Force India míří výš: Nově s 60% modely, pohyblivou podlahou a naplno v CFD

Petr Hlawiczka, 22. ledna 2015, 06:40 Google+ Force India 2015

Force India včera představila v Mexiku nové zbarvení svého vozu a nový nos. Jaké velké změny u ní podle provozního ředitele Otmara Szafnauera proběhly na pozadí v oblasti technického vývoje?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 22.01. 09:53) Napište svůj názor
force india vjm08

force india vjm08 | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Otmare, nová sezóny je těsně před námi. Jak bys shrnul přípravy týmu na rok 2015?
Otmar Szafnauer: Mimosezónní období je v F1 v těchto dnech relativně krátké a v posledních měsících jsme byli opravdu zaneprázdnění. Hlavní fáze výrobního procesu probíhaly hladce a nyní se na rok 2015 moc těšíme. Přístup byl poměrně přímočarý, protože jsme jednoduše přizpůsobili drobným změnám v pravidlech a snažili se napravit nedostatky loňského vozu, aby byl VJM08 silnější ve všech oblastech.

Užíváte si větší stabilitu v pravidlech?
OS: Z provozního pohledu stabilita v pravidlech věci rozhodně usnadňuje. Hlavní změna roku 2015 se týká nosu. My jsme práce na tomto návrhu zahájili ve druhé čtvrtině minulého roku. Na druhé straně velké změny v pravidlech často promíchají ustálené pořadí a týmům naší velikosti mohou poskytnout příležitost k velkému pokroku. I tak pevně věřím, že VJM08 nám opět umožní být konkurenceschopnými.

Jak moc odlišná byla příprava ve srovnání s minulým rokem?
OS: Existuje méně neznámých a my jsme dokázali přizpůsobit evoluční přístup pro téměř všechny oblasti vozu. To je užitečné, protože spousta vývojových prací, které jsme provedli ve druhé polovině roku 2015, byla zaměřena na VJM08

Největší změnou minulý rok byla instalace nové pohonné jednotky a snaha odhadnout požadavky na chlazení. Z tohoto pohledu to bylo letos mnohem jednodušší. Z tohoto důvodu a proto, abychom co využili co nejvíce vývojového času v aerodynamickém tunelu Toyoty, jsme se rozhodli odložit testování VJM08 na dráze do Barcelony.

force india
Špičku nosu museli letos týmy kvůli změně pravidel upravit (foto: Sahara Force India)

Sezóna 2015 bude sedmým rokem s pohonem Mercedesu. Jak se vztah vyvíjí?
OS: Je to velmi pozitivní a musím říci, že Mercedes pro nás vždy odvádějí fantastickou práci. V průběhu uplynulých sedmi let jsme si vybudovali velmi solidní pracovní vztah. Hrají důležitou roli v naší konkurenceschopnosti. Slyšel jsem velmi povzbudivé věci o vývoji Mercedesu během zimy a očekávám, že dodají další spolehlivý a efektivní produkt.

Co nám můžeš více říct o rozhodnutí týmu používat aerodynamický tunel Toyoty?
OS: Ve světle toho, jak čas v aerodynamickém tunelu omezuje FIA, a toho, že můžeme nominovat jeden tunel, jsme se rozhodli, že zařízení Toyoty v Kolíně n. R. nabízí tu nejlepší krátko- i střednědobou cestu k pokrokům.

Představuje pro nás velký krok kupředu, protože můžeme zlepšovat svůj přístup k testování s využitím 60% modelu [více než u 50% modelů, které doposud používali v Brackley], které poskytují lepší výsledky v korelaci.

Další velkou změnou je využívání pohyblivé podlahy s ocelovým pásem, což pomáhá k lepší simulaci dopadu komprese pneumatiky na aerodynamickou výkonnost. Očekávám, že přínosy nového tunelu začneme pociťovat uprostřed sezóny 2015.

jezdci fi
Indická stáj svou sestavu nemění (foto: Sahara Force India)

K jakým dalším investicím jste sáhli během zimy?
OS: Navýšili jsme schopnosti našeho CFD, takže jsme nyní na maximální pravidly povolené kapacitě [30 teraflopů výpočetního výkonu]. K tomu došlo v závěru roku 2014, přínosy budou viditelné až uprostřed následující sezóny [2015], což je v souladu s naším programem v aerodynamickém tunelu. Další oblastí neustálého vývoje je náš simulátor, který hraje větší roli v přípravách před každou velkou cenou.

A co jezdecká sestava týmu?
OS: Jde rozhodně o jednu z našich silných stránek. To, že jsme si i pro druhý rok ponechali Nica [Hülkenberga] a Sergia [Péreze] je výhodné, protože to inženýrským týmům poskytuje konzistenci.

Oba jezdci se už zabydleli a cítí se v tomto prostředí pohodlně. To znamená, že se mohou jednoduše soustředit na jízdu. Oba jsou schopní velkých věcí a my cítíme, že v rámci velmi soutěživého prostředí spolu dobře pracují.

Co můžeme očekávat od roku 2015?
OS: Očekával bych další velmi vyrovnaný rošt - možná ještě více, než v roce 2014. To bude platit obzvlášť pro střed pole. Budeme muset odvádět dobrou práci ve všech oblastech, abychom se udrželi na čele pranice uprostřed pole a mohli bojovat s velkými týmy.

 

Snímky z prezentace Force Indie a technické specifikace nového vozu VJM08 najdete zde.

Vytisknout

Diskuze: Force India míří výš: Nově s 60% modely, pohyblivou podlahou a naplno v CFD

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 22.01.2015 09:53 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Toro Rosso

Letos bez Velká ceny Německa? "Jmenuje se Rakousko," vtipkuje Ecclestone

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud