Ferrari F10: Co se na voze změnilo v Belgii?

Michalis K. / Petr Hlawiczka, 1. října 2010, 12:45 Google+

Ferrari ve Spa prožilo smolný víkend. Z Belgie si odveli pouze 12 bodů, což byl nejhorší výsledek z posledních pěti závodů. Ve vývoji přesto nepolevovali, jak si ukážeme na některých úpravách, jež tam na monopostu F10 provedli.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 04.10. 07:38) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Než se podíváme na některé konkrétní úpravy, popíšeme si, co se změnilo od předchozí Velké ceny Maďarska, v níž Fernando Alonso obsadil druhé a Felipe Massa čtvrté místo.

Změny od Maďarska

Bocni_pohled_Ferrari_Spa

1. Opětovné nasazení F-kanálu
2. Návrat ke kanadské verzi předního křídla
3. Návrat ke kanadské verzi zadního křídla (pouze Massa)
4. Změny v oblasti výfuků a zadní kapotáže, nová převodovková skříň (pouze Massa)
5. Nový difuzor

Ferrari přivezlo do Belgie nové díly, z nichž byl nejvýznamnější zcela přepracovaný difuzor. Tým zkoušel nové díly hned od prvního pátečního měřeného tréninku, aby získal potřebná data a vyhodnotil přínosy.

Páteční tréninky jsou vzhledem k zákazu testování během sezóny a omezením provozu aero-tunelů letos extrémně důležité. Monopost byl nastaven na nízký přítlak, na rozdíl od Maďarska.

Scuderia měla vůči závodu vysoká očekávání, slabé výsledky a díly, které nefungovaly dle prvotních předpokladů, proto byly zklamáním. Massa dojel až čtvrtý, zatímco Alonso musel ze závodu po smyku za deště odstoupit. Měl však smůlu již v úvodu, kdy do něj napálil Barrichello. Náraz naštěstí přečkal Španěl bez vážnějších následků.

Přední křídlo

Predni_kridlo

Ferrari použilo verzi z Kanady (nahoře; uprostřed křídlo z Hungaroringu, spodní křídlo je verze ze Spa).

Zadní křídlo

zadni_kridlo_1

Felipe Massa zvolil kanadskou verzi zadního křídla pro nižší přítlak, zatímco Alonso se rozhodl pro Maďarskou specifikaci generující vysoký přítlak. Felipe díky tomu na rovince za Eau Rouge dosáhl v kvalifikaci nejvyšší rychlosti. Odlišná konfigurace na druhou stranu Alonsovi poskytovala lepší přilnavost v zatáčkách v očekávaných deštivých podmínkách v pomalých částech okruhu.

zadni_kridlo_2

Belgicka verze křídla pro nižší přítlak se od kanadské lišila menším počtem výřezů v bočnici (2). Ty byly na zadní straně také více vykrojeny (1).

Výfuky, zadní kapotáž

Vyfuky_Ferrari_Spa

Koncovky výfuku byly ve Spa zkráceny a již nevyčnívají z karosérie. Úpravy se dotkly také spodní zadní části kapotáže.

Difuzor

Ferrari_Difuzor_Belgie

Ferrari hlavně zvětšilo otvory pro vstup vzduchu zespodu do horního patra difuzoru, což by měl být výsledek práce jednoho z příchozích konstruktérů z Toyoty. Chytrým tvarováním takto týmy obcházejí pravidla omezující velikost otvorů a difuzor díky tomu může generovat více přítlaku.

Menší viditelnou úpravou bylo vyrovnání horní části centrálního kanálu (1) a zvlnění té spodní (2).

Vytisknout

Diskuze: Ferrari F10: Co se na voze změnilo v Belgii?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 04.10.2010 07:38 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

gp číny

Sutil nesouhlasí s penalizací: Nezískal jsem vyjetím mimo žádnou výhodu!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud