HRT - Technický pohled na vůz F110 po prvních čtyřech závodech

Michalis K. / Petr Hlawiczka, 29. dubna 2010, 19:00 Google+

Dnes se podíváme na nejhoršího z nováčků - španělský tým HRT, pro který vyrobila vozy italská Dallara. Tým nemá potřebné finanční, technické ani lidské zdroje pro vývoj vozu, proto se F110 během prvních čtyř závodů příliš nezměnila.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 30.04. 18:20) Napište svůj názor
Senna, Bruno

Senna, Bruno | foto: HRT F1 Team

Sdílejte článek

Okruh v Bahrajnu byl místem, kde vůz HRT vyjet poprvé na trať. Kvůli finančním problémům se totiž španělský tým nemohl zúčastnit žádného z předsezónních testů. Pro monopost, piloty a další členy týmy byl Bahrajn křest ohněm. Ani jedno z aut nedojelo do cíle kvůli problémům se spolehlivostí a navíc byla jasně nejpomalejší ze všech týmu, znatelně ztráceli i na ostatní nováčky - Lotus a Virgin.

Změny od Bahrajnu po Čínu

hrt_australia_side
hrt_china_side

1. Bahrajn: během tréninku tým zkoušel asymetrické klapky na zadním křídle, nakonec je však nepoužil.
2. Austrálie: částečně uzavřené brzdové kanálky.
3. Malajsie: odlišné zbarvení kaskády na předním křídle.
4. Čína: testováno menší křidélko nesoucí kameru nad hlavou pilota, v závodě nepoužito.

HRT od závodu v Bahrajnu nepředstavilo krom asymetrických klapek zadního křídla žádná vylepšení svého vozu, veškeré úsilí totiž věnuje zvýšení spolehlivostí. Dalším problémem jsou omezené finanční zdroje a s tím související tahanice s Dallarou, která jím vůz F110 na zakázku vyrobila. Odmítá jej dále vyvíjet a vydat HRT potřebné podklady pro vlastní vývoj, zřejmě kvůli vzájemným finančním sporům.

 

Přední křídlo

fw_bahrajn

hrt_fw_malajsie

V Bahrajnu nastoupili s modifikovaným křídlem, jehož hlavní profil byl zakončen Gurneyho klapkou, v závodě ho však nepoužili. V Malajsii se změnilo pouze zabarvení horního kaskádového profilu z červené na tmavě šedé.

fw_australia

fw_china

 

Nos

front_zone_hrt

Zde není nic nového, jen bych chtěl poukázat na některé charakteristické rysy vozu. Nos je vykrojený po vzoru loňského Red Bullu, obsahuje zvýšené okraje (3). V jeho přední části se nacházejí křidélka (2), která stabilizují proudění vzduchu. Ve špičce nosu je klasický otvor, který slouží ke chlazení kokpitu a elektroniky, která se v něm nachází.

 

Otvor pro přívod vzduchu (airbox)

airbox

Kamera nad airboxem

camera

V Číně zkoušeli Španělé menší křidélko nesoucí kameru, v závodu jej však nepoužili.

 

Difuzor

diffuser

HRT používá dvoupatrový difuzor, který vypadá ve srovnání s ostatními týmy dosti jednoduše. Jednoduchost nemusí nutně znamenat nižší rychlost a být na závadu, v případě HRT to však platí. Krom střední zóny je rozdělen dvěma vertikálními ploty, přičemž ten blíže středu je delší. Rozdělují spodní část na tři kanály.

zad

 

Zadní křídlo

rw_1

Drobné otvory v bočnici křídla (1 - zeleně) umožňují mechanikům snadněji nastavovat úhel zadního křídla a tudíž přítlak, který generuje. Podélné výřezy (2 - modře) v ní pomáhají snížit kladený odpor.

rw_2

 

Přední brzdy

fw_1

Tým použivá kotouče, třmeny i destičky společnosti Brembo, která v F1 zásobuje i ostatní týmy. Brzdové kanálky jsou obrovské, pro chlazení brzd bych řekl až předimenzované. V Austrálii částečně uzavřeli brzdové kanálky - rychlé a levné řešení, které pomáhá snížit aerodynamický odpor, pokud není třeba tak vysoké chladící kapacity a nemáte na vývoj menších kanálků. Stejnou (částečně uzavřenou) verzi použili i v Malajsii.

bf_malajsie
Malajsie

bf_china
Čína

V Číně - nejchladnějším závodu sezóny - byly brzdové kanálky ještě více uzavřené - zůstal pouze malý otvor pro vstup vzduchu chladícího brzdy.

Zadní brzdy

br_australie

Vytisknout

Diskuze: HRT - Technický pohled na vůz F110 po prvních čtyřech závodech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 30.04.2010 18:20 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se v druhém tréninku dostal do TOP5 (ilustrační foto)

GP BELGIE: V druhém tréninku McLareny vrací úder

Alpine opouští po roce další šéf

Bruno Famin končí v Alpine, Ocon už má nové angažmá

Esteban Ocon se v prvním tréninku svezl pouze v jediném instalačním kole

GP BELGIE - v prvním tréninku s převahou vítězí Verstappen, překvapil Albon

Lewis Hamilton po úspěšné Velké ceně Maďarska

Hamilton Verstappenovi řekl, jak se má mistr světa chovat. Zápis komisařů o kolizi ho šokoval

Mattia Binotto do roku 2022 šéfoval Ferrari

Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Oscar Piastri a Lando Norris slaví po závodě v Maďarsku

FOTO: Double McLarenu v Maďarsku, bronzový Hamilton a tápající Red Bull

Max Verstappen

"Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

Tým Mclaren působí navenek jako pohodový tým. Ale bude si muset poněkud uspořádat poměry

Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

Nakolik myslel Lando Norris své prohlášení upřímně? (Ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

Oscar Piastri je dalším jménem ve Zlaté knize vítězů F1, ovšem spíš než vybojované získal darované vítězství

GP MAĎARSKA: Vítězná komedie McLarenu, rozzuřený Verstappen, jubilující Hamilton

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kubica, Robert

BMW od sezony 2012 vstupuje do DTM

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

  2. "Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

  3. PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

  4. KVALIFIKACE: Další Pérezovo selhání, dvě červené vlajky a triumf McLarenu

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: McLaren je opatrně spokojen, Alpine si sype popel na hlavu

  6. Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud