Brawn: Všichni z DRS dostáváme ne o 5, ale o 20 km/hod více. Jak to?

Petr Hlawiczka, 28. března 2012, 06:45 Google+

Šéf Mercedesu Ross Brawn brání svůj kontroverzní F-kanál, který se aktivuje pomocí systému DRS. V Malajsii se o něm opět horečně debatoval, ale Lotus ani Red Bull se opět neměli k tomu, aby podali protest.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 28.03. 15:03) Napište svůj názor
Mercedes

Mercedes | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Na dotaz, jak svému systému říkají, Brawn odpověděl: „Říkáme mu DRS, je to systém snižující odpor. To je vše, co dělá. Pravidla říkají, že účelem DRS je zlepšit předjíždění a o to se snažíme.

Šéf Mercedesu vyvrací nařčení, že by porušil nějakou gentlemanskou dohodu o tom, že takový systém týmy nebudou rozvíjet: „Nepředsedám již žádné technické pracovní skupině a nejsem si vědom nějakých gentlemanských dohod v těchto záležitostech. Nemyslím si, že bych porušil gentlemanskou dohodu, o níž bych věděl.“

Podle Brawna se všechny týmy v různé míře snaží z DRS dostat maximum: „Můžete se podívat na maximální rychlosti – nejsme unikátní v rychlostech, které dosahujeme, takže ostatní je dosahují jinými způsoby.

Stojí za povšimnutí, že když DRS začínalo, při pohybu horní klapkou zadního křídla v povoleném rozsahu jste získávali na rovinkách 5 km/hod. Ale nyní z toho dostáváme všichni 20 km/hod, tak čím to je?

Je to tím, že každý systém na voze je optimalizován tak, aby reagoval na ten drobný pohyb klapky. Když tedy dojde k odtržení proudění na zadním křídle, dojde k tomu také na spodním zadním křídle, v difuzoru a můžete vidět některá auta s těmi drobnými panely, takže když se pohne klapka, vzduch se může za ní někam stočit."

drs
Mercedes F1 W03 s kontroverzním zadním křídlem, šipkou je označen vstup do F-kanálu vedoucího vzduch do předního křídla (foto: Mercedes AMG F1 Team)

"Máme velké hlavní profily a drobné klapky, zatímco před dvěma roky jsme měli velké klapky a velké hlavní profily. Klapka křídla se pohybuje a za hlavním profilem dochází k odtržení proudění, protože jej nedokáže udržet kolem sebe. A při tom přicházíme o obrovské množství odporu.

Výstupy chlazení nyní umísťujeme před zadní křídlo, takže při ovládání DRS měníme průtok kapotáží a chladiči. Takže s DRS můžete dělat obrovské věci a vybrat jedinou z nich a říct: ‘Nelíbí se nám to, protože nás to nenapadlo,’ je zkrátka špatné.

Všechno optimalizujeme, abychom dostali maximum. K tomu nás pravidla vybízejí. Účelem DRS je zlepšit předjíždění a o to se snažíme. Přeji všem mnoho štěstí!“ zakončuje po osvětě Brawn s hořkou příchutí v hlase.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Brawn: Všichni z DRS dostáváme ne o 5, ale o 20 km/hod více. Jak to?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 28.03.2012 15:03 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

McLaren znovu těsně za Ferrari, dnes díky nováčkovi Norrisovi

Druhý den testů v Barceloně stále bez Williamsu, opět nejrychlejší Ferrari před McLarenem

Carlos Sainz první den testů s McLarenem MCL34

"Tvrdá práce se vyplácí." McLaren si po 1. dnu testů pochvaluje rychlost i spolehlivost

Sebastian Vettel v novém voze Ferrari SF90 při testech v Barceloně

FOTO: Tak jsme se dočkali aneb první den předsezonních testů v Barceloně, nové vozy naživo

Piloti odkrývají nový monopost

Haas představuje nový vůz VF-19 poprvé naživo + FOTO

Sebastian Vettel poprvé s Ferrari SF90 na dráze v Barceloně

Sezóna 2019 začala testy v Barceloně, 1. den nejrychlejší Vettel s "brutálně" rychlým Ferrari + FOTO

Představení Alfy Romeo

Alfa Romeo jako poslední ukazuje své auto pro sezónu 2019 + FOTO

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Red Bull

Karthikeyan: Vettel nemůže ostatní označovat za idioty jen proto, že má dobré…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Druhý den testů v Barceloně stále bez Williamsu, opět nejrychlejší Ferrari před McLarenem

  2. Ferrari představuje vůz pro sezónu 2019 - bude SF90 mistrovský? + VIDEO

  3. Red Bull odhaluje další dítko Neweyho: vůz RB15 poháněný Hondou poprvé na trati +FOTO

  4. Mistrovský Mercedes se pochlubil novým vozem W10 a hned ho prohnal po dráze +FOTO

  5. "Beze strachu vpřed." McLaren odhaluje nový vůz MCL34, s nímž se chce vrátit dopředu

  6. Ve Fioranu již Räikkönen prohání novým F1 maskovaný monopost Alfa Romeo + VIDEO

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud