Technický ředitel Sauberu o Kobajašim a závodu v Suzuce

Petr Hlawiczka, 12. října 2010, 06:55 Google+

Sauber dosáhl v Japonsku svého nejlepšího letošního výsledku. Kamuj Kobajaši po divácky vděčném výkonu dojel sedmý, Nick Heidfeld ve svém druhém závodu po návratu za volant dojel na bodech hned za ním. Technický ředitel Sauberu v rozhovoru pro Autosport promluvil o Kobajašiho netradiční strategii a jeho výkonu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Sauber

Sauber | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

Podruhé jsme letos viděli, jak Kamuj přezul na měkčí směs v pozdní fázi závodu. Důvěřujete této strategii kvůli jeho schopnosti předjíždět?
James Key:
Do určité míry ano. Ale abych byl upřímný, pokud by pozice na startovním roštu byly obrácené, zřejmě bychom to stejné udělali s Nickem Heidfeldem.

Cítili jsme, že auto jede na tvrdší směsi perfektně a že pokud udrží svou pozici s piloty před sebou, nebo dokonce zpočátku někoho i předjede, mohlo by to fungovat.

Agresivní jízda na měkkých pneumatikách ke konci stála za to. Pokud bychom byli na stejné strategii jako jezdci kolem nás, pak bychom jen kroužili na stejné pozici, pokud by se mu nepovedl výjimečný start. Museli jsme udělat s Kamujem něco jinak a on dělal přesně to, co měl.

kobajasi1

Zdržovalo ho poškození auta?
JK: Ne. Pozorně jsme sledovali čísla. Došlo k jemnému posunutí aerodynamického vyvážení, nemělo to však škodlivý vliv na zajížděné časy. Museli jsme trochu více sledovat teploty, ale výkonnost byla v podstatě hodně dobrá.

Jak hodnotíte jízdu Kamuje? Kvalifikace nebyla tak dobrá, v závodě si to vynahradil.
JK: Množství předjížděcích manévrů, které v Suzuce předváděl, všechny byly skvělé. Kvalifikace bylo škoda, protože byl na hodně rychlém kole a udělal chybu v šikaně. Mohl jinak do Q3 postoupit. Vím, že by to mohlo říci více pilotů, ale on jel stejný čas jako Nick [Heidfeld] a Nickovi to uniklo velmi těsně. Závod měl více pod kontrolou a podal lepší výkon. I vůz je v závodě lepší a Kamuj je závodník.

kobajasi2

Přispěly změny v nastavení, které jste udělali po pátečních trénincích, k tomu, aby přední část vozu fungovala efektivněji?
JK: Změny, jež jsme provedli, byly velmi efektivní. Přední křídlo samotné bylo stejné jako to, s nímž jsme jezdili v pátek. Změny byly opravdu mechanického rázu, odrazilo se v nich to, co nám piloti říkali a vypadalo to, že v závodě to funguje dobře. Je v tom i prvek pilota, protože měli čas o tom přemýšlet, ale určitě se vůz v neděli ovládal lépe.

Vytisknout

Diskuze: Technický ředitel Sauberu o Kobajašim a závodu v Suzuce

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

gp itálie

Korea dostala od FIA zelenou - pojede se!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud