Ohlédnutí se za posledními testy v Barceloně, statistika všech předsezónních testů

Petr Hlawiczka, 14. března 2011, 07:00 Google+

Dnes se ohlédneme nejen za posledním testováním v Barceloně, kde si ukážeme nejen statistiku počtu ujetých kilometrů dle týmů, výrobců motorů, ale podíváme se, s čím se jednotlivé týmy představily a jak si vedly. V článku najdete také souhrnné statistiky týkající se celého období předsezónního testování.

Počet komentářů:  19 komentářů (Poslední 18.03. 07:06) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

S McLarenem to nevypadá dobře, inženýři přiznávají, že už zažili lepší roky, chybí ujeté kilometry, spolehlivost a rychlost na kolo není úplně nejlepší. V úterý a v pátek tým v rámci svého "dlouhodobého vývojového programu" jezdil s "boulí" na nose v rámci testů flexibility předního křídla a z toho plynoucích aerodynamických efektů a výhod.

Předpisy pro jeho zátěžové testy se nezměnily - to znamená, že stále neodpovídají podmínkám na trati. Je tedy pouze správné, když se snaží tým využít maximum povolené tolerance, kterou nabízejí pravidla, podobně jako jeho největší soupeři - Red Bull a Ferrari.

Red Bull zkompletoval celý svůj předsezónní program a dle Christiana Hornera prožili nejlepší zimní období. Poprvé nasadili vůz hned k prvním testům a krom rychlosti prokazovali i velmi dobrou spolehlivost. S větším množstvím paliva jeho piloti zajížděli velmi dobré časy a zdá se, že společně s Ferrari patří mezi absolutní špičku.

teams_barc
Tab. č. 1 - Vzdálenosti ujeté během posledního testu v Barceloně dle týmů

To Renault s inovativními výfuky na absolutní špičku zatím nemá. Patrik Head uvedl, že jeho řešení nebude tak jednoduché aplikovat, pokud vůz s ohledem na jejich vedení není od počátku konstruován. Heidfeld, kterého trápilo nachlazení, společně s Petrovem poslední týden v Barceloně vyzkoušel novou podlahu a zadní křídlo.

Mercedes nasadil mohutné vylepšení - počínaje předním křídlem, deflektory, kapotáží až po výfukový systém. Novinky měly údajně vylepšit čas na kolo až o jednu vteřinu. Bylo vidět, že fungují - potvrdila se čísla z tunelu a tým odjížděl s Barcelony velmi spokojený (a s nejrychlejším časem v kapse).

barc_engine
Tab. č. 2 - Vzdálenosti ujeté během posledního testu v Barceloně dle výrobců motorů

Mezi novými věcmi, které vyzkoušelo Ferrari, bylo ovládání nastavitelné klapky zadního křídla nohou poté, co vyzkoušeli aktivování pomocí tlačítek i páček. Vůz je také řádně vymóděný - nové jsou bočnice i velmi nízko umístěný výfukový systém, který horké plyny směřuje podobně jako Red Bull k okrajům difuzoru, kudy je možné je dostat dovnitř.

Monopost 150° Italia patřil k těm nejspolehlivějším, Fernando Alonso s Felipem Massou ovládli statistiku (viz tab. č. 3) vzdáleností ujetých během všech čtyř předsezónních testů (Valencia, Jerez a dvakrát Barcelona).

Toro Rosso předvádělo slušnou rychlost, od minulého roku udělalo znatelný krok kupředu. Italové se hodně věnovali zastávkám v boxech, během prvních 2 dnů jich absolvovali přes 60!

sum_drivers
Tab. č. 3 - Vzdálenosti ujeté piloty během všech čtyř předsezónních testů

Velké zlepšení je patrné i u Lotusu, který se z nováčků přiblížil středu pole nejvíce. Z novinek v Barceloně zkoušel upravený nos a podlahu, v pátek nasadil zcela nové přední křídlo.

Úsilí Williamsu zpočátku zcela zbrzdily problémy s KERSem, proto se rozhodli zbytek testů v Katalánsku odjezdit bez tohoto systému. Podařilo se je však vyřešit a v Austrálii by ho tým z Grove nasadit.

sum_teams
Tab. č. 4 - Vzdálenosti ujeté týmy s novými vozy během všech předsezónních testů

Hispania sice představila nové auto, ale nakonec s ním neujela ani kilometr. Byly jí údajně zadrženy na celnici tlumiče amerického dodavatele (Penske?). Dle Liuzziho činí rozpočet HRT letos slušných 45 - 50 mil. Eur, což je podobné jako u Virginu.

sum_engine
Tab. č. 5 - Vzdálenosti ujeté během všech předsezónních testů dle výrobců motorů

Piloti na své schůzce s Charlie Whitingem řešili pneumatiky - pochopitelně jsou nespokojeni s jejich degradací. V Barceloně však panovaly nízké teploty - Pirelli věří, že v místech závodů nebudou tyto problémy tak markantní. Ostatně - v Abú Zabí na sklonku loňského roku při testech nových pneumatik sice vozy byly přibližně o vteřinu pomalejší, ale degradace Pirellek nebyla tak vysoká.

Piloti se shodli také na tom, že je třeba vylepšit pneumatiky do deště tak, aby poskytovaly více přilnavosti. Obavy o využívání nastavitelného zadního křídla zejména za mokra vyjádřil Barrichello, je proto možné, že se dočkáme ještě jemné úpravy pravidel.

Statistika nejrychlejších časů z druhého testu v Barceloně (dle pilotů) zde.
Všechny fotografie z letošní Barcelony najdete zde; updatovali jsme i Tapety.

Zprávy z testů:
- Jerez - den 1, 2, 3
- Valencie - den 1, 2, 3, 4
- Barcelona I.  - den 1, 2, 3, 4
- Barcelona II. - den 1, 2, 3, 4, 5

Vytisknout

Diskuze: Ohlédnutí se za posledními testy v Barceloně, statistika všech předsezónních testů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 18.03.2011 07:06 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 19 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Trulli, Jarno

Trulli: Lotus udělal obrovský pokrok

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud