Velké změny na Ferrari F10 ve Valencii pod drobnohledem

Michalis K. / Petr Hlawiczka, 7. července 2010, 06:45 Google+

Velké věci si slibuje Ferrari od změn, které na svém monopostu F10 představilo ve Valencii. Pojďme se podívat na ty nejvýznamnější z nich, které pomohly zvýšit konkurenceschopnost rudého vozu během poslední Velké ceny Evropy.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 08.07. 15:32) Napište svůj názor
Massa, Felipe

Massa, Felipe | foto: Bridgestone

Sdílejte článek

Velká cena Evropy (Valencie) - změny od Kanady

f10_bok_srovnani

1. Výfuky přesunuty blíže k podlaze
2. Upravený difuzor
3. Nové kompaktnější bočnice (přepracováno i chlazení uvnitř)
4. Nová převodovková skříň a geometrie zadního zavěšení (pouze na voze Felipeho Massy)
5. Návrat k turecké verzi zadního křídla
6. Zmizelo žebrování z bočnic (v Kanadě na levé straně)
7. Přepracované deflektory

Vyfuk_Valencie
Nové umístění výfuků

Ferrari do Valencie přivezlo velký balík změn, který měl významně zvýšit výkonnost auta. Největší změnou představoval nový difuzor, který byl "poháněn" horkými plyny z níže umístěných výfuků. Tato změna s sebou přinesla další výraznou změnu: nový tvar bočnic, přepracované chlazení uvnitř, novou geometrii zadního zavěšení a novou karbonovou převodovkovou skříň.

Díky nové verzi výfukového potrubí plynou horké výfukové plyny níže směrem k zadní části vozu a zvyšují tak aerodynamickou efektivitu difuzoru. Mění rovněž proudění vzduchu ve vnitřní zóně mezi zadními koly a kapotáží.

Nalepky
Termální nálepky na bočnicích zadního křídla

Kvůli této úpravy tým během pátečních tréninků pečlivě sledoval změny v rozložení teplot na zádi prostřednictvím malých termálních nálepek, které mění barvu v závislosti na teplotě. Byly rozmístěny v mnoha místech na zádi: na vnitřní i vnější straně bočnic zadního křídla, na spodních závěsech i v dolní části zadní kapotáže.

Deflektory

Deflektory

Ve Valencii došlo i na úpravu deflektorů, které usměrňují proudějí vzduchu podél monopostu za přední části vozu. Jejich horní část má větší vykrojení a k zádi se svažuje pod jiným úhlem.

Zadní křídlo

Zadni_kridlo

Tým ve Valencii opět nasadil tureckou verzi zadního křídla. Na městském okruhu bylo totiž zapotřebí většího přítlaku.

Zadní část vozu

Massa_zad

V zájmu ochrany zadní části monopostu před vysokými teplotami výfukových plynů (až 800 °C) umístili mechanici za výfukové potrubí a mezi spodní závěsy ochranné kovové kryty.

Alonso_zad

Ke změně v zavěšení došlo pouze na Massově voze: spodní závěsy byly umístěny o něco výše (tím pádem i dále od výfukových plynů), což souviselo s novou převodovkovou skříní. Na Alonsově voze žel k podobné úpravě nemohl dojít, protože na rozdíl od svého kolegy nemohl bez penalizace (odsunutí o pět míst zpět na startovním roštu) využít novou převodovku kvůli pravidel, dle nichž musí vydržet minimálně 4 závody.

Difuzor

Ve Španělsku došlo opět k úpravám difuzoru, zejména v jeho centrální části dole. Horizontální hrana je nyní uprostřed více prohnuta směrem dolů. Úhel náklonu již není tak velký, čímž se snižuje rychlost odtékajícího vzduchu z tohoto kanálu. Změna možná souvisí s novým řešením výfuků po vzoru Red Bullu.

difuzor_f10

Horké výfukové plyny energizují tok vzduchu a pomáhají jeho odtoku z pod auta, čímž urychlují jeho proudění. Nové prohnutí spodní části difuzoru naopak tento proud zpomalují natolik, aby nedocházelo k nežádoucím turbulencím.

Na rozdíl od Red Bullu u Ferrari stále chybí v difuzoru drobné boční otvory pro vstup horkého vzduchu z výfuků do vnitřní zóny difuzoru. Je proto docela možné, že se v této oblasti dočkáme brzy ještě dalších změn.

Přední brzdy

brzdy

Scuderia dovezla do Valencie zvětšené brzdové kanálky, které měla i v Kanadě.

 

Vytisknout

Diskuze: Velké změny na Ferrari F10 ve Valencii pod drobnohledem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 08.07.2010 15:32 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

GP Japonska (Fuji)

Příprava okruhu v Koreji probíhá podle plánu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud