Bližší pohled na HRT F112 a technické specifikace (+ foto)

Petr Hlawiczka, 13. března 2012, 16:00 Google+

Jako poslední byl z letošních monopostů představen HRT F112. Jak vypadá zblízka, co se změnilo proti minulému roku, jaké jsou jeho charakteristické prvky a obecné technické specifikace?

Počet komentářů:  14 komentářů (Poslední 14.03. 16:51) Napište svůj názor
HRT

HRT | foto: HRT F1 Team

Sdílejte článek

HRT prošel před letošní sezónou rozsáhlými změnami: po změně vlastníků a interní restrukturalizaci související s odchodem šéfa týmu Colina Kollese a technického ředitele Geoffa Willise se tým musel vypořádat i s náročným přestěhováním do Madridu.

S přihlédnutím k těmto procesům, jeho zdrojům a nezvládnutými nárazovými testy na první pokus, není divu, že tým nestihl ani jeden den předsezónních testů. Prvotní zkouškou prošel alespoň v pondělí pozdě odpoledne po skončení testování v Barceloně v rámci filmovacího dne, což je ve srovnání s minulou sezónou drobný pokrok.

Přední křídlo během představení bylo ještě primitivnější než to loňské - scházela mu totiž horní kaskáda. Na tomto prvku, který je klíčový pro celou aerodynamiku za ním, tým bude muset hodně zapracovat - na druhou stranu to je prvek, který se dá lehce změnit bez nutnosti absolvovat znovu nárazové testy.

Nos je oproti svému předchůdci výše, přechod mezi ním a zbytkem šasi je mnohem jemnější než u konkurence (s výjimkou McLarenu a Marussie, jejichž nízké nosy se obešly bez schodu). Nosníky předního křídla jsou protaženy více dozadu.

Bočnice se velmi podobají loňským: vpředu jsou podseknuté, směrem k zádi se příliš nezužují, zůstávají poměrně objemné, jelikož ve svých útrobách skrývají motor Cosworth, který má pro zástavbu i chlazení vyšší nároky - na druhou stranu vstupuje se svým 2,4l osmiválcem v F1 již do své třetí sezóny, a s proto by se spolehlivostí neměly mít problémy.

Z jeho krytu zmizela žraločí ploutev. Výfuky jsou zapuštěny do jejich vyboulené horní části. Zajímavý je snad pouze výřez v bočnicových panelech.

Hlavní otvor pro přívod vzduchu k motoru (airbox) nad hlavou pilota je objemný, jeho pilíře jsou širší než loni. Zrcátka jsou uchycena nikoliv na boční, ale na horní straně kokpitu.

Deflektory před bočnicemi zcela chybí - předpokládám, že se na voze v Melbourne objeví, stejně jako horní kaskáda předního křídla. Podlaha vpředu není uchycena na žádné podpěře a je zaoblenější než loni.

Vzhledem k tomu, že tým začal odebírat převodovku od Williamsu, došlo k přepracování zadního zavěšení: HRT zde jako poslední vůz ze startovního pole adoptovalo pull-rod. Přední zavěšení bylo také lehce upraveno: zatímco loni byla řídicí tyč ve stejné výšce jako horní rameno, nyní je pod ním.

Zadní křídlo je nové, změnily se jeho bočnice i DRS mechanismus pro ovládání horní klapky. Při první jízdě chybě centrální pilíř, v němž byla loni vedena hydraulika pro ovládání DRS: tým buď zvládl přechod k ovládání přes bočnice, nebo se v Austrálii objeví znovu.

 

Srovnání s loňským vozem F111

 

Technické specifikace

Šasi: monokok z uhlíkových kompozitů voštinové konstrukce
Zavěšení: dvojitá ramena z uhlíkových vláken, vpředu push-rod s torzními pružinami a zkrutnou vzpěrou, vzadu vpředu pull-rod s torzními pružinami a zkrutnou vzpěrou
Tlumiče: lineární hydraulické
Palivová nádrž: kevlarem vyztužená pryžová palivová buňka
Volant: z uhlíkových vláken s integrovanou elektronikou a vybavením
Řídicí systém: hydraulický servo-asistenční systém HRT
Převodovka: poloautomatická, sedmirychlostní "Quick-Shift" Williams
Spojka: uhlíková vícelamelová
Brzdový materiál: karbonové kotouče a destičky
Brzdové třmeny: šestipístkové po celém obvodu
Chladicí systém: hliníkový chladič oleje, vody a převodovky

Bezpečnostní pásy: OMP
Kokpit: Odnímatelné sedadlo vyrobené z anatomicky tvarovaných uhlíkových kompozitů,
     šestibodové pásy a systém HANS
ECU a logovací systém: FIA standardní řídicí jednotka (ECU), FIA homologovaný elektronický
     a elektrický systém
Baterie: 12 V
Ráfky: hořčíková slitina
Pneumatiky: Pirelli P Zero

Rozměry:
- celková šířka:
1 800 mm
- výška: 950 mm
- rozchod vpředu: 1 445 mm
- rozchod vzadu: 1 420 mm

Hmotnost: 640 kg (minimální dle předpisů FIA)

Motor
- čtyřdobý Cosworth CA2012
- maximální otáčky: 18 000
- hmotnost: přes 95 kg
- V8, objem: 2400 cm3

Vytisknout

Diskuze: Bližší pohled na HRT F112 a technické specifikace (+ foto)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 14.03.2012 16:51 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 14 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Williams

Williams se za novým hlavním sponzorem nehoní

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud