Renault v roce 2015: 850 koní, zlepšení všech systémů a zvýšení spolehlivosti

Petr Hlawiczka, 28. ledna 2015, 06:50 Google+

Renault Sport F1 dnes promluvil o nadcházející sezóně 2015 a úpravách, které provedl na své pohonné jednotce. Co zlepšil a co od něj můžeme očekávat?

Počet komentářů:  35 komentářů (Poslední 29.01. 11:28) Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

"F1 se neustále pohybuje velmi rychle kupředu. Sport se vyvíjí, technologie se vyvíjí a konkurence nikdy nespí. Proto se ve Viry musíme vyvíjet stejně rychle," uvádí ředitel Cyril Abiteboul. "Viry potřebovalo osvěžení. V roce 2014 jsme netrpěli nedostatkem zdrojů či financí, šlo jednoduše o to, že zdroje se v čase nespojily nebo nebyly využívány optimálně."

Personální restrukturalizace
"V krátkém čase mezi sezónami jsme proto podnikli několik kroků vpřed. Prvním a nejdůležitějším bylo zavedení nové organizační struktury. V této nové struktuře došlo k mnoha změnám," pokračuje ředitel.

Za všechny vyzdvihuje Roba Whita jako technického ředitele, kterému pomáhá Jean-Paul Gousset. Ten dříve vedl výrobu, ale nyní byl povýšen na ředitele výkonnosti. K další změně došlo ve vývoji, který řídí Naoki Tokunaga. Na všechny činnosti na dráze a v továrně dohlíží Rémi Taffin.

Velký pokrok ve výkonnosti a spolehlivosti
"Věděli jsme, co během zimy musíme udělat, a víme čeho jsme dosáhli. Věříme, že jsme udělali obrovský pokrok ve výkonnosti a že budeme spolehlivější. Nevíme, jak na tom budou ostatní. Možná jsme nesmazaly veškeré ztráty, věříme však, že jsme urazili velký kus cesty ve snížení ztráty z loňské sezóny," tvrdí Abiteboul.

"Naším cílem je stáhnout ztrátu co nejvíce a dát Red Bullu a Toro Rosso konkurenceschopnější vůz na většině okruhů, nezávisle na jejich charakteristice a citlivých vlastnostech," přeje si ředitel Renaultu, jenž bude své pohonné jednotky v této sezóně dodávat pouze dvěma týmům poté, co Caterham zkrachoval a Lotus přešel k Mercedesu.

dily
Renault zapracoval na zlepšení všech součástí nové pohonné jednotky, cílem bylo zvýšit
výkon i spolehlivost (foto: Renault Sport F1)

Konkrétní úpravy pro rok 2015
Ke konkrétním změnám pohonné jednotky říká: "Projekt pohonné jednotky pro rok 2015 jsme zahájili šest měsíců před tím, než se ta pro rok 2014 dostala na dráhu, tedy před tím, než bychom měli nějaké větší zkušenosti s touto technologií. Museli jsme pak také zvážit problémy, které vznikly během sezóny. Museli jsme proto myslet dopředu a být reaktivní... výsledkem je pohonná jednotka, která se od své předchůdkyně velmi liší.

Učinili jsme fundamentální změny pro to, abychom získali výkonnost a spolehlivost. Vylepšili jsme všechny systémy a subsystémy pomocí položek, které přednostně poskytnou co nejvyšší výkonnost.

Principiální změny se dotkly motoru s vnitřním spalováním (ICE), turbodmychadla a baterií. ICE bude mít novou spalovací komoru, koncept výfukového systému a variabilní trumpety, jak to povolují pravidla pro rok 2015. Kompresor je efektivnější, zatímco systém pro rekuperaci energie snese náročnější využívání.

Pohonná jednotka pro rok 2014 byla dobře rozmístěna v rámci svého těžiště, přesto jsme však upravili uspořádání, aby se dala lépe integrovat do šasi. Mnoho systémů a funkcí bylo navíc racionalizováno a zjednodušeno, aby ten úkol byl lehčí. Zjednodušeně existuje velmi málo dílů, které byly přenesené z loňské na letošní pohonnou jednotku," dodává White.

pohonná jednotka renault energy f1-2015

Technické specifikace pohonné jednotky Renault Energy F1-2015
- objem: 1,6l V6
- počet válců: 6
- limit otáček: 15 000 ot/min
- přeplňování: jedno turbodmychadlo, neomezený plnicí tlak (typicky max. 3,5 barů kvůli omezení
   průtoku paliva)
- limit průtoku paliva: 100 kg/h
- povolené množství paliva pro závod: 100 kg

- konfigurace: 90° V6
- vrtání: 80 mm
- zdvih: 53 mm
- výška klikové hřídele: 90 mm
- počet ventilů: 24 (4 na válec)
- palivo: přímé vstřikování

ERS
- otáčky MGU-K: max. 50 000 ot/min
- výkon MGU-K: max. 120 kW
- rekuperace energie pomocí MGU-K: max. 2 MJ/kolo
- energie uvolněná pomocí MGU-K: max. 4 MJ/kolo

- otáčky MGU-H: přes 100 000 ot/min
- rekuperace energie pomocí MGU-H: neomezeno (přes 2 MJ/kolo)

Obecné
- váha: min. 145 kg
- počet pohonných jednotek na jezdce a sezónu: 4
- celkový výkon: přibližně 850 koní (loni 760 koní)

 

Klíčoví lidé Renaultu

klicovi lide

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Renault v roce 2015: 850 koní, zlepšení všech systémů a zvýšení spolehlivosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 35, poslední 29.01.2015 11:28 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 35 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris s vozem Formule 3 v Zandvoortu

Norris se konečně dočká jízdy s monopostem - o víkendu bude na dráze testovat vůz F3

Claire Williamsová v Ázerbájdžánu

Trápení Williamsu? Schumacher mluví o nedostatečném vedení

Po startu Velké ceny Rakouska 2019

F1 konečně potvrzuje prvních 8 závodů sezóny 2020. Co bude následovat po Rakousku?

Autokláv pro zapékání dílů z uhlíkových vláken

Týmy se měsíc před prvním závodem pomalu vracejí do práce, Ferrari se daří s motorem

Fernando Alonso uvažuje o návratu do F1

"Fernando by posunul Formuli 1 na další úroveň," komentuje Domenicali možný návrat Alonsa

Šéfové týmů na tiskové konferenci - zleva: Tanabe, Seidl, Monaghan, Green a Isola

Změní se formát závodního víkendu? Týmy o tom vážně uvažují

Vettel, Sebastian

Co by měl udělat Sebastian Vettel? Ecclestone má jasno

Nový Williams při prvotním testu v Barceloně

Hrozí Williamsu konec ve Formuli 1? Ve hře je prodej jiným investorům

Daniel Ricciardo příští rok skončí u McLarenu

Ricciardo přiznává, že jednal s Ferrari. Chápe, proč dalo přednost Sainzovi

Představení nového vozu Mercedes F1 W11 EQ Performance

Německá média informují o brzkém konci Wolffa u Mercedesu

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

symonds, pat

Symonds: Týmy běžně analyzují konkurenci, její výkonnost díky reverznímu…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Co by měl udělat Sebastian Vettel? Ecclestone má jasno

  2. Ricciardo přiznává, že jednal s Ferrari. Chápe, proč dalo přednost Sainzovi

  3. Týmy se měsíc před prvním závodem pomalu vracejí do práce, Ferrari se daří s motorem

  4. F1 konečně potvrzuje prvních 8 závodů sezóny 2020. Co bude následovat po Rakousku?

  5. Hrozí Williamsu konec ve Formuli 1? Ve hře je prodej jiným investorům

  6. Nová pravidla schválena: rozpočtové stropy, hendikep pro vývoj aerodynamiky i růst min. hmotnosti

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud