Nový monopost Virgin VR-01: Technické informace + foto

Petr Hlawiczka, 3. února 2010, 21:30 Google+

Dnes se světu představil nový vůz, jenž byl navržen a konstruován pouze pomocí počítačů (CFD) - bez použití simulace v aerodynamickém tunelu. Žívá internetová prezentace sice nevyšla, přesto vám přinášíme pár obecných informací o voze a oficiální fotografie.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
di Grassi, Lucas

di Grassi, Lucas | foto: Manor Racing

Sdílejte článek

Virgin je navíc prvním z nováčků, který představil svůj vůz pro sezónu 2010. Jeho návrhář Nick Wirth je vytvořil pouze pomocí počítačového modelování dynamiky tekutin (dále budu používat anglickou zkratku CFD - Computational Fluid Dynamics). V Formuli 1 se nejedná o technologii nikterak novou - ale spolehnout se výlučně na ní místo na testování v aerotunelu je přístup vskutku novátorský.

Wirth věří, že CFD je nejlepší způsob, jak mohou týmy v rámci nových pravidel vyvíjet vozy: "Když pozorujeme, jak existující týmy používají (ke konstrukci vozů) konvenční, nicméně prověřený přístup, tak mě vlna skepticismu vůči používání pouze CFD nepřekvapuje. Soutěžíme však ve sportu, který prochází velkou změnou vzhledem k tomu, že musí čelit současné drsné ekonomické realitě. Konvenční přístup se stane kvůli omezování zdrojů příliš nákladným a nutnost se tudíž stane matkou invence. Já mám vůči tomu procesu digitálního návrhu absolutní důvěru a příležitost vyzkoušet pouze CFD přístup na té nejvyšší úrovni - ukázat, že tudy vede budoucí cesta F1 - je velmi, velmi vzrušující."

Virgin VR-01

Vůz, který bude poháněn motorem Cosworthu CA2010 V8 nebyl na první testy ve Valencii, jež dnes skončily, připraven. Šéf týmu John Booth potvrdil, že ve čtvrtek a v pátek projde první zkouškou (tzv. shakedownem) na okruhu v Silverstone. Příští týden by se již měl objevit na druhých skupinových testech v Jerezu.

Virgin VR-01

Virgin VR-01

Virgin VR-01

Virgin VR-01

Virgin VR-01

Virgin VR-01

Obecné technické informace:

- délka: 5 500 mm
- výška:  950 mm
- šířka: 1 800 mm
- rozvor: 3 200 mm

- konstrukce: uhlíková vlákna
- zavěšení: závěsy z uhlíkových vláken +  titanové ohebné klouby, tyče z hliníkové slitiny
- tlumiče: Penske

- kola: BBS
- pneumatiky: Bridgestone Potenza

- palivová nádrž: palivové články bezpečnostní specifikace FT5
- objem: přes 200 l

-brzdy: šestipístkové třmeny AP Racing; uhlíkové koutouče a destičky Hitco

- volant: uhlíková vlákna
- posilovač řízení: hydraulický
- sedadlo jezdce: anatomicky tvarované z uhlíkových kompozitů
- pásy: šestibodové popruhy, šířka ramenní popruhů 75 mm + HANS systém

- ECU: standardizovaná dle FIA

- převodovka: přesná hliníková konstrukce, 7 rychlostní, podélně uložená
- diferenciál: elektronicky řízený, hydraulický
- volba rychlosti: páčkami řízený bezprodlevový hydraulický řadící systém
- spojka: AP Racing
- hnací hřídel: jednodílna s integrovanými tripod klouby

Virgin VR-01

 

Pro porovnání vůz Virginu s několika dalšími vozy pro letošní sezónu:

Kolaz

Vytisknout

Diskuze: Nový monopost Virgin VR-01: Technické informace + foto

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton slaví vítězství po závodě v Bahrajnu

PROHLÁŠENÍ: Vděčný Hamilton a chybující Pérez, kterému unikla pole position

Lewis Hamilton slaví vítězství po závodě v Bahrajnu

V kvalifikaci nejrychlejší Hamilton. Pérez před Verstappenem, Bottas propadl

Max Verstappen přezut za 1,9 sec. - závod v Bahrajnu

Ve třetím tréninku nejrychlejší Verstappen, Mercedes skrývá tempo

Valtteri Bottas - páteční trénink v Bahrajnu

Bottas ovládl 2. trénink. Verstappena zradila technika, Leclerc boural

Valtteri Bottas s Mercedesem

Mercedesy v 1. tréninku těsně před Red Bullem, Pérez kolidoval s Oconem

Andreas Seidl, nový ředitel F1 týmu McLarenu

Máme nejlepšího šéfa, říká Brown. Jak mají se Seidlem rozděleny role?

George Russell během tréninku v Bahrajnu

"Williams se konečně může soustředit na výkonnost místo na přežití," pochvaluje si Russell

Mick Schumacher s Haasem VF-21 během testů v Bahrajnu

Největší novinky v F1 pro Schumachera? "Pneumatiky a ztráta přítlaku po startu"

Mattiacci, Marco

Naděje pro Vettela? Bývalý šéf Ferrari se má podle italských médií připojit k Aston Martinu

Lando Norris - páteční trénink v Bahrajnu

Formule 1 generuje zisk, navzdory sponzorské krizi

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VERSTAPPEN, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Button, Jenson

Button: Skutečná rychlost se nedá odhadovat

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Největší novinky v F1 pro Schumachera? "Pneumatiky a ztráta přítlaku po startu"

  2. Marko zareagoval na spekulace o zázračném zavěšení zadních kol Red Bullu

  3. Naděje pro Vettela? Bývalý šéf Ferrari se má podle italských médií připojit k Aston Martinu

  4. Podle Wolffa chtějí ostatní Mercedesu ublížit: Nedopustím to, říká

  5. Mercedesy v 1. tréninku těsně před Red Bullem, Pérez kolidoval s Oconem

  6. Bottas ovládl 2. trénink. Verstappena zradila technika, Leclerc boural

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud