Force India - monitorování teploty pneumatik
Letošní rok se mění dodavatel pneumatik - Bridgestone nahrazuje příchozí společnost Pirelli. Během testování se ukázalo, že přední pneumatiky nejsou tak pevné, jak byly týmy zvyklé, a velmi rychle odcházejí.
Force India v Jerezu pro monitorování jejich teploty použila infračervený senzor, který umístila do zpětného zrcátka. Získaná data týmu pomáhají lépe pochopit fungování pneumatik a jejich degradaci v závislosti na teplotě. Dle toho můžou optimalizovat nastavení zavěšení a ovlivňovat kontakt pneumatiky s vozovkou tak, aby z nových pneumatik Pirelli dostali maximum.
Force India - ověřování aerodynamické efektivity flow-visem
Indická stáj v Jerezu využila ke studiu proudění vzduchu v reálném prostředí vizualizační olej: flow-vis. Ve svém průzkumu se zaměřila na zadní křídlo (horních i spodní části nad difuzorem) a na to, do jaké míry ovlivňuje vytváření přítlaku tvar jejich děleného airboxu nad hlavou pilota.
Force India využila flow-vis červené barvy, ale rozhodně nebyla sama, kdo po tomto prostředku sáhl. McLaren využíval flow-vis světle modrý, Renault zelený, Red Bull žlutozelený (viz níže) a Williams světle fialový. Existuje i verze bezbarvá, která je viditelná pouze pod UV světlem.
Zelený Red Bull
Red Bull nanášel v Jerezu vizualizační nátěr na různá klíčová místa vozu, jako jsou bočnice, difuzor, nos atd. Flow-vis ve vysokých rychlostech na voze obarvuje místa, kudy proudí vzduch. Dle výsledku je potom poznat, kde je proudění narušováno či kde dochází k jeho oddělování od monopostu.
McLaren - studium pneumatik
McLaren v Jerezu rovněž pečlivě sledoval měnící se teploty předních pneumatik pomocí infračerveného senzoru umístěného pod vstupem vzduchu do levé bočnice (který někteří rádoby odborníci považovali také za vyústění výfuků). Hamilton si na opotřebení nových pneumatik hodně stěžoval (viz zde), během delšího stintu v Barceloně dokonce údajně křičel do rádia, že chce zajet na jejich výměnu a pokračovat v jízdě, což mu tým nedovolil.
Tým z Wokingu studiu pneumatik věnuje obzvlášť velké úsilí, protože se snaží v továrně vytvořit jejich co nejpřesnější model. McLarenu doufá, že se mu to vyplatí, protože během dlouhé sezóny je testování zakázáno. Kdo nejlépe zvládne práci s pneumatikami, bude mít velkou výhodu.
Renault - měření sil působících na kolo
Pneumatiky Pirelli se od Bridgestone liší nejen ve směsích, ale také v konstrukci. Nové pneumatiky se v zatáčkách, při akceleraci a brzdění deformují odlišně. Tyto deformace mohou zvětšovat či naopak zmenšovat kontaktní plochu a také způsobovat nadměrné opotřebení.
Pro lepší pochopení toho, k jakým změnám dochází při různém bočním či podélném přetížení, nasadil Renault na všechna kola siloměry. Krom vyhodnocování dynamických změn pneumatik toto měření může pomoci také k vyladění zavěšení při jízdě přes obrubníky.
Siloměr (pro F1 vyrábí např. společnost Kistler) upevněný k upravenému ráfku kola a zavěšení poskytuje údaje o silách, jež působí na kolo při různých rychlostech jeho rotace. Tělo čidla, které Renault nepoužil poprvé, je vyrobeno z titanové slitiny.
Williams - vyhodnocování aerodynamiky pomocí Pitotových trubic
Williams použil sadu Pitotových trubice seřazených ve dvou řadách nad sebou a uchytil ji k boku monopostu v oblasti kokpitu. Pitotova trubice (pojmenovaná po svém vynálezci Henri Pitotovi) je přístroj, který měří rychlost proudění vzduchu jeho převedením na tlak.
Získal tím cenné údaje o tlaku, resp. rychlosti vzduchu proudícího klem vozu. Horní řada měří jeho proudění nad pneumatikami směrem k horní části bočnic, spodní slouží ke zkoumání turbulencí, které vznikají za předními koly, stejně jako vzduch obtékající pneumatiku z vnitřní i vnější části a jeho vliv na chlazení monopostu.
Využití Pitotových trubic v F1 není žádnou novinkou, podobnou sadu využíval také McLaren vzadu za vozem. Tento měřicí přístroj pomáhá týmům srovnat reálná data z okruhů s daty z jejich aerodynamických tunelů.