Šéfka týmu Claire Williamsová na dotaz Reuters, zda se cítí jako při návratu do starých dobrých dob Williamsu, odpovídá: "Ne, vnímám to jako nový Williams. Není to tím, že bych nemilovala starý Williams. Ale myslím, že jsme určitý počet let byli tak trochu statičtí, drželi se dole a značka opravdu nevěděla, kde je, tým opravdu nevěděl, kam směřuje."
Minulý rok získala stáj z Grove pouhých pět bodů a skončila mezi konstruktéry až devátá. Letos naproti tomu získala 64krát více bodů a skončila třetí před takovými velikány, jako jsou Ferrari či McLaren.
Pomohl ji k tomu přechod z motorů Renault na pohonné jednotky Mercedesu i personální posily - angažování Roba Smedleyho z Ferrari a zejména Pata Symondse v červenci loňského roku. Zkušený technický ředitel, jenž vyhrál tituly s Benettonem a Renaultem, dokázal přeorganizovat technické oddělení. Na začátku roku se objevil také nový hlavní sponzor - Martini.
Radost týmu ze třetího místa v šampionátu konstruktérů (foto: Williams F1 Team)
"Myslím, že to psychicky a kulturně sehrálo skutečnou roli pro mnoho lidí ve Williamsu. Představuje to novou, růžovou budoucnost pro tým. Je to o nové generaci a snaze napodobit ty slavné dny, akorát odlišným způsobem.
Pro mě je to opravdu vzrušující. Neslyšeli jsme myslím ani jednou, že by šlo o šťastnou náhodu pro Williams. Jde o novou cestu, o nový začátek," vypráví Williamsová, která převzala vedení týmu po svém otci Frankovi.
V Abú Zabí se tým úspěšně rozloučil se sezónou - získal tam díky dvojnásobně hodnocenému finále v F1 rekordních 66 bodů, což už dlouho žádný tým nepřekoná, protože Komise F1 na svém zasedání tento týden zrušila plánované zpřísnění v omezení radiokomunikací (zůstane stav z konce letošní sezóny), nápadu s pevnými restarty i dvojnásobné bodování posledního závodu sezóny.
Felipe Massa, jenž přišel před letošní sezónou z Ferrari, sice nějakou dobu vedl a ke konci stahoval mistra světa Hamiltona, nakonec se musel spokojit s druhým místem. Williams na dominantní Mercedes letos neměl, příští rok se ale chce pokusit ho porážet.
Příští rok chce Williams svého dodavatele pohonných jedntek porazit (foto: Williams F1 Team)
"Jde o další krok, bude to ten nejtěžší kus práce. Příští rok to musí být o tom pokroku a stažení ztráty na Mercedes.. vyhrávat závody a bojovat s nimi. Je to na nás je vyzvat a uzmout jim vítězství. Tohle opravdu chceme. A nikoliv se štěstím, ale proto, že budeme mít konkurenční výhodu," přeje si Williamsová.
Je otázkou, zda může nezávislý tým z Grove se svým rozpočtem konkurovat velikánům podporovanými automobilkami, po úspěšné sezóně se mu ale nabízejí další sponzoři. "Opravdu se to sbírá. Lidé chtějí být u toho. Vedeme spoustu opravdu pozitivních rozhovorů. Úspěch plodí úspěch, že ano?" usmívá se Williamsová.