McLaren zaujal nový Williams FW33

iM2, 6. února 2011, 21:57 Google+

Šéf vývoje McLarenu Paddy Lowe poskytl exkluzivní rozhovor serveru motorsport-total.com, ve kterém mluví o novém Williamsu FW33 nebo také o výfucích Renaultu R31.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 07.02. 09:15) Napište svůj názor
McLaren MP4-26

McLaren MP4-26 | foto: McLaren

Sdílejte článek

Během testů v Jerezu už některé týmy jezdily s novými vozy, které vás zaujaly?
K vidění už bylo pár zajímavých věcí. Zaujal mě například Williams...

Vypadá to, jako by jim vzadu něco chybělo...
Ano, v současné době se snažíme zjistit co. Rozhodli jsme se na zadní část jejich monopostu podrobněji zaměřit, ale musím přiznat, že stále ještě přesně nevíme, co jim to přináší. Musíme ještě chvíli počkat, rozhodně se teď nepustíme do žádného zběsilého kopírování.

Musí být asi hodně těžké na zádi ušetřit tolik místa...
Ne, není to tak těžké, jak by se mohlo někomu zdát. Je o to o tom: Pokud máte normální převodovku s jednotlivými částmi pro řazení, tak ta není s ve srovnání s jejím pouzdrem zase až tak velká. Převodovka v dnešních F1 je o hodně níže, aby mohla poskytnout strukturální výhody. Je to lepší, než aby byla normální schránkou. Není zase tak těžké postavit převodovku, které vám bude někam přesně pasovat a její komponenty patřičně zmenšit. Pak se vše výrazně zmenší. Není nám však úplně jasné, jak mají u Williamsu vymyšlenou nutnou strukturu kolem zavěšení. 


Atypická záď Williamsu: závěsy do Z uchycené k pilíři zadního křídla, štíhlá převodovka, nízko posazený diferenciál, zvláštní geometrie hnací hřídele

Renault má speciální strukturu výfuků, jak to funguje? Nepřehřívají se z toho bočnice?
Ne, opravdu ne. Může se to zdát překvapivé, ale je to jinak. Pokud se podíváte na sériové vozy, tak výfuky také začínají vepředu a pak jdou dozadu. Tak to funguje i u Renaultu. Pokud to člověk tak chce udělat, tak se musí posadit a rozmyslet se jak. Není to tak těžké, jak se zdá. Přesto je na tom ale ještě hodně práce. Bude zajímavé, jak z toho budou profitovat.

Jejich výfuky jsou však na místě, kde stojí mechanik, který při zastávce v boxech čistí jezdci vizír. To pro něj nebude asi moc pohodlné, ne? Musí se přece spálit...
To se musíte zeptat u Renaultu. Nemyslím si ale, že to bude problém. Když je motor v nízkých otáčkách, tak toho z výfuku moc nevychází.


Vyústění výfuků Renaultu R31

Kdybyste mohl mít jedno přání poté, co jste viděl vozy konkurence, jaké přání by to bylo? Jonathan Neale řekl, že by chtěl ještě měsíc. Co vy?
S našim programem jsme velice spokojeni. Samozřejmě se člověk dívá pořád dopředu, když se člověk dívá na jiné auto, tak přemýšlí, co by se z něj mohl naučit. F1 je nakonec přece sport, ve kterém by se každý chtěl posunout díky jeho znalostem dopředu. Tyto znalosti rozšíříte i díky znalostem ostatních tím, že se budete kolem sebe dívat. Všichni tento proces děláme a uvidíme, jak se všichni postavíme na start prvního závodu. Co bych si přál? Jednoduše si přeji, aby tým zůstal disciplinovaným a dále se koncentroval nato, aby odvedl nejlepší možnou práci.

Vytisknout

Diskuze: McLaren zaujal nový Williams FW33

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 07.02.2011 09:15 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

HRT

Chandhok bude s Lotusem testovat v Jerezu i v Barceloně

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud