Barcelona - změny na voze po závodu v Číně
1. Nové přední křídlo
2. Nový difuzor podobný tomu, který používá Renault
3. Nové zadní křídlo
Stejně jako většina ostatní týmů, i McLaren přivezl do Španělska výrazně modifikovaný vůz s ohledem na zvýšení přítlaku a aerodynamické efektivity. Co se týče chlazení, tým použil stejný asymetrický tvar bočnic jako v předchozím čínském závodě.
Přední křídlo
Bočnice z Barcelony vlevo, vpravo verze z Číny
Čelní strana bočnice křídla obsahuje upravené otvor, kterými proniká vzduch směrem ke středu vozu. Poslední z nich je vyšší a obsahuje navíc drobný horizontální spoiler, který odděluje proudění vzduchu. Cílem je lepší obtékání předních pneumatik a zlepšení kvality vzduchu proudícího pod vozem.
Horní ploutev je nyní užší a kratší a na jejím konci chybí vertikální hranaté zakončení - místo toho je pod ní vyčnívajícím zaobleným vertikálním profilem, který odklání vzduch od předního povrchu pneumatik.
Změnily se také úchyty pro nastavování úhlu křídla. Přesunuly se společně s pohyblivým mechanismem, který je také umístěn v bočnici.
Zadní křídlo
Nové zadní křídlo má upravené profily a nové propojení s F-kanálem. Hlavní profil již není uprostřed prohnutý. Na jeho horní straně se v něm nachází široký otvor v povolené 15 cm zóně, navíc se ale objevily dva dodatečné otvory po stranách. Ústí na zádí v širokou štěrbinu po celé délce křídla (1). To umožňuje volit větší náklon křídla a produkovat vyšší přítlak, aniž by docházelo k oddělení proudů vzduchu (stallingu) při vyšších rychlostech.
Úpravu doznalo i propojení s F-kanálem nahoře. Jeho vyústění se posunulo o něco výše (2), změnil se i jeho tvar.
Otvory uvnitř horního profilu by dle pravidel byly nelegální, protože křídlo rozdělují na tři místo dvou povolených prvků - díky jejich chytrému tvaru (při pohledu zepředu nevidíte díry - vzduch proudí do boku) je ovšem z hlediska pravidel vše v pořádku.
Poslední změna na zadním křídle se odehrála v jeho bočnicích, kde ubyl jeden z výřezů, které snižují indukovaný odpor vzduchu.
(Difuzorem se budeme zabývat na konci článku).
Monako
V Monte Carlu tým krom pozlátek (volanty a přilby zde McLaren tradičně vykládá diamanty) volil zvláštní nastavení vozu a představil drobné úpravy difuzoru, jinak jsem na voze žádné větší změny nepozoroval. Za zmínku stojí to, že McLaren zde byl jediným týmem, který na krátkých rovinkách jezdil s F-kanálem. Monopost byl od počátku navržen s tímto systém.
Během závodu se jeden z mechaniků dopustil ostudné chyby, když zapomněl sundat krytku z chla- dícího otvoru v levé bočnici Buttonova vozu, díky čemuž musel kvůli přehřátí motoru již po druhém kole zklamaně odstoupit.
Difuzor - změny v Barceloně a v Monaku
McLarenu v oblasti difuzoru převzal některé prvky od Renaultu. V Barceloně se na něm uprostřed pod světlem objevilo nové křidélko a přepracovaná byla i celá centrální zóna (1).
Po stranách přibyly výřezy (2), kterými může proudit vzduch vzhůru a nedochází k oddělování proudů vzduchu - proto tým může volit strmější sklon mezipatra. Objevila se také dodatečná vertikální křidélka a zcela nová je vnitřní struktura (3).
V Monaku došlo k dalším úpravě: rozšíření horních částí po stranách difuzoru.