Bližší pohled na Marussii MR01 a její technické specifikace (+ foto)

Petr Hlawiczka, 6. března 2012, 15:45 Google+

Marussia včera konečně představila svůj nový vůz MR01 pro letošní sezónu Formule 1. Ačkoliv prošel posledním nárazovým testem až dnes, tým se s ním již včera v rámci filmování proháněl po závodním okruhu v Silverstone. Jak vypadá z blízka a co se změnilo?

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 13.03. 14:14) Napište svůj názor
Marussia

Marussia | foto: Manor Racing

Sdílejte článek

Auto je téměř celé nové, z předchůdce zůstalo pouze několik dílů. Jeho návrh vedl technický konzultant Pat Symonds, který se snažil zejména odstranit předchozí nedostatky a dále vylepšit jeho mechanické a aerodynamické vlastnosti. O jeho pohon se i letos bude starat atmosférický osmiválec Cosworthu, převodovku dodává Xtrac.

Tým loni prošel náročným obdobím, když se rozešel s Nickem Wirthem a navrhováním a vývojem výlučně pomocí CFD. Po sloučení kanceláří do Banbury došlo také k uzavření technologické spolupráce s McLarenem, z jehož aerodynamického tunelu a dalšího zázemí těžil před letošní sezónou.

Nos je jednoduchý a rovný od šasi až po jeho špičku. Nachází se v maximální možné výšce, směrem dopředu klesá. Neobsahuje škaredý schod, který můžeme pozorovat u všech soupeřů s výjimkou McLarenu. Navzdory technické spolupráci s tímto britským týmem se ale jejich nosy přesto velmi liší. Navazující šasi má jemné tvar písmene V.

Přesto, že tým první výjezd absolvoval s nízkým sklonem, se přední křídlo nacházelo vysoko nad zemí, mezi ním a nosem není moc prostoru, přesto se tam vlezly jednoduché deflektory. Oproti loňskému roku bylo také upraveno zejména na přední kaskádě - chybí vnitřní vyvýšený prvek, místo něj je zakončena mírně skloněnou šikmou destičkou.

Výfuky jsou zapuštěny do karosérie poblíž krytu motoru. Marussia se zřejmě snaží využít proudění vzduchu k tomu, aby výfukové plyny dostalo dolů k podlaze.

Horní ochranný oblouk spočívá na dvou pilířích jako loni, airbox má ale trojúhelníkový tvar místo zakulaceného obdélníku. Za hlavou pilota se nachází další drobný otvor, zřejmě pro chlazení převodovky.

Hlavní vstupní otvor v bočnicích má nový trojúhelníkový tvar, jejich horní strana jej mírně překrývá. Pod ním se nachází menší otvor pro chlazení elektroniky uvnitř. Marussia letos jako jediný tým bude jezdit bez KERSu - HRT začne bez něj, ale v průběhu sezóny jej chce nasadit, šasi má na to připravené. Bočnice nejsou po stranách podseknuté, ale směrem k zádi se rychle zužují. Deflektory před nimi se na horní straně plynule nesnižují, vyznačují se typickými zuby.

Na zadním zavěšení využívá vůz MR01 pull-rod, vpředu push-rod. Podlaha je vzadu čistě řešená tak, aby proudění k difuzoru a nic nebránilo. Zadní křídlo je nové, jeho bočnice jsou zakulacené, nikoliv hranaté, jako minulý rok. Hydraulické ovládání DRS mechanismu na zadním křídle je vedeno úzkým centrálním pilířem.

 

Srovnání s loňským vozem MVR-02


Technické specifikace:

- šasi a kapotáž vyrobené z karbonu
- přední zavěšení: uhlíková vlákna s karbonovými ohebnými klouby, push-rod
- zadní zavěšení: karbonová vlákna, pull-rod
- tlumiče: Penske

- řízení: posilované, navržené týmem Marussia F1
- převodovka: aluminiová konstrukce, sedmirychlostní podélně uložená Xtrac
- spojka: AP Racing

- brzdové kotouče: karbonové Hitco
- třmeny: AP Racing
- destičky: karbonové Hitco

- chladicí systém: Marussia F1
- vybavení kokpitu: MES SECU
- pásy: šestibodové popruhy, Willans
- volant: návrh týmu Marussia F1 s elektronikou MES
- sedačka: anatomicky tvarované uhlíkové kompozity

- hasicí systém: FEV systém chválený FIA
- kola: BBS
- palivová nádrž: ATL
- baterie Braille
- palivo: BP Castrol

- přední rozchod: 1 800 mm
- zadní rozchod: 1 800 mm
- rozvor: 3 300 mm

- motor: Cosworth CA2012

 

© Foto: Marussia F1 Team

Vytisknout

Diskuze: Bližší pohled na Marussii MR01 a její technické specifikace (+ foto)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 13.03.2012 14:14 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lotus

Boullier věří, že Lotus může stáhnout náskok Red Bullu a McLarenu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud