HRT - Technický pohled na vůz F110 po prvních čtyřech závodech

Michalis K. / Petr Hlawiczka, 29. dubna 2010, 19:00 Google+

Dnes se podíváme na nejhoršího z nováčků - španělský tým HRT, pro který vyrobila vozy italská Dallara. Tým nemá potřebné finanční, technické ani lidské zdroje pro vývoj vozu, proto se F110 během prvních čtyř závodů příliš nezměnila.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 30.04. 18:20) Napište svůj názor
Senna, Bruno

Senna, Bruno | foto: HRT F1 Team

Sdílejte článek

Okruh v Bahrajnu byl místem, kde vůz HRT vyjet poprvé na trať. Kvůli finančním problémům se totiž španělský tým nemohl zúčastnit žádného z předsezónních testů. Pro monopost, piloty a další členy týmy byl Bahrajn křest ohněm. Ani jedno z aut nedojelo do cíle kvůli problémům se spolehlivostí a navíc byla jasně nejpomalejší ze všech týmu, znatelně ztráceli i na ostatní nováčky - Lotus a Virgin.

Změny od Bahrajnu po Čínu

hrt_australia_side
hrt_china_side

1. Bahrajn: během tréninku tým zkoušel asymetrické klapky na zadním křídle, nakonec je však nepoužil.
2. Austrálie: částečně uzavřené brzdové kanálky.
3. Malajsie: odlišné zbarvení kaskády na předním křídle.
4. Čína: testováno menší křidélko nesoucí kameru nad hlavou pilota, v závodě nepoužito.

HRT od závodu v Bahrajnu nepředstavilo krom asymetrických klapek zadního křídla žádná vylepšení svého vozu, veškeré úsilí totiž věnuje zvýšení spolehlivostí. Dalším problémem jsou omezené finanční zdroje a s tím související tahanice s Dallarou, která jím vůz F110 na zakázku vyrobila. Odmítá jej dále vyvíjet a vydat HRT potřebné podklady pro vlastní vývoj, zřejmě kvůli vzájemným finančním sporům.

 

Přední křídlo

fw_bahrajn

hrt_fw_malajsie

V Bahrajnu nastoupili s modifikovaným křídlem, jehož hlavní profil byl zakončen Gurneyho klapkou, v závodě ho však nepoužili. V Malajsii se změnilo pouze zabarvení horního kaskádového profilu z červené na tmavě šedé.

fw_australia

fw_china

 

Nos

front_zone_hrt

Zde není nic nového, jen bych chtěl poukázat na některé charakteristické rysy vozu. Nos je vykrojený po vzoru loňského Red Bullu, obsahuje zvýšené okraje (3). V jeho přední části se nacházejí křidélka (2), která stabilizují proudění vzduchu. Ve špičce nosu je klasický otvor, který slouží ke chlazení kokpitu a elektroniky, která se v něm nachází.

 

Otvor pro přívod vzduchu (airbox)

airbox

Kamera nad airboxem

camera

V Číně zkoušeli Španělé menší křidélko nesoucí kameru, v závodu jej však nepoužili.

 

Difuzor

diffuser

HRT používá dvoupatrový difuzor, který vypadá ve srovnání s ostatními týmy dosti jednoduše. Jednoduchost nemusí nutně znamenat nižší rychlost a být na závadu, v případě HRT to však platí. Krom střední zóny je rozdělen dvěma vertikálními ploty, přičemž ten blíže středu je delší. Rozdělují spodní část na tři kanály.

zad

 

Zadní křídlo

rw_1

Drobné otvory v bočnici křídla (1 - zeleně) umožňují mechanikům snadněji nastavovat úhel zadního křídla a tudíž přítlak, který generuje. Podélné výřezy (2 - modře) v ní pomáhají snížit kladený odpor.

rw_2

 

Přední brzdy

fw_1

Tým použivá kotouče, třmeny i destičky společnosti Brembo, která v F1 zásobuje i ostatní týmy. Brzdové kanálky jsou obrovské, pro chlazení brzd bych řekl až předimenzované. V Austrálii částečně uzavřeli brzdové kanálky - rychlé a levné řešení, které pomáhá snížit aerodynamický odpor, pokud není třeba tak vysoké chladící kapacity a nemáte na vývoj menších kanálků. Stejnou (částečně uzavřenou) verzi použili i v Malajsii.

bf_malajsie
Malajsie

bf_china
Čína

V Číně - nejchladnějším závodu sezóny - byly brzdové kanálky ještě více uzavřené - zůstal pouze malý otvor pro vstup vzduchu chladícího brzdy.

Zadní brzdy

br_australie

Vytisknout

Diskuze: HRT - Technický pohled na vůz F110 po prvních čtyřech závodech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 30.04.2010 18:20 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kubica, Robert

BMW od sezony 2012 vstupuje do DTM

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud