Brawn: Všichni z DRS dostáváme ne o 5, ale o 20 km/hod více. Jak to?

Petr Hlawiczka, 28. března 2012, 06:45 Google+

Šéf Mercedesu Ross Brawn brání svůj kontroverzní F-kanál, který se aktivuje pomocí systému DRS. V Malajsii se o něm opět horečně debatoval, ale Lotus ani Red Bull se opět neměli k tomu, aby podali protest.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 28.03. 15:03) Napište svůj názor
Mercedes

Mercedes | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Na dotaz, jak svému systému říkají, Brawn odpověděl: „Říkáme mu DRS, je to systém snižující odpor. To je vše, co dělá. Pravidla říkají, že účelem DRS je zlepšit předjíždění a o to se snažíme.

Šéf Mercedesu vyvrací nařčení, že by porušil nějakou gentlemanskou dohodu o tom, že takový systém týmy nebudou rozvíjet: „Nepředsedám již žádné technické pracovní skupině a nejsem si vědom nějakých gentlemanských dohod v těchto záležitostech. Nemyslím si, že bych porušil gentlemanskou dohodu, o níž bych věděl.“

Podle Brawna se všechny týmy v různé míře snaží z DRS dostat maximum: „Můžete se podívat na maximální rychlosti – nejsme unikátní v rychlostech, které dosahujeme, takže ostatní je dosahují jinými způsoby.

Stojí za povšimnutí, že když DRS začínalo, při pohybu horní klapkou zadního křídla v povoleném rozsahu jste získávali na rovinkách 5 km/hod. Ale nyní z toho dostáváme všichni 20 km/hod, tak čím to je?

Je to tím, že každý systém na voze je optimalizován tak, aby reagoval na ten drobný pohyb klapky. Když tedy dojde k odtržení proudění na zadním křídle, dojde k tomu také na spodním zadním křídle, v difuzoru a můžete vidět některá auta s těmi drobnými panely, takže když se pohne klapka, vzduch se může za ní někam stočit."

drs
Mercedes F1 W03 s kontroverzním zadním křídlem, šipkou je označen vstup do F-kanálu vedoucího vzduch do předního křídla (foto: Mercedes AMG F1 Team)

"Máme velké hlavní profily a drobné klapky, zatímco před dvěma roky jsme měli velké klapky a velké hlavní profily. Klapka křídla se pohybuje a za hlavním profilem dochází k odtržení proudění, protože jej nedokáže udržet kolem sebe. A při tom přicházíme o obrovské množství odporu.

Výstupy chlazení nyní umísťujeme před zadní křídlo, takže při ovládání DRS měníme průtok kapotáží a chladiči. Takže s DRS můžete dělat obrovské věci a vybrat jedinou z nich a říct: ‘Nelíbí se nám to, protože nás to nenapadlo,’ je zkrátka špatné.

Všechno optimalizujeme, abychom dostali maximum. K tomu nás pravidla vybízejí. Účelem DRS je zlepšit předjíždění a o to se snažíme. Přeji všem mnoho štěstí!“ zakončuje po osvětě Brawn s hořkou příchutí v hlase.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Brawn: Všichni z DRS dostáváme ne o 5, ale o 20 km/hod více. Jak to?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 28.03.2012 15:03 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Renault by dle vyjádření svého šéfa dokázal za aktuální situace podvádět, ale nikdy by to neudělal

Renault: Standardizované díly by ukončily obavy z podvádění v F1

Lando Norris s McLarenem MCL33 během sezónních testů v Maďarsku

"F1 potřebuje, aby se McLaren dostal zpět do formy," přeje si šéf Red Bullu

Esteban Ocon si dělá zálusk na velmi dobré místo v kokpitu Stříbrného šípu

Ocon u mistrovského Mercedesu? "Jde jen o otázku času," věří mladý jezdec

Fernando Alonso v F1 končí - nadobro?

Alonso vysvětluje, proč v F1 končí. S nekonkurenceschopností McLarenu to prý nesouvisí

Fernando Alonso v loňském závodě Indy500 kvůli motoru Honda nedojel do cíle, přesto v americké sérii zapůsobil velmi dobrým dojmem

Alonsa čeká test v IndyCar

Carlos Sainz se stěhuje do Wokingu

McLaren už má náhradu za Alonsa - opět Španěl, jen mladší

Kimi Räikkönen ve Velké ceně Maďarska dojel třetí za Lewisem Hamiltonem a svým týmovým kolegou

"Ferrari si musí Kimiho nechat, často je rychlejší než Vettel," nabádá Villeneuve. A co Leclerc?

Renault během testování v Maďarsku před letní přestávkou

Pole je vyrovnané, Renault se proto stále soustředí na letošní vůz. Ohrozí to plány na rok 2019?

Fernando Alonso se příští rok vydá vstříd dalším dobrodružstvím mimo F1

Z F1 odchází obrovský talent a tvrdý soupeř. "Budeš nám chybět," loučí se piloti + VIDEO

Brendon Hartley s vozem Toro Rosso STR13 na Hungaroringu

Nové díly u Toro Rosso nefungují dle představ, začíná se kvůli tomu obávat Sauberu

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull

Karthikeyan: Vettel nemůže ostatní označovat za idioty jen proto, že má dobré…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso v roce 2019 ve Formuli 1 závodit nebude, potvrzuje McLaren

  2. Z F1 odchází obrovský talent a tvrdý soupeř. "Budeš nám chybět," loučí se piloti + VIDEO

  3. "Ferrari si musí Kimiho nechat, často je rychlejší než Vettel," nabádá Villeneuve. A co Leclerc?

  4. McLaren už má náhradu za Alonsa - opět Španěl, jen mladší

  5. "F1 potřebuje, aby se McLaren dostal zpět do formy," přeje si šéf Red Bullu

  6. "Pokud jde o čistý talent, pak je Alonso na stejné úrovni jako Schumacher," hodnotí Massa

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud