Rozhovor s De la Rosou po přestupu k HRT: Cílem nejsou vítězství, ale růst

Petr Hlawiczka, 23. listopadu 2011, 06:20 Google+

Pedro de la Rosa v rozhovoru, který poskytl jeho nový zaměstnavatel - španělský tým HRT - hovoří o tom, jak se zrodil jeho přestup, co jej přimělo k rozhodnutí odejít z McLarenu a jakou úlohu v tom tým z Wokingu hrál.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 23.11. 11:16) Napište svůj názor
de la Rosa, Pedro

de la Rosa, Pedro | foto: HRT F1 Team

Sdílejte článek

Kdy začala jednání o smlouvě s HRT? Kdy jste ji podepsali?
Pedro de la Rosa: Díky mému vztahu s Luisem Perezem-Salou jsme začali o projektu HRT hovořit již v červenci. Začnu tím, že jsem nepřemýšlel o přestupu, ale čím více jsem se toho týden po týdnu dozvídal a viděl, co a jak dělají, tím více jsem chápal, že musím být součástí tohoto španělského projektu.

Smlouva byla podepsána před několika dny.

Co to pro tebe znamená být prvním oficiálním španělským pilotem vůbec prvního španělského týmu, který se účastní celého šampionátu F1?
PdlR: Pro mě to je poctou být jejich pilotem.  Nemohlo tomu být jinak: vskutku španělský tým se španělským pilotem. Nic by mě nemohlo učinit šťastnějším, než toto - ačkoliv jsem si vědom, co všechno je před námi. Jedná se o fantastický úkol, který bude vyžadovat podporu všech.

Co tě přitáhlo k tomuto projektu?
PdlR: Přitahovaly mě k němu různé věci, zejména však to, že se jedná o španělský tým. Momentálně jezdí vzadu, ale mají obrovský potenciál k růstu. To, co mě v červenci přesvědčilo, byl seriózní a realistický přístup Liuse Péreze-Saly a Saula Ruize de Marca a také to, jak plnili vše, o čem mluvili - bez zbytečného povyku, ale profesionálním a disciplinovaným způsobem.

sala
Pedro de la Rosa a Luis Pérez Sala (foto: HRT)

Jakou roli v tomto tvém rozhodnutí sehrál McLaren?
PdlR: McLaren mi k tomuto kroku pomohl. Není tajemstvím, že jsem měl s McLarenem smlouvu na několik dalších let, takže to bylo možné jen díky nim. Ale bez ohledu na smluvní záležitosti vím, že bez 8 let, po které jsem se učil v McLarenu, bych zde dnes nebyl, takže jim děkuji: jsem mnohem lepším pilotem než v roce 2003, kdy jsem se k ním připojil.

Čím podle tebe můžeš týmu přispět?
PdlR: Jsem zde zejména kvůli tomu, abych přispíval tvrdou prací, ale také zkušenostmi, které jsem za ta léta nasbíral u velkých týmů. Skutečností je, že přicházím do malého, skromného španělského týmu. Společně budeme pomáhat k jeho růstu, aby Španělsko mohlo být na svůj tým hrdé. Je to něco jako David proti Goliášovi, což je velmi vzrušující.

Jaké jsou tvé cíle u HRT?
PdlR: Na stanovení mých cílů je ještě příliš brzy. Nyní je nejdůležitější položit základy tohoto projektu a růst dle našeho stylu: s vytrvalostí, prací, odhodláním a skromností. Vůz bude výsledkem tohoto procesu, musíme však tvrdě pracovat na tom, abychom byli nejlepším z nových týmů.

Budou tě i nadále podporovat tví osobní sponzoři?
PdlR: Cílem je jako obvykle pokračovat se sponzory, které jsem vždy měl.

hrt
Tisková konference po oznámení přestupu De la Rosy z McLarenu do HRT (foto: HRT)

Byl jsi v tomto sportu průkopníkem: debutoval jsi v F1 před 12 lety a od té doby jsi setrval na vrcholu. Co je klíčem ke tvému úspěchu?
PdlR:
Pro mě je klíčové dobře se vyspat a každé ráno se probouzet silný a s touhou přijímat obtížné úkoly a vydávat ze sebe vše. A stejně jako skoro u všech: to můžu dokazovat pouze tehdy, když je můj cíl motivující.

Vzpomínám si, že jsem se v této sezóně během Velké ceny Singapuru podíval do zrcadla a řekl si: 'Nemůžu další rok vysedávat na boxové zídce a sledovat, jak kolem ostatní projíždějí.' Vzpomínám si na tento drobný okamžik, velmi dobře mě charakterizuje.

Jak důležité pro španělský motosport je mít ve vrcholové disciplíně motosportu španělský tým?
PdlR: Před několika lety jsem prohlásil, že jednou z nevyřízených věcí Španělska je to, že nemá ve Formuli 1 svůj tým. Máme pár nejlepších fanoušků na světě, dvojnásobného mistra světa, silné mezinárodní společnosti a nyní také F1 tým. Také procházíme krizí a proto musíme při sobě pevně držet. Jsem hrdý na to, že HRT zde může lidem nabídnout zaměstnání.

Vrátíš se k McLarenu tak, jak jsi to udělal v roce 2011 po působení u Sauberu?
PdlR: Má budoucnost je spjata s HRT, neprocházím kolem. Patřím k lidem, kteří dokončí projekt, který začnou.

delarosa
Pedro naposledy v barvách McLarenu (foto: HRT)

Vzkaz pro španělské fanoušky?
PdlR: Fanouškům mohu říct jen to, že doufám, že mají stejnou radost jako já. Mám podobnou radost jako v den, kdy jsem se dozvěděl, že budu debutovat v F1. Cílem nejsou vítězství, ale růst.

Vytisknout

Diskuze: Rozhovor s De la Rosou po přestupu k HRT: Cílem nejsou vítězství, ale růst

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 23.11.2011 11:16 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLaren

Všichni piloti budou mít letos v Brazílii policejní doprovod

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud