Renault v roce 2015: 850 koní, zlepšení všech systémů a zvýšení spolehlivosti

Petr Hlawiczka, 28. ledna 2015, 06:50 Google+

Renault Sport F1 dnes promluvil o nadcházející sezóně 2015 a úpravách, které provedl na své pohonné jednotce. Co zlepšil a co od něj můžeme očekávat?

Počet komentářů:  35 komentářů (Poslední 29.01. 11:28) Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

"F1 se neustále pohybuje velmi rychle kupředu. Sport se vyvíjí, technologie se vyvíjí a konkurence nikdy nespí. Proto se ve Viry musíme vyvíjet stejně rychle," uvádí ředitel Cyril Abiteboul. "Viry potřebovalo osvěžení. V roce 2014 jsme netrpěli nedostatkem zdrojů či financí, šlo jednoduše o to, že zdroje se v čase nespojily nebo nebyly využívány optimálně."

Personální restrukturalizace
"V krátkém čase mezi sezónami jsme proto podnikli několik kroků vpřed. Prvním a nejdůležitějším bylo zavedení nové organizační struktury. V této nové struktuře došlo k mnoha změnám," pokračuje ředitel.

Za všechny vyzdvihuje Roba Whita jako technického ředitele, kterému pomáhá Jean-Paul Gousset. Ten dříve vedl výrobu, ale nyní byl povýšen na ředitele výkonnosti. K další změně došlo ve vývoji, který řídí Naoki Tokunaga. Na všechny činnosti na dráze a v továrně dohlíží Rémi Taffin.

Velký pokrok ve výkonnosti a spolehlivosti
"Věděli jsme, co během zimy musíme udělat, a víme čeho jsme dosáhli. Věříme, že jsme udělali obrovský pokrok ve výkonnosti a že budeme spolehlivější. Nevíme, jak na tom budou ostatní. Možná jsme nesmazaly veškeré ztráty, věříme však, že jsme urazili velký kus cesty ve snížení ztráty z loňské sezóny," tvrdí Abiteboul.

"Naším cílem je stáhnout ztrátu co nejvíce a dát Red Bullu a Toro Rosso konkurenceschopnější vůz na většině okruhů, nezávisle na jejich charakteristice a citlivých vlastnostech," přeje si ředitel Renaultu, jenž bude své pohonné jednotky v této sezóně dodávat pouze dvěma týmům poté, co Caterham zkrachoval a Lotus přešel k Mercedesu.

dily
Renault zapracoval na zlepšení všech součástí nové pohonné jednotky, cílem bylo zvýšit
výkon i spolehlivost (foto: Renault Sport F1)

Konkrétní úpravy pro rok 2015
Ke konkrétním změnám pohonné jednotky říká: "Projekt pohonné jednotky pro rok 2015 jsme zahájili šest měsíců před tím, než se ta pro rok 2014 dostala na dráhu, tedy před tím, než bychom měli nějaké větší zkušenosti s touto technologií. Museli jsme pak také zvážit problémy, které vznikly během sezóny. Museli jsme proto myslet dopředu a být reaktivní... výsledkem je pohonná jednotka, která se od své předchůdkyně velmi liší.

Učinili jsme fundamentální změny pro to, abychom získali výkonnost a spolehlivost. Vylepšili jsme všechny systémy a subsystémy pomocí položek, které přednostně poskytnou co nejvyšší výkonnost.

Principiální změny se dotkly motoru s vnitřním spalováním (ICE), turbodmychadla a baterií. ICE bude mít novou spalovací komoru, koncept výfukového systému a variabilní trumpety, jak to povolují pravidla pro rok 2015. Kompresor je efektivnější, zatímco systém pro rekuperaci energie snese náročnější využívání.

Pohonná jednotka pro rok 2014 byla dobře rozmístěna v rámci svého těžiště, přesto jsme však upravili uspořádání, aby se dala lépe integrovat do šasi. Mnoho systémů a funkcí bylo navíc racionalizováno a zjednodušeno, aby ten úkol byl lehčí. Zjednodušeně existuje velmi málo dílů, které byly přenesené z loňské na letošní pohonnou jednotku," dodává White.

pohonná jednotka renault energy f1-2015

Technické specifikace pohonné jednotky Renault Energy F1-2015
- objem: 1,6l V6
- počet válců: 6
- limit otáček: 15 000 ot/min
- přeplňování: jedno turbodmychadlo, neomezený plnicí tlak (typicky max. 3,5 barů kvůli omezení
   průtoku paliva)
- limit průtoku paliva: 100 kg/h
- povolené množství paliva pro závod: 100 kg

- konfigurace: 90° V6
- vrtání: 80 mm
- zdvih: 53 mm
- výška klikové hřídele: 90 mm
- počet ventilů: 24 (4 na válec)
- palivo: přímé vstřikování

ERS
- otáčky MGU-K: max. 50 000 ot/min
- výkon MGU-K: max. 120 kW
- rekuperace energie pomocí MGU-K: max. 2 MJ/kolo
- energie uvolněná pomocí MGU-K: max. 4 MJ/kolo

- otáčky MGU-H: přes 100 000 ot/min
- rekuperace energie pomocí MGU-H: neomezeno (přes 2 MJ/kolo)

Obecné
- váha: min. 145 kg
- počet pohonných jednotek na jezdce a sezónu: 4
- celkový výkon: přibližně 850 koní (loni 760 koní)

 

Klíčoví lidé Renaultu

klicovi lide

Google+ Vytisknout

Diskuze: Renault v roce 2015: 850 koní, zlepšení všech systémů a zvýšení spolehlivosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 35, poslední 29.01.2015 11:28 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 35 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pierre Gasly během Velké ceny Británie

"Já ho nezdržuju!" bránil se Gasly. Proč mu Horner nařídil, aby Verstappena pustil před sebe?

Charles Leclerc v Silverstone před Maxem Verstappenem a svým týmovým kolegou

Leclerc svou jízdou ukázal, že ho Rakousko stále bolí, říká Verstappen, který "mohl skončit druhý"

Lewis Hamilton slaví vítězství v domácím závodě v Silverstone

FOTO: Parádní podívaná v Silverstone s vítězstvím Mercedesu a bouračkou Vettela

Max Verstappen u mechaniků Red Bullu

Dvě zastávky pod 2 sekundy - v boxech dominoval Red Bull, vítězila dvouzastávková strategie

Lando Norris  s McLarenem

Hamilton rozhodl v posledním sektoru, McLaren před Red Bully, Stroll na rovince 340,4 km/h

Lewis Hamilton v Silverstone

"Jeho gumy na to mít neměly." Hamilton na závěr přesto překvapil a zajel nejrychlejší kolo

Lewis Hamilton v tréninku v Silverstone

PROHLÁŠENÍ po závodě: Vettel uznává svoji chybu, Verstappen netuší, jak dojel do cíle

Lewis Hamilton v kvalifikaci v Silverstone

Hamilton ovládl domácí Grand Prix, Vettel opět chyboval + VIDEO

Valtteri Bottas po kvalifikaci v Silverstone

FOTO: Sobota v Silverstone - Ferrari se dotahuje na Mercedes, ten vyhrává další kvalifikaci

Valtteri Bottas a Lewis Hamilton v tréninku v Silverstone

ANALÝZA SEKTORŮ: Bottas překonal chybujícího Hamiltona i rekord. Kde ztrácelo Ferrari a na kolik zastávek se pojede?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

symonds, pat

Symonds: Týmy běžně analyzují konkurenci, její výkonnost díky reverznímu…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Pro Bottase to nebyl snadný úkol

  2. Marko dává Gaslymu ultimátum, ten však u Red Bullu dostává horší techniku než Verstappen

  3. Na úvod v Silverstone nejrychlejší Red Bull, Bottas předčil Hamiltona, Ferrari s velkou ztrátou

  4. Ferrari má po zmatcích ve vývoji vozu už jasno, Vettel v Silverstone očekává lepší víkend

  5. Haas v problémech. Jde o peníze a budoucnost

  6. Dočká se McLaren příští rok vítězství? S vývojem budoucího vozu začal letos mnohem dříve

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud