Brawn: Všichni z DRS dostáváme ne o 5, ale o 20 km/hod více. Jak to?

Petr Hlawiczka, 28. března 2012, 06:45 Google+

Šéf Mercedesu Ross Brawn brání svůj kontroverzní F-kanál, který se aktivuje pomocí systému DRS. V Malajsii se o něm opět horečně debatoval, ale Lotus ani Red Bull se opět neměli k tomu, aby podali protest.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 28.03. 15:03) Napište svůj názor
Mercedes

Mercedes | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Na dotaz, jak svému systému říkají, Brawn odpověděl: „Říkáme mu DRS, je to systém snižující odpor. To je vše, co dělá. Pravidla říkají, že účelem DRS je zlepšit předjíždění a o to se snažíme.

Šéf Mercedesu vyvrací nařčení, že by porušil nějakou gentlemanskou dohodu o tom, že takový systém týmy nebudou rozvíjet: „Nepředsedám již žádné technické pracovní skupině a nejsem si vědom nějakých gentlemanských dohod v těchto záležitostech. Nemyslím si, že bych porušil gentlemanskou dohodu, o níž bych věděl.“

Podle Brawna se všechny týmy v různé míře snaží z DRS dostat maximum: „Můžete se podívat na maximální rychlosti – nejsme unikátní v rychlostech, které dosahujeme, takže ostatní je dosahují jinými způsoby.

Stojí za povšimnutí, že když DRS začínalo, při pohybu horní klapkou zadního křídla v povoleném rozsahu jste získávali na rovinkách 5 km/hod. Ale nyní z toho dostáváme všichni 20 km/hod, tak čím to je?

Je to tím, že každý systém na voze je optimalizován tak, aby reagoval na ten drobný pohyb klapky. Když tedy dojde k odtržení proudění na zadním křídle, dojde k tomu také na spodním zadním křídle, v difuzoru a můžete vidět některá auta s těmi drobnými panely, takže když se pohne klapka, vzduch se může za ní někam stočit."

drs
Mercedes F1 W03 s kontroverzním zadním křídlem, šipkou je označen vstup do F-kanálu vedoucího vzduch do předního křídla (foto: Mercedes AMG F1 Team)

"Máme velké hlavní profily a drobné klapky, zatímco před dvěma roky jsme měli velké klapky a velké hlavní profily. Klapka křídla se pohybuje a za hlavním profilem dochází k odtržení proudění, protože jej nedokáže udržet kolem sebe. A při tom přicházíme o obrovské množství odporu.

Výstupy chlazení nyní umísťujeme před zadní křídlo, takže při ovládání DRS měníme průtok kapotáží a chladiči. Takže s DRS můžete dělat obrovské věci a vybrat jedinou z nich a říct: ‘Nelíbí se nám to, protože nás to nenapadlo,’ je zkrátka špatné.

Všechno optimalizujeme, abychom dostali maximum. K tomu nás pravidla vybízejí. Účelem DRS je zlepšit předjíždění a o to se snažíme. Přeji všem mnoho štěstí!“ zakončuje po osvětě Brawn s hořkou příchutí v hlase.

Vytisknout

Diskuze: Brawn: Všichni z DRS dostáváme ne o 5, ale o 20 km/hod více. Jak to?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 28.03.2012 15:03 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull

Karthikeyan: Vettel nemůže ostatní označovat za idioty jen proto, že má dobré…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  4. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

  5. Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

  6. Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud