Co je největší výzvou Singapuru?
Alan Permane: Díky pomalým rychlostem na okruhu jde o nejdelší závod v roce z pohledu celkového času. Na rozdíl od Monaka se stále jede plných 300 km závodní vzdálenosti, což je fyzicky náročné i pro piloty. Vzhledem k tomu, že se jedná o městský okruh, tak se dráha během víkendu poměrně rychle vyvíjí. Ne sice tak, jako v Monaku, ale dostatečně na to, abyste to museli vzít v potaz.
Vkládá noční závod do hry další dimenzi?
AP: Závodění v noci je samozřejmě změnou oproti normálu, jde však o závod, který si týmy a piloti opravdu užívají a rozhodně to nezpůsobuje žádné problémy. Teplota dráhy zůstává relativně neměnná kolem třiceti stupňů, i když se setmí. I když tedy není příliš horko, nikdy se zároveň neochladí během jízd, kdy se to počítá, tj. v kvalifikaci a v závodě.
Co je zde od auta vyžadováno?
AP: Jezdíme s maximálním přítlakem, abychom uspokojili stop-start povahu okruhu. Zapotřebí je celkově dobrý balík. Důležitá je trakce, stejně jako schopnost rychle měnit směr a agilita.
Rovněž potřebujete vůz, který je dobrý při jízdě přes obrubníky, i když desátá zatáčka s tradičně velkými obrubníky byla letos změněna. Znamená to, že to možná nebude hrát tak významnou roli v našich úvahách vzhledem k relativně hladkým zbývajícím obrubníkům.
S opotřebením brzdového materiálu v Sinapuru není problém, horší to je s chlazením
(foto: Lotus F1 Team)
Tradičně se zde hovoří i o brzdách.
AP: Singapur vlastně není náročný z pohledu opotřebení brzd, ale spíše z pohledu zvládání teplot. Není tam moc tvrdých brzdných zón, ale frekvence brzdění společně s nedostatkem rovinek, kde by mohly vychladnout, vede nevyhnutelně k tomu, že je [brzdový] systém provozovaný za celkem vysokých teplot. Jde o něco, čemu týmu musí věnovat pozornost, ale pro nás to není žádným větším zdrojem obav.
Předjíždění bývá v Singapuru vždy náročné, ale letos bude zavedena druhá DRS zóna - jaký to bude mít dopad?
AP: Další DRS zóna podél boxové uličky je velmi krátká, proto nečekáme, že bude mít pro předjíždění velký význam. Může jezdci pomoci přiblížit se vozu před sebou v úvodních zatáčkách. Ale i původní část od páté do sedmé zatáčky je pro předjetí celkem náročnou, takže je nepravděpodobné, že by měla velký vliv.
Jak velký důraz to pak klade na kvalifikaci?
AP: Stejně jako v Monaku či v Maďarsku není pochyb o tom, že je na tomto okruhu kvalifikace důležitější než na většině jiných tratích. Přidělení super-měkké a středně-tvrdé směsi tomu potenciálně také nahrává.
V kvalifikaci zřejmě použijeme super-měkkou směs a v závodě středně-tvrdou. Vzhledem k tomu, že je pevnost letošní středně-tvrdé směsi relativně podobná loňské měkká a týmy navíc mají větší poznání v oblasti zvládání degradace, tak očekáváme, že předjíždění bude přinejmenším obtížné.
V Singapuru se po Monze týmy vracejí k balíkům pro vysoký přítlak, Lotus se na tuto změnu těší (foto: Lotus F1 Team)
Dočkáme se na voze o tomto víkendu něčeho odlišného?
AP: Vrátíme se ke konfiguraci pro vysoký přítlak a přeneseme určité úpravy předního křídla, které jsme nasadili v posledních závodech pro nízký přítlak. Kromě toho půjde o obvyklé věci u balíku, o kterém dle našich výkonů víme, že fungoval dobře v Německu a v Maďarsku.
Ve Spa a v Monze jsme neprožili ty nejskvělejší víkendy, takže se těšíme na návrat k okruhům pro větší přítlak, které nás čekají v příštích několika závodech. Naším cílem v nich bude návrat na pódium.
Evropská sezóna skončila a do konce sezóny čekají rušné zámořské závody, které se pojedou po týdnu bez přestávky. Jak to ovlivňuje tým?
AP: Myslím, že to je individuální. Osobně si užívám zámořské závody, a to, že po sobě hned následují, někdo ale může upřednostňovat, když je dělí víkend. Každý se na Singapur určitě těší, jde o jeden z vrcholů sezóny.
V Asii krátce po něm máme několik dalších závodů, jež jsou taky zajímavé. Jde o celkem dlouhou sezónu - jsem si jistý, že se v polovině listopadu už všichni budeme těšit na přestávku. Momentálně nás ale čeká několik dobře umístěných závodů po slušné srpnové pauze, na Singapur se moc těšíme.