K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Co se mění v oblasti spalování oleje? FIA si letos posvítí i na teploty v motoru

Petr Hlawiczka, 13. února 2018, 06:50 Google+

Minulý rok se hodně hovořilo o nekalých praktikách výrobců motorů, kteří na sebe navzájem ukazovali prstem a obviňovali se ze spalování oleje za účelem zvyšování výkonu. I když Mezinárodní automobilová federace (FIA) pravidla zpřísňovala, podezření moc neubývalo. Proto před sezónou 2018 sáhla k větším změnám.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 14.02. 18:49) Napište svůj názor
Olej vyvíjený Petronasem pro Mercedes

Olej vyvíjený Petronasem pro Mercedes | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Těžko říci, koho letošní úpravy postihnou nejvíce (pokud vůbec). Loni ho mohly týmy od Velké ceny Itálie spotřebovat během závodu maximálně 0,9 l / 100 km, letos půjde jen 0,6 l oleje na 100 km.

Kromě toho musí zpřístupnit FIA měření hladiny oleje ve své hlavní olejové nádrži v průběhu celého závodního víkendu a startem deklarovat také množství oleje ve všech dalších olejových nádržích uvnitř monopostu.

Zákaz aktivních řídicích ventilů, jediná specifikace oleje
Dochází k zákazu aktivních řídicích ventilů mezi jakoukoliv součástí pohonné jednotky a sáním, což znemožní opětovné využívání oleje, který se přiváděl zpět do sání místo toho, aby motor opouštěl. Zakázána je také recyklace jakýchkoliv dalších kapalin.

Týmy budou moci využít pouze jednu specifikaci oleje na motor v každé velké ceně, což budou muset nahlásit před začátkem víkendu. Už tedy nepůjde nasadit speciální olej pro vyšší výkon v kvalifikaci a odlišný pro závod. Navíc pravidla definují, že musí být využíván pouze pro mazání, čištění a chlazení, nikoliv pro jakékoliv zvyšování výkonu.

img-responsive

FIA se snaží zamezit zneužívání oleje pro zvyšování výkonu pohonných jednotek | foto: Mercedes AMG F1 Team

Monitorování teplot motoru
FIA si nově posvítí také na teploty motoru, které bude kontrolovat v plénu (přetlakovém prostor) - musí minimálně o 10 °C přesahovat teplotu okolního vzduchu. Speciální zapečetěné čidlo ji bude pro FIA zaznamenávat v každém kole.

Nebude tedy už možné více podchlazovat vzduch vstupující do motoru, což přispívalo k vyššímu výkonu (chladnější vzduch obsahuje více kyslíku) - turbo bude muset točit vyšší otáčky, aby ho stlačilo více. Motoráři ale často už nemají kam jít, protože otáčky jsou omezené a mezichladič bude méně efektivní, což může vést k nárůstu teplot v turbu a další ztrátě výkonu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Co se mění v oblasti spalování oleje? FIA si letos posvítí i na teploty v motoru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 14.02.2018 18:49 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamlton neměl v 1. tréninku konkurenci

Mercedesy s čerstvými motory na čele, Ricciardo a Ferrari je v 1. tréninku stíhali marně

Daniel Ricciardo s Red Bullem ve Španělsku

McLaren jedná s Ricciardem o přestupu. Proč ho pilot Red Bullu nevylučuje?

Pohonná jednotka Mercedesu s bateriemi

Ani ve Francii? Mercedes s nasazením nové specifikace motoru stále váhá

Daniel Ricciardo s Red Bullem ve Španělsku

Renault donutil Red Bull ultimátem k dřívějšímu odchodu k Hondě, Abiteboul je spokojený

Kevin Magnussen ve Velké ceně Kanady skončil třináctý, stejně jako v Monaku nebo v Baku

"Ani soupeři nechápou, jakou máme smůlu," diví se Haas

Stoffel Vandoorne s McLarenem MCL33 v Monaku

McLaren reaguje na kritiku svého bývalého šéfa Whitmarshe, který je ochoten se vrátit

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Motor Mercedesu

Další zbytečná ztráta? Vyhozený šéfkonstruktér motorů Ferrari začne pracovat u…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Red Bull bude litovat, až nasadíme C-specifikaci motoru." Renault s rozchodem počítal

  2. Red Bull se rozhodl pro Hondu, končí éru s Renaultem

  3. Kde nám to drhne, milá F1?

  4. Mercedes po analýze pochopil, proč v Kanadě nebyl rychlejší. Co čeká ve Francii? + VIDEO

  5. Alonso se dočkal vítězství, s Buemim a Nakajimou dovedli Toyotu k vítězství Le Mans + VIDEO

  6. Red Bull kvůli vývoji paliv ztrácí, tvrdí Renault. Jak hodnotí nasazení nového motoru?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud