Co se mění v oblasti spalování oleje? FIA si letos posvítí i na teploty v motoru

Petr Hlawiczka, 13. února 2018, 06:50 Google+

Minulý rok se hodně hovořilo o nekalých praktikách výrobců motorů, kteří na sebe navzájem ukazovali prstem a obviňovali se ze spalování oleje za účelem zvyšování výkonu. I když Mezinárodní automobilová federace (FIA) pravidla zpřísňovala, podezření moc neubývalo. Proto před sezónou 2018 sáhla k větším změnám.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 14.02. 18:49) Napište svůj názor
Olej vyvíjený Petronasem pro Mercedes

Olej vyvíjený Petronasem pro Mercedes | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Těžko říci, koho letošní úpravy postihnou nejvíce (pokud vůbec). Loni ho mohly týmy od Velké ceny Itálie spotřebovat během závodu maximálně 0,9 l / 100 km, letos půjde jen 0,6 l oleje na 100 km.

Kromě toho musí zpřístupnit FIA měření hladiny oleje ve své hlavní olejové nádrži v průběhu celého závodního víkendu a startem deklarovat také množství oleje ve všech dalších olejových nádržích uvnitř monopostu.

Zákaz aktivních řídicích ventilů, jediná specifikace oleje
Dochází k zákazu aktivních řídicích ventilů mezi jakoukoliv součástí pohonné jednotky a sáním, což znemožní opětovné využívání oleje, který se přiváděl zpět do sání místo toho, aby motor opouštěl. Zakázána je také recyklace jakýchkoliv dalších kapalin.

Týmy budou moci využít pouze jednu specifikaci oleje na motor v každé velké ceně, což budou muset nahlásit před začátkem víkendu. Už tedy nepůjde nasadit speciální olej pro vyšší výkon v kvalifikaci a odlišný pro závod. Navíc pravidla definují, že musí být využíván pouze pro mazání, čištění a chlazení, nikoliv pro jakékoliv zvyšování výkonu.

img-responsive

FIA se snaží zamezit zneužívání oleje pro zvyšování výkonu pohonných jednotek | foto: Mercedes AMG F1 Team

Monitorování teplot motoru
FIA si nově posvítí také na teploty motoru, které bude kontrolovat v plénu (přetlakovém prostor) - musí minimálně o 10 °C přesahovat teplotu okolního vzduchu. Speciální zapečetěné čidlo ji bude pro FIA zaznamenávat v každém kole.

Nebude tedy už možné více podchlazovat vzduch vstupující do motoru, což přispívalo k vyššímu výkonu (chladnější vzduch obsahuje více kyslíku) - turbo bude muset točit vyšší otáčky, aby ho stlačilo více. Motoráři ale často už nemají kam jít, protože otáčky jsou omezené a mezichladič bude méně efektivní, což může vést k nárůstu teplot v turbu a další ztrátě výkonu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Co se mění v oblasti spalování oleje? FIA si letos posvítí i na teploty v motoru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 14.02.2018 18:49 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Renault by dle vyjádření svého šéfa dokázal za aktuální situace podvádět, ale nikdy by to neudělal

Renault: Standardizované díly by ukončily obavy z podvádění v F1

Lando Norris s McLarenem MCL33 během sezónních testů v Maďarsku

"F1 potřebuje, aby se McLaren dostal zpět do formy," přeje si šéf Red Bullu

Esteban Ocon si dělá zálusk na velmi dobré místo v kokpitu Stříbrného šípu

Ocon u mistrovského Mercedesu? "Jde jen o otázku času," věří mladý jezdec

Fernando Alonso v F1 končí - nadobro?

Alonso vysvětluje, proč v F1 končí. S nekonkurenceschopností McLarenu to prý nesouvisí

Fernando Alonso v loňském závodě Indy500 kvůli motoru Honda nedojel do cíle, přesto v americké sérii zapůsobil velmi dobrým dojmem

Alonsa čeká test v IndyCar

Carlos Sainz se stěhuje do Wokingu

McLaren už má náhradu za Alonsa - opět Španěl, jen mladší

Kimi Räikkönen ve Velké ceně Maďarska dojel třetí za Lewisem Hamiltonem a svým týmovým kolegou

"Ferrari si musí Kimiho nechat, často je rychlejší než Vettel," nabádá Villeneuve. A co Leclerc?

Renault během testování v Maďarsku před letní přestávkou

Pole je vyrovnané, Renault se proto stále soustředí na letošní vůz. Ohrozí to plány na rok 2019?

Fernando Alonso se příští rok vydá vstříd dalším dobrodružstvím mimo F1

Z F1 odchází obrovský talent a tvrdý soupeř. "Budeš nám chybět," loučí se piloti + VIDEO

Brendon Hartley s vozem Toro Rosso STR13 na Hungaroringu

Nové díly u Toro Rosso nefungují dle představ, začíná se kvůli tomu obávat Sauberu

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Motor Mercedesu

Další zbytečná ztráta? Vyhozený šéfkonstruktér motorů Ferrari začne pracovat u…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso v roce 2019 ve Formuli 1 závodit nebude, potvrzuje McLaren

  2. Z F1 odchází obrovský talent a tvrdý soupeř. "Budeš nám chybět," loučí se piloti + VIDEO

  3. "Ferrari si musí Kimiho nechat, často je rychlejší než Vettel," nabádá Villeneuve. A co Leclerc?

  4. McLaren už má náhradu za Alonsa - opět Španěl, jen mladší

  5. "F1 potřebuje, aby se McLaren dostal zpět do formy," přeje si šéf Red Bullu

  6. "Pokud jde o čistý talent, pak je Alonso na stejné úrovni jako Schumacher," hodnotí Massa

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud