Rozhovor s technickým ředitelem Lotusu: "Děláme pokroky, korelace je dobrá"

PH, 25. února 2014, 06:20 Google+

Technický ředitel Lotusu Nick Chester po Bahrajnu hodnotí to, co se týmu podařilo - kolik toho o skutečném výkonu vypovídají časy na kolo, proč ztratili tolik času v garáži, jaká si odnáší z prvního testu pozitiva a jaký mají plán pro ten druhý.

Počet komentářů:  21 komentářů (Poslední 26.02. 13:55) Napište svůj názor
Lotus

Lotus | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Jak to vidíš po prvním testu týmu v Bahrajnu?
Nick Chester: Začali jsme pomalu, ale děláme velké pokroky. Rozhodně jsme začali v pozici velmi vzdálené od toho, kde bychom chtěli být. První den jsme ujeli pouhých 7 kol, pak 18, potom 26 a poslední den 59, takže se ubíráme správným směrem z pohledu času na trati - a čas na trati je to, co potřebujete pro pochopení a vývoj vozu.

Nakolik jsou zatím časy na kolo reprezentativní?
NCh: Z E22 můžeme ještě pořád dostávat hodně rychlosti. Pracujeme na provozu pohonné jednotky s Renault Sport F1, provozovali jsme ji na reprezentativnějších úrovních poslední den testu a díky optimalizaci dodávky výkonu a tím, že jezdcům dáme čas se s tím sžít, získáme ještě více času. Ještě jsme nezačali zkoumat nastavení vozu, což odemkne další výkonnost.

Proč auto trávilo tolik času v garáži?
NCh: Nesmíme zapomínat na to, že provozujeme velmi sofistikovanou novou technologii a volíme opatrný přístup k pochopení toho, jak by mělo všechno fungovat. Problémy spojené s jednotkou úložiště energie rozhodně znamenaly dlouhé prostoje v garáži, jak jsme měnili jednotlivé díly.

lotus
Lotus jako jediný tým test v Jerezu vynechal, představil se až v Bahrajnu (foto: Lotus F1 Team)

Jaká jsou zatím ty dobré stránky?
NCh: Korelace toho, jak auto vypadá v aerodynamickém tunelu a v simulacích vzhledem k aerodynamickým výkonům na trati, se zdá být dobrá, což je pro budoucí vývoj vozu povzbuzující. Poslední den jízd byl velmi produktivní a poskytl nám množství dat, se kterými můžeme při pokrocích pracovat.

Jaký je plán pro druhý test v Bahrajnu?
NCh: Snad více kol. Identifikovali jsme určitý počet potíží, které se objevily při prvním testu, a napravily jsme je. Ve druhém testu bychom se chtěli posunout k dalšímu pokroku v pochopení pohonného ústrojí a začít pracovat na nastavení vozu, stejně jako na simulacích závodu a kvalifikace.

Jaká byla zpětná vazba jezdců?
NCh: Romain měl smůlu, protože jsme minulý týden měli spoustu časově náročných problémů, takže na posuzování zpětné vazby týkající se vozu je trochu brzy. Pastor odjel více kol a ohledně vozu se vyjadřoval pozitivně. Pracujeme na oblastech, jako je mapování brzdění pro zlepšení stability při brzdění, protože ta je u rekuperace energie a brake by wire systému letošního vozu hodně odlišná.

maldonado
Pastor Maldonado s novým vozem E22 minulý týden ujel 460 kilometrů,
Romain Grosjean pouze 141 (foto: Lotus F1 Team)

A co nějaké nové díly?
NCh: Rozhodně máme celkem slušné množství dílů k nasazení na auto. Půjde jak o upravené, tak i o nové díly, které jsme připravili dle toho, co jsme se naučili během prvního testu v Bahrajnu, a také díly související s pokračujícím vývojovým programem.

Jak dobře může být tým připraven, když dorazí k první velké ceně sezóny do Melbourne?
NCh: Očividně půjde pro všechny týmy o odlišný scénář oproti minulému roku. Všichni se během testování v Bahrajnu tento týden budou soustředit na závodní simulace, aby byli na Melbourne připraveni.

Vytisknout

Diskuze: Rozhovor s technickým ředitelem Lotusu: "Děláme pokroky, korelace je dobrá"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 21, poslední 26.02.2014 13:55 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 21 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Williams

Nasr je skutečným třetím jezdcem Williamsu, nikoliv Wolffová, tvrdí manažer

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

  2. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud