Co se mění v oblasti spalování oleje? FIA si letos posvítí i na teploty v motoru

Petr Hlawiczka, 13. února 2018, 06:50 Google+

Minulý rok se hodně hovořilo o nekalých praktikách výrobců motorů, kteří na sebe navzájem ukazovali prstem a obviňovali se ze spalování oleje za účelem zvyšování výkonu. I když Mezinárodní automobilová federace (FIA) pravidla zpřísňovala, podezření moc neubývalo. Proto před sezónou 2018 sáhla k větším změnám.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 14.02. 18:49) Napište svůj názor
Olej vyvíjený Petronasem pro Mercedes

Olej vyvíjený Petronasem pro Mercedes | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Těžko říci, koho letošní úpravy postihnou nejvíce (pokud vůbec). Loni ho mohly týmy od Velké ceny Itálie spotřebovat během závodu maximálně 0,9 l / 100 km, letos půjde jen 0,6 l oleje na 100 km.

Kromě toho musí zpřístupnit FIA měření hladiny oleje ve své hlavní olejové nádrži v průběhu celého závodního víkendu a startem deklarovat také množství oleje ve všech dalších olejových nádržích uvnitř monopostu.

Zákaz aktivních řídicích ventilů, jediná specifikace oleje
Dochází k zákazu aktivních řídicích ventilů mezi jakoukoliv součástí pohonné jednotky a sáním, což znemožní opětovné využívání oleje, který se přiváděl zpět do sání místo toho, aby motor opouštěl. Zakázána je také recyklace jakýchkoliv dalších kapalin.

Týmy budou moci využít pouze jednu specifikaci oleje na motor v každé velké ceně, což budou muset nahlásit před začátkem víkendu. Už tedy nepůjde nasadit speciální olej pro vyšší výkon v kvalifikaci a odlišný pro závod. Navíc pravidla definují, že musí být využíván pouze pro mazání, čištění a chlazení, nikoliv pro jakékoliv zvyšování výkonu.

img-responsive

FIA se snaží zamezit zneužívání oleje pro zvyšování výkonu pohonných jednotek | foto: Mercedes AMG F1 Team

Monitorování teplot motoru
FIA si nově posvítí také na teploty motoru, které bude kontrolovat v plénu (přetlakovém prostor) - musí minimálně o 10 °C přesahovat teplotu okolního vzduchu. Speciální zapečetěné čidlo ji bude pro FIA zaznamenávat v každém kole.

Nebude tedy už možné více podchlazovat vzduch vstupující do motoru, což přispívalo k vyššímu výkonu (chladnější vzduch obsahuje více kyslíku) - turbo bude muset točit vyšší otáčky, aby ho stlačilo více. Motoráři ale často už nemají kam jít, protože otáčky jsou omezené a mezichladič bude méně efektivní, což může vést k nárůstu teplot v turbu a další ztrátě výkonu.

Vytisknout

Diskuze: Co se mění v oblasti spalování oleje? FIA si letos posvítí i na teploty v motoru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 14.02.2018 18:49 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc během filmovacího dne (13. 5. 2022) v Monze

Odpoledne ve Španělsku nejrychlejší Leclerc před Mercedesy

Charles Leclerc s Ferrari F1-75

V 1. tréninku nejrychlejší obě Ferrari. Týmy nasadily nové balíky, debutovali De Vries a Vips

Carlos Sainz v Bahrajnu

Sainz se obává dlouhodobých zdravotních následků jízdy se současnými vozy F1

Fernando Alonso a Lewis Hamilton na tiskovce po závodě v Kataru

Alonso vítá Hamiltona ve svém světě a dodává, že auto je vždy klíčové

Max Verstappen se svou trofejí za první místo v Miami

Verstappen to má letos podle Wolffa vše snadnější, Leclercovi stoupající forma Red Bullu starosti nedělá

Max Verstappen a Charles Leclerc v závodě v Miami

Síla Red Bullu? Nečekali jsme ji, přiznává Horner. V Barceloně favorizuje Ferrari

Mick Schumacher v závodě v Miami

Novinky Haas nepřiveze ani do Barcelony. Kdy je tým nasadí?

Lewis Hamilton s Mercedesem W13 v Miami

"Našli jsme odpovědi na to, kudy se ve vývoji ubírat." Mercedes v Barceloně doufá v pokrok

Valtteri Bottas během závodu v Imole

Alfa Romeo očekává velký pokrok: rychle vylepšuje svůj simulátor, pro Barcelonu chystá novinky

George Russell s Mercedesem W13 v Imole

Když to začne skákat v zatáčkách: "Zabiják," hodnotí Russell letošní Mercedes W13

Průběžné pořadí šampionátu:

1. LECLERC, 2. VERSTAPPEN, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Motor Mercedesu

Další zbytečná ztráta? Vyhozený šéfkonstruktér motorů Ferrari začne pracovat u…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Když to začne skákat v zatáčkách: "Zabiják," hodnotí Russell letošní Mercedes W13

  2. "Našli jsme odpovědi na to, kudy se ve vývoji ubírat." Mercedes v Barceloně doufá v pokrok

  3. Sainz se obává dlouhodobých zdravotních následků jízdy se současnými vozy F1

  4. Alfa Romeo očekává velký pokrok: rychle vylepšuje svůj simulátor, pro Barcelonu chystá novinky

  5. Alonso vítá Hamiltona ve svém světě a dodává, že auto je vždy klíčové

  6. V 1. tréninku nejrychlejší obě Ferrari. Týmy nasadily nové balíky, debutovali De Vries a Vips

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud