zítřejší závod. Pracovali jsme tvrdě a zlepšili auto mezi třetím tréninkem a kvalifikací a pomohli nám myslím také podmínky na trati. Paul během druhé části ukázal, že máme potenciál a ten mu pomohl dostat se mezi prvních deset.
To je skvělý úspěch. Niko měl blízko k tomu ho dostihnout, ale malá chyba ho stála nějaký čas v jeho posledním kole. Teď se těšíme na závod a budeme pokračovat v tom, co jsme ukázali dnes - skvělá podívaná v Bahrajnu.
WILLIAMS
Bruno Senna, 15.
Dnes to bylo opravdu náročné. Ještě jednou – pár desetin sekundy udělá velký rozdíl na pozici na startu. Zítra to bude tuhý boj, ale myslím si, že budeme mít dobrý závod, když začínáme tady. Cítím, že jsem dostal z auta vše, co šlo, ale zítra můžeme být silnější.
Pastor Maldonado, 17.
Auto bylo ráno rychlé, takže je škoda, že jsme měli problémy s KERSem, což znamenalo nepostup do druhé části kvalifikace. Bude to těžký závod, k tomu ještě přidaná penalizace na roštu, stejně tak bude náročná sama trať. Musíme útočit hned na startu a zvolit dobrou strategii, ale naše rychlost vypadá dobře podle závodního simulátoru, takže se na zítřek těším.
Mark Gillan, hlavní provozní inženýr
Mále za sebou relativně těžký den, Pastor zaznamenal problémy s KERSem v kvalifikaci, což ho donutilo zajet do boxů a vzdát se zbytku kvalifikace. To bylo samozřejmě smutné, protože Pastor se cítil dobře a měl dobře vyvážené auto. Bruno se v kvalifikaci zlepšoval, skončil 15. na nahuštěném roštu. Nyní se musíme koncentrovat na zítřek a doufat, že naše lepší rychlost nám pomůže získat nějaké body.
CATERHAM
Heikky Kovalainen, 16.
Tohle byla pro tým skvělá kvalifikace! Je pro nás bonus, že jsme se dostali do druhé části. Ale už dnes ráno jsme věděli, že jsme se velmi přiblížili několika vozům. Díky horkým a větrným podmínkám na trati jsme si mysleli, že s použitím správné volby pneumatik se můžeme dostat do druhé části kvalifikace. A povedlo se.
Pošetřili jsme také sadu pneumatik na zítřek, protože jsme věděli, že výš už se nedostaneme. A s tím, jak se opotřebovávali pneumatiky během dnešního rána a včerejšího dne je jasné, že zítra bude práce a strategie s pneumatikami hrát velkou roli. Nicméně celkově jsem velmi spokojen.
Pracovali jsme tvrdě abychom se dostali do pozice, kde můžeme bojovat a dnes jsme ukázali, že jsme blízko rekordnímu výsledku. Přes zimu jsme se zlepšili a i když jsme to zatím v závodech neukázali, dnes je to výsledek o kterém jsme věděli, že ho můžeme dosáhnout. Je to skvělý den pro všechny v Carhamu ať už v továrně či zde na trati.
Vitalij Petrov, 19.
Jsem spokojen s tím, jak to dnes probíhalo. Nicméně mám v hlavě problém s podlahou v našem FP3, což nás stálo čas a znamenalo to, že jsme nebyli schopni najít rovnováhu na měkkých gumách. Tím pádem jsem nemohl jet úplně naplno. Můj stint na tvrdší sadě byl dobrý. Byl jsem velmi blízko svému týmovému kolegovi, auto jelo dobře, ale když jsme změnili pneumatiky, bylo to už horší.
Nebylo to o problému s rovnováhou, spíše šlo o to, jak jsem se v autě cítil, když jsem brzdil a myslím, že to mě stálo čas. I přes to si myslím, že to vypadá, že míříme správným směrem. Přiblížili jsme se autům před námi ještě víc, než tomu bylo v Číně.
Když vezmu v potaz, že už jsme viděli, jak můžeme s některými auty ze středu pole bojovat v závodech si myslím, že zítra to pro nás může být dobrý den. Rozhodně to bude zajímavé. Bude hodně zastávek v boxech a bude záležet na tom, kdo bude umět nejlépe pracovat s pneumatikami.
Thierry Salvi, vedoucí podpory Renault Sport
Vidět Heikkiho v druhé části kvalifikace byl pro nás a celý tým perfektní výsledek. Pracovali jsme na tom, abychom dali pilotům správný balanc mezi nejvyšší rychlostí a trakcí z pomalejších zatáček. Dnešní výsledky ukázaly, že jsme našli správné nastavení pro tento okruh. Vítr (především na hlavní rovince, kde byl silnější než včera) znamenal, že jsme museli správně zmapovat naladění motoru. Naše výsledná pozice v dnešní kvalifikaci je jen odměnou za práci celého týmu.
Mark Smith, technický ředitel
Jsme všichni spokojeni s tím, jak to dnes dopadlo. Dnes ráno jsme dobré testování a práce, kterou jsme přes noc udělali se vyplatila. Vše na autě pracovalo, jak jsme naplánovali a to je jasné znamení toho, že celý tým se zlepšuje. Vitalij měl dobrý stint na prvním setu středních pneumatik, ale nebyl schopen dostat co nejvíc z měkkých gum ve svém druhém stintu.
Ale už v sobotu ukázal, jak silný může být, takže si můžeme být optimističtí i v jeho případě. Víme, že máme dobré šance do zítřejšího závodu, takže se těšíme na rozhodně zajímavou Velkou cenu a máme v úmyslu udržet si rychlost, kterou jsme již ukázali během prvních tří závodů této sezony.
MARUSSIA
Charles Pic, 20.
Dnes to nebylo jednoduché, ale s výsledkem jsem docela spokojený. Odpoledne bylo mnohem tepleji, než uváděla předpověď, a degradace pneumatik bylo asi o něco horší u těch zadních. Zdá se, že jsme to docela dobře zvládali a obecně tým odvedl během dne velmi dobrou práci, jak se snaží o zlepšení.
Závod bude těžký, protože se určitě budeme trápit s pneumatikami, dnes jsme však s nimi byli docela konzervativní, abychom zlepšili naši šanci pro zítřek, teď nezbývá než si na něj počkat. Bylo to dobré sžít se znovu s touto tratí, dobrý den.
Timo Glock, 23.
Pro nás to nebyla moc dobrá sobota. Hodně jsme se dopoledne i v kvalifikaci opět trápili s vyvážením, hlavně kvůli nestabilitě na zádi při brzdění. Kolo samotné nebylo špatné až do 13. zatáčky, kde jsem udělal obrovskou chybu a myslím, že jsem v ní přišel o vše. Snažil jsem se ve druhém kole schladit pneumatiky, ale zadní byly už sjeté a měli jsme pouze jednu sadu měkkých pneumatik, jelikož jsme se je snažili ušetřit pro zítřek.
Takže to nebylo zdaleka to nejlepší a je rovněž škoda, že jsme kvůli problému s tankováním paliva také propadli za jedno HRT. Nyní se musíme podívat na to, co bychom v závodě mohli dokázat. Ušetřili jsme pneumatiky, což je dobré, ale mám před zítřkem znovu obavy o ty zadní.
John Booth, šéf týmu
Dnes velmi dobrá práce od Charlese v tak trochu náročných podmínkách, vzhledem k vážným potížím s degradací pneumatik, které jsme viděli. Jeho solidní pokrok ve čtyřech závodních víkendech nezůstal bez povšimnutí. A celkem oprávněně, protože se fantasticky snaží o zlepšení. Vývoj dráhy zde představoval několik problémů, ale Charles zdá se s nimi po celý víkend vyrovnává. Má zkušenosti ze předchozího závodu GP2, což mu určitě prospívá.
Během Timovy první kvalifikační jízdy jsme se žel setkali s problémem s nasáváním paliva, kvůli čemuž se ve své druhé jízdě musel vyrovnávat s podstatně vyšším množstvím benzínu. Timo pak udělal chybu v zatáčce č. 13, což byla opravdu škoda, protože do té doby jezdil dobře.
Žel následkem toho budeme zítra muset startovat za jedním vozem HRT, takže Timovou misí bude zbavit se ho, než se vydá plnit obtížnou úlohu, kterou budou mít oba piloti, při zvládání pneumatik během závodu. Každý z nich má v záloze sadu měkké směsi navíc a uvědomujeme si, že naše závodní tempo je ve srovnání s vozy kolem nás velmi dobré. Zítra to bude těžký závod, ale určitě zajímavý.
HRT
Pedro de la Rosa, 21.
Abych byl upřímný, jsem velmi šťastný. Není tomu tak dlouho, co jsme odjížděli z Austrálie a když se podívám na naše časy, jsem potěšen. Pro nás je důležitépovyskočit a upřímně, na tak náročné trati jsme neočekávali, že budeme před týmem Marussia, takže je to uspokojující. Degradace pneumatik je vysoká, zítra budu muset najít kompromis v první části, abych měl dostatek gumy pro poslední a udržel si nějakou přilnavost. Víme, že závod bude na tři nebo čtyři zastávky a že budeme bojovat, ale všichni do toho musí jít a udělat to nejlepší.
Narain Karthikeyan, 23.
Včerejšek byl pro mě těžký. Měli jsme náročné ráno, ale pak se to zlepšilo. Dnes jsme se zlepšili a v kvalifikaci to šlo dobře. v 2. sektoru ve 12. zatáčce jsem to v nejlepším kole pokazil, což mě stálo čas. Je skvělé, že jsme toho na autě neudělali tolik a jsme docela blízko skupině před námi, což je pozitivní. Oproti včrejšku jsme našli dost času, takže můžeme bez obav říci, že jsme se zlepšili. Zítra nás čeká další den a závod bude docela náročný, protože pneumatiky se hodně drolí, ale celkově jdeme zcela sebejistě.
Toni Cuquerella, technický ředitel
Přiměřeně pokračujeme v progresu a znovu jsme snížili bez problémů ztrátu. Abych byl konkrétní, tentokrát byl náš čas 104,3 % a jsme o mnoho blíž rivalům. V tréninzích jsme zkoušeli rozdílná nastavení a změny se dobře projevily v kvalifikaci, takže můžeme být spokojeni. Zítra nás čeká vzrušující podívaná, protože očekáváme tři až čtyři zastávky, protože degradace pneumatik je vysoká. Také to bude zápřah na chlazení brzd. Toto bude klíčové.