Co se mění v oblasti spalování oleje? FIA si letos posvítí i na teploty v motoru

Petr Hlawiczka, 13. února 2018, 06:50 Google+

Minulý rok se hodně hovořilo o nekalých praktikách výrobců motorů, kteří na sebe navzájem ukazovali prstem a obviňovali se ze spalování oleje za účelem zvyšování výkonu. I když Mezinárodní automobilová federace (FIA) pravidla zpřísňovala, podezření moc neubývalo. Proto před sezónou 2018 sáhla k větším změnám.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 14.02. 18:49) Napište svůj názor
Olej vyvíjený Petronasem pro Mercedes

Olej vyvíjený Petronasem pro Mercedes | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Těžko říci, koho letošní úpravy postihnou nejvíce (pokud vůbec). Loni ho mohly týmy od Velké ceny Itálie spotřebovat během závodu maximálně 0,9 l / 100 km, letos půjde jen 0,6 l oleje na 100 km.

Kromě toho musí zpřístupnit FIA měření hladiny oleje ve své hlavní olejové nádrži v průběhu celého závodního víkendu a startem deklarovat také množství oleje ve všech dalších olejových nádržích uvnitř monopostu.

Zákaz aktivních řídicích ventilů, jediná specifikace oleje
Dochází k zákazu aktivních řídicích ventilů mezi jakoukoliv součástí pohonné jednotky a sáním, což znemožní opětovné využívání oleje, který se přiváděl zpět do sání místo toho, aby motor opouštěl. Zakázána je také recyklace jakýchkoliv dalších kapalin.

Týmy budou moci využít pouze jednu specifikaci oleje na motor v každé velké ceně, což budou muset nahlásit před začátkem víkendu. Už tedy nepůjde nasadit speciální olej pro vyšší výkon v kvalifikaci a odlišný pro závod. Navíc pravidla definují, že musí být využíván pouze pro mazání, čištění a chlazení, nikoliv pro jakékoliv zvyšování výkonu.

img-responsive

FIA se snaží zamezit zneužívání oleje pro zvyšování výkonu pohonných jednotek | foto: Mercedes AMG F1 Team

Monitorování teplot motoru
FIA si nově posvítí také na teploty motoru, které bude kontrolovat v plénu (přetlakovém prostor) - musí minimálně o 10 °C přesahovat teplotu okolního vzduchu. Speciální zapečetěné čidlo ji bude pro FIA zaznamenávat v každém kole.

Nebude tedy už možné více podchlazovat vzduch vstupující do motoru, což přispívalo k vyššímu výkonu (chladnější vzduch obsahuje více kyslíku) - turbo bude muset točit vyšší otáčky, aby ho stlačilo více. Motoráři ale často už nemají kam jít, protože otáčky jsou omezené a mezichladič bude méně efektivní, což může vést k nárůstu teplot v turbu a další ztrátě výkonu.

Vytisknout

Diskuze: Co se mění v oblasti spalování oleje? FIA si letos posvítí i na teploty v motoru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 14.02.2018 18:49 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Helmut Marko v Bahrajnu

Přišli jsme o část výkonu, avizuje Marko. Jiní jsou na tom ale prý hůř

Esteban Ocon v Imole před Ferrari

Alpine by v Monaku mohlo mít na Ferrari i McLaren, očekává Ocon

Sergio Pérez při testování Red Bullu RB16B

Pérez věří, že v Monaku bude moci s Red Bullem konečně vyhrát

Carlos Sainz - kvalifikace v Barceloně

Sainz Geného překvapil: Už teď je rychlý jako Leclerc

Nové zbarvení vozu McLaren pro Velkou cenu Monaka

FOTO: McLaren v Monaku překvapí novým zbarvením

McLaren

Button vzpomíná: Alonso byl lišák. Jak porazil Hamiltona?

Max Verstappen se v Barceloně dlouho držel před Hamiltonem

"Red Bull urgentně potřebuje více přilnavosti a vyšší výkon. A Péreze vpředu," usuzuje Brundle

Christian Horner a Toto Wolff v Bahrajnu

Wolff motorům Red Bull nevěří. A jasně vysvětlil proč

Bernie Ecclestone s Lewisem Hamiltonem

"Hamilton v boji o titul Verstappena snadno porazí," předpovídá Ecclestone

Fernando Alonso - závod v Barceloně

Ocon? Zatím na něj nestačím, uznává Alonso

  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (11:30 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VERSTAPPEN, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Motor Mercedesu

Další zbytečná ztráta? Vyhozený šéfkonstruktér motorů Ferrari začne pracovat u…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nekonečný příběh: FIA si opět posvítí na flexibilní křídla, Hamilton si stěžuje na Red Bull

  2. Button vzpomíná: Alonso byl lišák. Jak porazil Hamiltona?

  3. "Red Bull urgentně potřebuje více přilnavosti a vyšší výkon. A Péreze vpředu," usuzuje Brundle

  4. Sainz Geného překvapil: Už teď je rychlý jako Leclerc

  5. "Hamilton v boji o titul Verstappena snadno porazí," předpovídá Ecclestone

  6. FOTO: McLaren v Monaku překvapí novým zbarvením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud