V první třetině posledních volných jízd nikdo na trať nespěchal, nakonec tak jako první učinili piloti Haasu - Mazepin na středně tvrdé, Schumacher na měkké směsi. Toto rozdělení pneumatik pak panovalo i u ostatních týmů. Mazepin první měřený okruh zajel za 1:25,419, vzápětí Schumacher snížil hodnotu nejlepšího času na 1:22,804 a poté 1:21,898.
K Haasům se přidali Cunoda, Räikkönen a Sainz jr. - Kimi na měkkých, další na žluté označených pláštích. Fin se také ujal průběžného vedení v tréninku, těsně před koncem první čtvrthodiny stanovil čas 1:19,267. To už na trati kroužil Hamilton a pochopitelně si převzal vedení (1:18,587), ale celé kolo viditelně bojoval s přetáčivostí a v poslední zatáčce musel zjevně ubrat plyn, aby vyrovnal náznak smyk. Po kratičké zastávce u mechaniků kvůli potížím s pneumatikou ještě vylepšil svůj výkon (1:18,204), ale to už mu dýchal na záda Verstappen.
Holanďan zajel svůj úvodní čas na měkké směsi (1,17,510) a Hamiltonovi tak "naložil" 0,694 vteřiny - že měl všechny tři sektory fialové asi netřeba dodávat. Vzápětí však do hry promluvil i Bottas - ten sice Verstappena zdolal jen v sektoru dva a tři, ale celkově pilota Red Bullu předstihl časem 1:17,428. Těsně před závěrečnou dvacetiminutovkou se Valtteri rozjel ke druhému pokusu a výrazně si polepšil: 1:17,055. Kolo dokončil těsně před přerušením tréninku kvůli nehodě Schumachera v zatáčce 11. Mickovi ve vysoké rychlosti ustřelila záď jeho Haasu, auto se otočilo a bokem naletělo na svodidla. Trénink byl na sedm minut přerušen a hned po zelených světlech se trať rychle zaplnila.
Verstappen získal už v prvním sektoru na Bottasův čas 0,3 vteřiny, a i když v posledním mírně ztratil, nakonec šel do pomyslného čela. Hamilton však ve Verstappenově závěsu dokázal vyždímat opět ze sebe a svého stroje prestižní maximum a dva fialové sektory (druhý a třetí) znamenaly nejlepší čas.
Do nebezpečné situace se dostal Stroll: když se vozy vracely do boxů, vyjížděl z garáže Giovinazzi a došlo ke kolizi, při níž Lance přišel o přední spoiler. Další incident budou komisaři vyšetřovat mezi Gaslym a opět Giovinazzim. V tomto případě Pierre objel pomalu jedoucí alfu v nájezdu do pit-lane, protože dokončoval rychlé kolo - to samozřejmě tímto incidentem padlo.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1.16,826 |
2. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Red Bull Racing | 1.16,914 |
3. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1.17,055 |
4. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | 1.17,497 |
5. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1.17,520 |
6. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1.17,772 |
7. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Red Bull Racing | 1.17,917 |
8. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | McLaren F1 Team | 1.17,942 |
9. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Alpine F1 Team | 1.17,992 |
10. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Cognizant F1 Team | 1.18,050 |
11. | 10 | Pierre GASLY | fra | Scuderia AlphaTauri Honda | 1.18,115 |
12. | 31 | Esteban OCON | fra | Alpine F1 Team | 1.18,174 |
13. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Aston Martin Cognizant F1 Team | 1.18,235 |
14. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Scuderia AlphaTauri Honda | 1.18,461 |
15. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Alfa Romeo Racing ORLEN | 1.18,683 |
16. | 63 | George RUSSELL | gbr | Williams Racing | 1.18,794 |
17. | 6 | Nicholas LATIFI | can | Williams Racing | 1.18,821 |
18. | 99 | Antonio GIOVINAZZI | ita | Alfa Romeo Racing ORLEN | 1.19,113 |
19. | 47 | Mick SCHUMACHER | deu | Haas F1 Team | 1.19,406 |
20. | 9 | Nikita MAZEPIN | rus | Haas F1 Team | 1.19,933 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ