Rozhovor s Boullierem: Nikdy jsme nebyli blíže ukončení partnerství s Hondou

Albert Hadáček, 10. června 2017, 15:34 Google+

Závodní ředitel McLarenu se pro oficiální web Formule 1 rozpovídal o současné situaci stáje a zabrousil i do daleké budoucnosti...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Eric Boullier v Bahrajnu

Eric Boullier v Bahrajnu | foto: McLaren

Sdílejte článek

Ericu, měl by si McLaren najmout vymítače ďábla, který by odehnal všechny vaše nepříjemnosti? Obě vaše auta nedojela v Monaku, Alonso nedojel v Indianapolis. Vypadá to na nějakou kletbu...
Ha, chtěl byste přijít na pohovor? Můžeme udělat dohodu. Dostanete extra příplatek, když nás zbavíte všech problémů a je jedno, jaké čáry použijete. Když to nevyjde, tak to máte smůlu. Žádné peníze nebudou. Platí?

Zak Brown v jednom rozhovoru řekl, že vztah mezi McLarenem a Hondou začíná být dosti vyhrocený. Jak daleko jste od toho, že vaše partnerství skončilo?
Nikdy jsme tomu nebyli tak blízko jako dnes. Výkonnost jde na druhou stranu, než by měla jít. Máme podporu ze strany našeho výkonného výboru, už dále takto pokračovat nemůžeme. Stejně jako jakákoliv jiná profesionální organizace musíme mluvit o našich cílech a nasazení. Nemůžeme ale být pořád takto mimo. To je hlavní kámen úrazu.

Představenstvo Hondy má teď o víkendu zasedání. Co se od toho dá čekat? Vaše situace bude jistě horkým tématem...
O tom nemůžeme mluvit. Mají své mítinky dost často, tenhle by neměl být o F1, ale rozhodně se tím zabývají, podepsali jsme přeci s nimi smlouvu.

Jak se nyní cítíte, když nevíte, kdy přijde balíček vylepšení pro vaši pohonnou jednotku? Jeden měl přijít teď o víkendu, ale byl posunut... Ovlivní to nějak vývoj vozu?
Jedná se o dvě úplně odlišné věci. Náš vývoj je naprosto nezávislý na vývoji motoru. Vylepšení jsme čekali již tento víkend, kvůli tomu se vedou dnes všechny ty diskuze.

Říká se, že šasi McLarenu je velmi dobré, takže vy jste svůj domácí úkol splnili. Přidává to na vašem zklamání?
Není to o nějakém zklamání. Je to frustrace. Já jsem byl najat, abych připravil vítěznou šasi, takže je frustrující, když stáj jako McLaren nemá výsledky. Nejde nám jen o šasi, chceme budovat naši společnost. Přestože naše výsledky nejsou dobré a točí se kolem nás spousta klepů, tak máme v týmu skvělou morálku. Jak jsem řekl, není to zklamání, ale frustrace. Nyní nastal čas, kdy budeme potřebovat stejné nasazení a efektivitu od našich partnerů.

Honda najala Maria Illiena, tedy to říká Red Bull, kde byl předtím zaměstnán. Co od toho očekáváte?
Nemohu komentovat jakákoliv rozhodnutí managmentu. Jsem ale rád, že si mohu vyslechnout nějaké klepy, které by nám mohly pomoct. Upřímně, tahle otázka by měla směřovat na Hondu.

Týmy musely na konci května předat Mezinárodní automobilové federaci své vize ohledně motorů pro další cyklus od roku 2021. Jaká by byla vaše vize?
Jednoduchá. Hodně výkonu, pořádnej hluk, skvělé jízdní vlastnosti a přijatelná cena.

Zajímá vás otázka nezávislého dodavatele motorů?
Ano.

Takže to vidíte stejně jako stáje Red Bullu...
No, je to složitější. Musí se toho vzít hodně v potaz. Je tu řada otázek: Co chtějí výrobci? Co chce Red Bull? Co bychom případně chtěli my? Co chtějí fanoušci? Nakonec i co by chtěli lidé v Liberty Media? Bylo by skvělé, kdyby vše bylo jednodušší, hlasitější a levnější. Je ale jasné, že Formule nemůže potěšit všechny. Je tedy třeba řešit i otázku toho, jak by F1 měla po roce 2020 vypadat. Bude to spíše značka? Bude zajímavá pro automobilky? Jsou tu týmy, které mají závodění jako zdroj příjmu, třeba Sauber, McLaren, Williams či Ferrari. Pak tu máte automobilky jako Renault či Mercedes, jejichž byznys stojí na něčem jiném. Vše se ale primárně točí kolem motorů.

Dochází čas, jak některé týmy naznačují?
Ne, nemyslím si. Zatím nejsme ani v polovině sezóny, takže by času mělo být dost. To, co dělá Ross Brawn, je velmi přínosné. Má zkušenosti i dostatek znalostí, takže ví, jak by měla F1 fungovat.

Vraťme se zpět na trať. Co můžeme o víkendu očekávat?
Já si dám humra. (smích) Teď vážně, výonnostní ztráta nás bolí, ale i tak si můžeme hrát s nastavením. Nebude lehké dostat se do Q3, jako tomu bylo v Monaku. Ale šance tu je!

Dosáhnete tedy letos poprvé na body?
Pokud dojedeme, tak by to mohlo jít.

Kolik byste na to vsadil?
Na jeden bod vsázet nebudu! Já chci vyhrávat, to je náš cíl. Současný vůz McLarenu toho bude jednou schopen...

Vytisknout

Diskuze: Rozhovor s Boullierem: Nikdy jsme nebyli blíže ukončení partnerství s Hondou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Romain Grosjean v kvalifikaci v Monaku

Teplotní rámec letošních gum je směšný. Nevíte, jestli neskončíte ve zdi, tvrdí…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud