GP Maďarska: Verstappenův první matchball ještě před polovinou sezóny

Robert RoBertino Pavelka, 31. července 2022, 16:45 Aktualizováno 31.7.2022, 17:30 Google+

Maďarsku nebyla předvídána dlouhá existence v kalendáři F1. Pomalá trať, nezajímavá, nehledě na další stesky pilotů. Zdání klame, zanedlouho to bude 40 let, kdy se tu poprvé jela, tehdy ještě premiérově za Železnou oponou, první Grand Prix

Počet komentářů:  76 komentářů (Poslední 01.08. 18:36) Napište svůj názor
Max Verstappen má výrazně nakročeno k obhajobě titulu

Max Verstappen má výrazně nakročeno k obhajobě titulu | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Pohled na nebe nad Hungaroringem byl plný otazníků, kupovité mraky nevěstily nic dobrého a pár kapek asi plně zaměstnávalo odpovědné pracovníky týmů, hloubajících nad meteostanicemi - ostatně 71 % vlhkost vzduchu leccos naznačovala. Poměrně chladné počasí (18°C) a tím pádem i nepříliš ohřátá trať (26°C) byla pro volbu pneumatik, k tomu je nutné přičíst i poměrně silný vítr - 15,1 km/h. Startovní pole se rozdělilo na téměř stejné poloviny - nejměkčí směs zvolili Russell, Norris, Verstappen, Ricciardo, Gasly, Stroll, Vettel a Cunoda. Gasly navíc po potížích v kvalifikaci vyměnil nějaké části motoru u svého vozu, takže startoval z boxů.

Hned v první zatáčce si mohli diváci na chviličku oddechnout, protože se neopakoval loňský soumrak favoritů, ale bez ztráty kytičky se první kolo neobešlo. Hned po startu se "potkali" Vettel s Albonem, o kousek dál se vedle sebe korektně nevešli Magnussen s Bottasem. Výsledkem byl jedno kolo trvající virtuální safety car, protože na trati zůstalo nemálo trosek.

Pak už se začalo závodit. Russell si držel od těla obě Ferrari, Hamilton se prosmýkl ze sedmého místa na páté, Verstappen a Pérez se pustili do stíhací jízdy. Max si poradil s Alonsem (5. kolo) a Oconem (7.), Sergio ho napodobil v 7. kole (Alonso) a devátém (Ocon). To už se obhájce titulu přiblížil k Hamiltonovi a oba ukázkově v 13. kole zdolali Norrise, vzápětí však vyslal Holanďan na boxovou zídku varování v podobě prokluzující spojky - ovšem na časech to bylo znát jen malou chvilku.

První z uchazečů o vítězství zajeli do boxů vedoucí Russell a Verstappen, ovšem zatímco George neabsolvoval ideální pit-stop kvůli potížím s pravým předním kolem, u Red Bullu bylo vše v pořádku. Následoval Sainz jr. (18. kolo) a Pérez (19.), dále Hamilton (20.) a Leclerc. Po výměnách, kdy všichni nazuli buď nově nebo opakovaně středně tvrdou směs, se Leclerc přiblížil Russellovi a po sérii útoků ho v 31. kole předjel. U Red Bullu odvolali Verstappena do boxů podruhé v 39. kole a poté Holanďan doslova letěl. Sice netrhal rekordy v časech na jedno kolo, ale vytrvale se posouval vpřed, také proto, že ho Pérez před sebe ve 40. kole bez potíží pustil. Jeho soupeři zajeli do boxů současně, ale zatímco Russel nasadil další sadu žlutých, Leclerc dostal nejtvrdší směs. A záhy se ukázalo, že to nebylo nejlepší řešení, byť podobně postupovaly i další týmy. Už v první zatáčce 41. kola si Verstappen Leclerca vychutnal, ovšem v zatáčce 13 udělal hodiny a musel čelit útoku dvojice Russell-Pérez. Ubránil se, navíc Sergio se dostal před Brita, ovšem o dvě kola později zajel do boxů i on.

Verstappenovi trvalo pouhá čtyři kola, než si vzal svou pozici zpět. Bylo jasné, že Sainz jr. a Hamilton pojedou do boxů, což se u Španěla stalo v kole osmačtyřicátém, Lewis si počkal do 52. okruhu. Oba nasadili nejměkčí, ale Hamiltonovi pneumatiky sedly mnohem lépe. Leclerc se v té době bránil Russellovi, ale když v nájezdu do 54. kola vyrovnával ve zatáčce 14 dva smyky, neměl šanci. Ihned poté ho tým povolal do boxů a nasadil - bohužel už použitou - červenou sadu, ovšem spadl až za Péreze. Bojovně naladěný Hamilton v 63. kole odsunul za sebe Sainze jr. a o dvě kola později si prohodil místo s Russellem - George se neměl jak bránit, protože jeho pneumatiky už byly podstatně unavenější. Leclerc se ještě pokoušel stáhnout Péreze a snad doufal v podobný scénář jako ve Francii, kde Mexičana překvapil Russell, jenže VSC aktivovaný po odstavení Bottasovy alfy v zatáčce 11 mu pouze umožnil se dostat Checovi na dostřel, víc ne.

Solidně až nenápadně si vedli Norris, Alonso a Ocon. Dokázali udržet své pozice a eliminovat škody - jejich souboje se soupeři byly spíše dílem rozdílných strategií. Ricciardo prožil další z méně úspěšných víkendů - ve 47. kole zajel ve stejné chvíli k výměně pneumatik se Strollem a jejich souboj o kolo později skončil kolizí ve třetí zatáčce, po níž se Kanaďan dostal do hodin, ovšem bez následků, a Australan byl označen jako původce kolize s pětivteřinovým trestem. Stroll se v samotném závěru opět dostal do souboje s Vettelem, ale tentokrát zasáhlo vedení týmu a v 67. kole Lance pustil Sebastiana před sebe pro poslední bod. 

Při výčtu hodin nesmíme zapomenout na Cunodu, jehož AlphaTauri se roztočila už ve 35. kole po projetí šikany na opačném konci tratě. Ačkoliv byli někteří experti přímo na místě, tak si nevšimli skutečnosti, že levý konec Magnussenova předního křídla po kontaktu s Bottasem vyhodnotilo vedení závodu jako nebezpečný, Dán dostal černooranžovou vlajku a musel hned na počátku závodu do boxů, čímž padly jeho naděje na lepší umístění.

Týmy a piloti si nyní užijí čtyřtýdenní dovolenou, i když je jasné, že s rukama v klíně sedět nebudou. Osud šampionátu, jenž vstoupil do druhé poloviny, se však jeví jako téměř rozhodnutý. Precizní Red Bull asi stále tápající Ferrari těžko ohrozí, spíš by se vzpínající koník měl ohlížet za sebe, aby brzy na své kůži nepocítil hrot jednoho z konců třícípé hvězdy.

GP Ma?arska (Hungaroring Sport RT)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1. 33 Max VERSTAPPEN nldOracle Red Bull Racing 251:39.35,912
2. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas F1 Team 19+ 7,834
3. 63 George RUSSELL gbrMercedes-AMG Petronas F1 Team 15+ 12,337
4. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Ferrari 12+ 14,579
5. 11 Sergio PÉREZ mexOracle Red Bull Racing 10+ 15,688
6. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari 8+ 16,047
7. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team 6+ 1:18,300
8. 14 Fernando ALONSO espBWT Alpine F1 Team 4+ 1 kolo
9. 31 Esteban OCON fraBWT Alpine F1 Team 2+ 1 kolo
10. 5 Sebastian VETTEL deuAston Martin Aramco Cognizant 1+ 1 kolo
 
 
11. 18 Lance STROLL canAston Martin Aramco Cognizant  + 1 kolo
12. 10 Pierre GASLY fraScuderia AlphaTauri  + 1 kolo
13. 24 Guanyu ZHOU chnAlfa Romeo F1 Team ORLEN  + 1 kolo
14. 47 Mick SCHUMACHER deuHaas F1 Team  + 1 kolo
15. 3 Daniel RICCIARDO ausMcLaren F1 Team  + 1 kolo
16. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team  + 1 kolo
17. 23 Alexander ALBON thaWilliams Racing  + 1 kolo
18. 6 Nicholas LATIFI canWilliams Racing  + 1 kolo
19. 22 Juki CUNODA jpnScuderia AlphaTauri  + 2 kola
20. 77 Valtteri BOTTAS finAlfa Romeo F1 Team ORLEN  porucha motoru
 
 Nejrychlejší kolo:
  44 Lewis HAMILTON Mercedes W13
Mercedes M13
Pirelli   1:31,386
 

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: GP Maďarska: Verstappenův první matchball ještě před polovinou sezóny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 76, poslední 01.08.2022 18:36 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 76 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll a Guanyu Zhou ve vzájemném duelu v Brazílii

Stejný počet bodů, velký rozdíl v penězích. Šéf Alfy Romeo o těsném vítězství nad Aston Martinem

Vettel, Sebastian

Kdo by mohl nahradit Helmuta Marka? Odborný poradce už má kandidáta

Fernando Alonso a Esteban Ocon - závod na Imole

Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

Mattia Binotto - jsou jeho dny v pozici šéfa Ferrari sečteny?

Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

Esteban Ocon v Mexiku před McLarenem

Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Daniel Ricciardo a Max Verstappen na tiskovce po kvalifikaci v Mexiku

Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

Startovní čísla - víte proč si piloti vybrali právě to své a jaké mohou vozit?

Věděli jste, proč jezdí Bottas se 77, Hamilton má 44 a Cunoda s 22? Něco málo o startovních číslech

První jízda Fernanda Alonsa s Aston Martinem

Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

Po sezóně se v Abú Zabí opět testuje

Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

Sergio Pérez s Red Bullem RB18

Chyba Red Bullu? Horner hájí Pérezovi strategii, díky které se nestal "umírající mouchou"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Adrian Newey, Max Verstappen a Christian Horner po závodě ve Francii

PROHLÁŠENÍ: Leclerc přezutí nechápe. "Strategie by nepomohla," zní však z…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

  2. Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

  3. Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

  4. Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

  5. Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

  6. Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud