Několik týmů (Ferrari, Force India, HRT, McLaren (pouze během tréninků a kvalifikace v Melbourne), Red Bull, Sauber a Williams) používá kvůli aerodynamické výhodnosti zrcátka uchycená na bočnicích. Od závodu v Barceloně se však budou muset vrátit zpět na kokpit.
Piloti měli ohledně tohoto problému schůzku minulý týden v Melbourne a o svých závěrech informovali FIA. Právě několik problémů s blokováním soupeřů během tréninků se přičítá na vrub zhoršené zpětné viditelnosti.
Obr. č. 1 - Týmy, které v Austrálii používaly zrcátka přichycené k bočnicovým panelům (McLaren během tréninků a v kvalifikace)
"Všichni máme se zrcátky problém," nechal se v Austrálii slyšet Pedro de la Rosa. "Skutečnost je taková, že zrcátka uchycená na bočnicích vám umožňují jen velmi omezené vidění toho, co se děje za vámi. Navíc se hodně třesou, takže vidíte jen velmi málo."
"Všichni máme stejný problém. Od té doby, co se zrcátka přestěhovala na bočnice, kde slouží jako aerodynamický prvek, máme problém," dodává Španěl.
Obr. č. 2 - Obr. č. 1 - Týmy, které v Austrálii používaly zrcátka přichycené k bočnicovým panelům (McLaren během závodu)
Felipe Massa na druhou stranu táhne s konstruktéry Ferrari za jeden provaz a diplomaticky prohlašuje: "Já s tou viditelností nemám žádný problém. Pokud je to stejné pro všechny, tak jsem pro to, aby zůstala tam, kde jsou, ale uvidíme, jak to dopadne. Doufám, že nic neztratíme tím, že je přemístíme."