McLaren MP4-25 - V Německu s novými výfuky a dalšími úpravami v Maďarsku

Michalis K. / Petr Hlawiczka, 26. srpna 2010, 21:30 Google+

Po neúspěchu s novými výfuky v Silverstone se McLaren konečně dočkal lepšího výsledku v Německu - novinky fungovaly a tým si odvezl i solidní počet bodů. V dalším technickém článku věnovaném britskému týmu se podíváme na úpravy, které na voze provedl nejen na Hockenheimringu, ale také během dalšího závodního víkendu v Maďarsku.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 28.08. 13:01) Napište svůj názor
Button, Jenson

Button, Jenson | foto: McLaren

Sdílejte článek

Německo – změny od Silverstone

McL_Ger_side

1. Nové výfuky, jejichž horké plyny proudí přes upravený difuzor (s drobnými úpravami proti verzi ze
    silverstonských tréninků)
2. Žebrování po levé straně kokpitu
3. Žebrování na levé straně krytu motoru
4. Úpravy na difuzoru a podlaze

Zadní část – nové výfuky


Rozdíl mezi verzemi: izolace spodního závěsu, drobný výřez v kapotáži v oblasti vyústění výfuku

Tým na Hockenheimringu konečně nasadil do závodu nové výfuky s difuzorem. Balík úprav se ovšem od toho původního, který testovali v Silverstone, drobně liší: změny doznaly koncovky výfuků a kapotáž kolem nich.


Závodní verze (vpravo) se vyznačovala prodloužením výfukového potrubí a výřezem v něm

McLaren ve skutečnosti testoval dvě rozdílné verze nových výfuků: jednu s výřezem do kapotáže vedle jejich vyústění kvůli snížení teplot v této oblasti; druhou s prodlouženým výfukovým potrubím, které z boku také obsahovalo výřez, aby docházelo k silnější interakci s okolním vzduchem proudícím podél spodní části bočnic. Tato verze se vyznačovala také kouskem karbonu kolem výfukového potrubí, právě ji se také tým rozhodl nasadit do závodu.

Chlazení monopostu


V Německu zkoušel tým dvě různé konfigurace, v závodě použil tu asymetrickou (vlevo)

Britská stáj testovala žebrování po obou stranách krytu motoru, nakonec však použila asymetrické řešení: otvory pouze po levé straně vozu.

McL_Hung_rear1


Difuzor

Nový difuzor, který McLaren zkoušel spolu s novými výfuky již v Silverstone, obsahoval větší a hranatější střední část s upraveným otvorem pro startér motoru, podstatně kratšími bočními vertikálními prvky a prohnutím horního prvku směrem dolu kvůli lepší spolupráci s novými výfuky.

Pod difuzorem na povrchu vnitřní větší stěně byly patrné pruhy zbarvené do modra. To bylo dáno novým nátěrem, z jehož zbarvení je možné vyčíst teplotu v jednotlivých místech. Díky tomu je možné učinit opatření pro zabránění nežádoucímu deformování, k němuž docházelo v Anglii.

Neobvykle se objevila tepelná izolace i na vnitřní straně difuzoru a křidélka, které se nachází na jeho vnější straně za zadním kolem. Vrstvou tepelněodolného materiálu byla pokryta i podlaha v oblasti za výfuky.

 

Maďarsko – změny od Hockenheimu

Hung_side

1. Nová prodloužená kapotáž obsahující velmi dlouhý zadní otvor pro odvod vzduchu a drobné
    dodatečné otvory před horním závěsem
2. Tým znovu použil “španělsko-monackou“ konfiguraci zadního křídlo pro vyšší přítlak
3. Drobné úpravy na spodním závěsu

Na pomalý Hungaroring, který vyžaduje vysoký přítlak, tým přivezl zadní křídlo velmi podobné tomu, které jsme mohli poprvé vidět ve Španělsku a které generuje velké množství přítlaku.

Chlazení monopostu


Německá závodní verze (vlevo), maďarská verze (vpravo)

Centrální otvor je nyní mnohem větší, než tomu bylo v předchozí verzi. Rovněž žebrování bylo nahrazeno novými symetrickými otvory. Nové výřezy byly tak velké, že skrz ně bylo možno spatřit pod krytem motoru vnitřní části zadního zavěšení.

Hun_McL_difuzor


Zadní zavěšení


Verze použitá na v Maďarsku (vlevo) a německá verze (vpravo)

Spodní závěs byl znovu přepracován: tepelná izolace, která jej chrání, se nacházela pouze na jeho vnější straně hned nad vyústěním výfuků. Toto řešení tým upřednostnil, protože bylo o pár dekagramů lehčí a kvůli prodlouženým koncovkám výfuků tolik netrpělo přehříváním – horké plyny totiž proudí pouze pod jeho vnější části.

Vytisknout

Diskuze: McLaren MP4-25 - V Německu s novými výfuky a dalšími úpravami v Maďarsku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 28.08.2010 13:01 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Renault

Red Bull: „Mercedes nechce vyrovnané motory“

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud