Fry: Proč Ferrari muselo opustit svůj původní koncept výfuků a co přispělo k obratu

Petr Hlawiczka, 13. srpna 2012, 06:45 Google+

Technický ředitel Ferrari Pat Fry během pauzy hovoří o tom, co pomohlo k obratu formy a vzestupu výkonnosti vozu F2012.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 14.08. 19:15) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

"Na počátku roku jsme měli několik problémů. Nechtěl bych o všech podrobně hovořit, ale tím nejzřejmějším byl koncept výfuků, které jsme používali. Ačkoliv nám poskytoval poměrně dost přítlaku, způsoboval také problémy s teplotou pneumatik. Proto jsme jej nakonec opustili," vysvětluje Fry pro Autosport.

"Některé vlastnosti, které jsme měli, způsobovaly, že se auto těžko ovládalo, a proto že výfukový systém nefungoval přesně tak, jak jsme chtěli, chyběl nám také přítlak. Takže jsme učinili uvědomělé rozhodnutí změnit koncept výfuků a pokusit se o přepracování.

Bylo to správné rozhodnutí, protože se nám podařilo vyřešit všechny charakteristické problémy a základní problémy s CL [koeficientem vztlaku], které jsme měli. Výfuky jsme pak nasadili v Kanadě."

alonso
Alonso táhne Ferrari: s vozem, který měl na začátku sezóny sotva na postup do Q3 a na nejrychlejší ztrácel 1,5 vteřiny, vede šampionát s komfortním čtyřicetibodovým náskokem
(foto: Scuderia Ferrari)

"Po práci odvedené v únoru jsme mohli nasadit kanadský systém téměř bez jakéhokoliv zaškobrtnutí. Jsem si jistý, že po veškerém úsilí, které jsme odvedli, musím být člověkem, který ví o teplotách pneumatik a výfuků v pitlane nejvíce.

Efekt výfuků je však malý. Poskytuje vám to přítlak, většina lidí se je snaží lépe využívat. Myslím, že jsme učinili poměrně slušný pokrok během Velké ceny Španělska - a součástí balíku přitom výfuky nebyly. Představují opravdu jen drobný krok správným směrem, není to věc, která by změnila auto," snaží se Fry bagatelizovat přínosy výfuků okopírovaných od McLarenu.

"Bylo tam několik dalších aerodynamických vlastností, s nimiž jsme nebyli spokojeni. Museli jsme si to uvědomit a změnit způsob, jakým jsme pracovali, abychom se ujistili, že budeme brát v potaz všechny parametry, které bychom měli."

ferrari
Efekt změny výfuků je podle Frye malý, k obratu přispěla i změna přístupu k vývoji vozu a využívaných metodologií (foto: Scuderia Ferrari)

"Bylo uvědomělé rozhodnutí si říct: 'Dobrá, nyní úplně změníme práci, abychom se to ve skutečnosti pokusili změnit a zlepšili se.' Rozhodně se zdá, že to funguje," pokračuje technický ředitel Ferrari.

Je z toho patrné, že v Maranellu neřešili pouze potíže s vozem, ale kompletně přístup k vývoji vozu v aerodynamickém tunelu a s důkladnějším využitím počítačových simulací po éře, kdy mohli bez omezení testovat na dráze u své továrny.

"Kvůli problémům, které jsme měli s vozem, toho nemůžeme moc skrývat, že jo? Pak to bylo o práci a rychlejším zlepšování a dřívějším nasazování novinek, než jsme doufali. Směr je správný, jedná se o obrovské množství práce až do konce roku, abychom udrželi tempo se všemi ostatními," dodává Fry.

Vytisknout

Diskuze: Fry: Proč Ferrari muselo opustit svůj původní koncept výfuků a co přispělo k obratu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 14.08.2012 19:15 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Toro Rosso

Toro Rosso se kvůli výkonnostnímu poklesu již raději soustředí na rok 2013

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud