Marko hrdě popisuje důsledky úspěchů Red Bullu, odmítá nařčení z porušování RRA

Petr Hlawiczka, 15. listopadu 2011, 12:00 Google+

Helmut Marko si v rozhovoru pro Autosport pochvaluje výrazně lepší finanční situaci a stoupající vliv Red Bullu, který jde ruku v ruce s dalšími dvěma tituly. Zmiňuje se o situaci pilotů u Toro Rosso, partnerství s Renaultem a nařčení z porušováni Dohody o omezení zdrojů (RRA).

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 16.11. 21:25) Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Jaký ekonomický dopad budou mít další dva tituly na Red Bull Racing v roce 2011?
Helmut Marko: Zvyšujeme naše příjmy od sponzorů. Finanční rozdíl mezi prvním a druhým místem, odměnu od FOM, vyplatíme celou jako bonus všem zaměstnancům týmu. Stejně jako minulý rok dostane každý svůj vlastní díl - včetně recepčních a uklízeček. Navíc musíte vzít v úvahu politický dopad naší silnější pozice při diskusích s FIA, FOM či FOTA. Obecně řečeno: čím jste úspěšnější, tím máte nižší výdaje.

Jak se změnilo složení sponzorů?
HM: Všichni sponzoři, které jsme měli, zvýšili své příspěvky. A jsme spokojeni s tím, že pravidelně přibývají další smlouvy, oslovuje nás čím dál tím více subjektů s dobrými věcmi.

Jak těží Red Bull Racing z prodloužení kontraktu s Renaultem a z partnerství s Nissanem a Infiniti?
HM: Dosáhli jsme status partnera Renaultu. To znamená, že zlepšujeme svou finanční situaci a zvyšujeme náš vliv. Dosahujeme priority.

Red Bull Racing ale už byl zákazníkem Renaultu a musel platit Renaultu?
HM: Ano. Ale celá záležitost je velmi složitá. Od roku 2014 budeme mít formuli s novými motory. To vyžaduje intenzivní výměnu mezi vedoucími techniky na obou stranách. Naši kluci vedeni Adrianem [Neweym] se budou podílet na konstrukce šestiválcového turba. Po poslední Velké ceně Japonska navštívil Newey s některými svými lidmi továrnu Nissanu-Infiniti, která se specializuje na bateriové technologie, a vedli výbornou diskusi s japonskými experty.

rb

Nabídnete cestouvní auto Red Bull-Infiniti veřejnosti poté, co vyrobíte menší sérii 500 kusů Vettel FX?
HM: Bude se prodávat Red Bull-Renault Clio, ale to je pouze verze se zvláštním designem bez nových technických prvků.

Dokážete v týmu udržet důležité lidi?
HM: Lidé na všech pozicích mají smlouvou do roku 2014. Víte, že spoléháme na kontinuitu, přičemž se vyhýbáme tomu, abychom zůstali nečinně stát na místě. Náš personál budeme průběžně optimalizovat.

Hovořilo se o tom, že s Vettelem prodloužíte smlouvu i na další období po roce 2014, možná do roku 2016...
HM: Nepreferujeme extra dlouhé bezpečnostní či zaměstnanecké záruky. Podíváme se na to, až to bude nezbytné. Základem toho, aby u nás Vettel zůstat, je vítězné auto. V závodění nemůžete nabízet slavnou minulost. Sebastian bude jezdit tam, kde dostane nejlepší možný balík, s nímž bude mít největší šanci na vítězství. Vzhledem k tomu vás můžu ujistit, že budeme v silné pozici. Kdo má kromě Ferrari smlouvu na motory pro rok 2014 a dále?

Bude Red Bull Racing pro Renault týmem číslo jedna?
HM: Musíme počkat na vypršení smluv mezi Renaultem a Týmem Lotus, pak budou vyjasněny všechny detaily.

vettel

Toro Rosso bude mít spletitý problém: čtyři piloti se ucházejí o dvě místa v roce 2012. Jak to vyřešíte?
HM: Podíváme se na výkonnost Vergneho v pátečních trénincích a v testu mladíků v Abú Zabí. Zanalyzujeme výkonnost Ricciarda s vozem HRT, stejně tak i Buemiho a Alguersuariho. Musíte vzít v potaz, že všichni tři současní závodní piloti se během sezóny hodně zlepšili a vykazují dobrou učební křivku. Pro nás je lepší mít čtyři piloty pro dva auta, než kdyby tomu bylo opačně.

Bude možné někoho poslat do jiného týmu, jako tomu bylo letos s Ricciardem v HRT?
HM: S Danielem u HRT to byl výborný a velmi efektivní tah. Nestálo nás to více než to, co musí někteří piloti zaplatit za místo v GP2. Jestli v tom budeme pokračovat, to se rozhodneme po skončení sezóny.

Red Bull byl neustále ostatními týmy obviňován z porušování RRA. Je to správné?
HM: Ne, protože my dohody plníme. Konzultační společnost, která prověřovala situaci, jsme poskytli všechna data, která jsme museli dodat. Oni ale chtěli znát další detaily, které nejsou součástí dohody, což jsme odmítli.

Motor a KERS se ve skutečnosti musí počítat zvlášť. A jak spočítáte lidi, kteří pracují na převodovce a KERSu našeho zákazníka Lotusu (Caterhamu)? Kdo může jasně říci, kdo u Ferrari pracuje na silničních vozech a kdo na F1? Jak počítáte těch 400 zaměstnanců v oddělení motorů Mercedesu?

Vytisknout

Diskuze: Marko hrdě popisuje důsledky úspěchů Red Bullu, odmítá nařčení z porušování RRA

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 16.11.2011 21:25 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sauber

Testy mladíků v Abú Zabí: První den ovládl Vergne s Red Bullem (+ foto)

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

  2. Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

  3. FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

  4. Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

  5. GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

  6. Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud