Šéf McLarenu Martin Whitmarsh během představení vozu pro sezónu 2012 ve Wokingu uvedl: "Byť jsou na letošním voze jasně patrné vizuální změny, k ještě větším změnám došlo pod povrchem, kde jsme uplatnili spoustu nových myšlenek."
K těmto změnám patří i nový motorový olej, který Mobil 1 označuje za průlomový. Podle něj totiž umožňuje podstatně zvýšit provozní teplotu motoru.
K čemu to je dobré? Ze schopnosti provozovat motor při vyšších teplotách plyne několik výhod. Díky optimalizaci chladičů a aerodynamiky může být snížen odpor, aerodynamické vylepšení zadních výstupních otvorů může vést ke zvýšení přítlaku na zádi.
Nový olej Mobil 1 umožňuje snížit odpor a zvýšit přítlak, což vede k rychlejším časům na kolo
(foto: Mobil 1)
Mazací olej musí v motoru vydržet sílu, která 8500krát převyšuje sílu gravitace a funguje při teplotách přesahujících 300 °C. Mobil 1 se chlubí výbornou teplotní výkonností své nové technologie, která i za vyšších provozních teplot stále dokáže chránit motor, což považuje za skutečnou výhodu.
Ve sportu, kde o vítězství rozhodují tisíciny sekundy, může správný motorový olej způsobit rozdíl.
Motorový olej se při průtoku radiátorem ochladí o přibližně 40 °C,
zatímco vzduch proudící bočnicí se ohřeje o cca 75 °C
(foto: Mobil1)