Button: V Monaku jsme měli na víc - viděl jsem, jak Vettelovi odcházejí gumy

Petr Hlawiczka, 2. června 2011, 07:00 Google+

Jenson Button zpětně hodnotí výkony McLarenu během Velké ceny Monaka. Hovoří o tom, jak by se dal klikatý městský okruh vylepšit, a prozrazuje své plány před Kanadou - jako obvykle si nenechá uniknout účast v dalším triatlonu.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 12.06. 08:05) Napište svůj názor
McLaren

McLaren | foto: McLaren

Sdílejte článek

Startoval jsi ze druhého místa, chvíli jsi vedl závod a ve druhém stintu ujížděl, nakonec byl v cíli třetí - jsi s tím spokojený nebo zklamaný?
Jenson Button: Na jedné straně je potěšující, že jsme během posledních dvou závodů měli auto schopné vyhrát. Samozřejmě to není nikdy uspokojující, když vám s takovým potenciálem proklouzne vítězství mezi prsty, ale takové už Monako někdy bývá.

Z víkendu si můžeme odnést mnoho dobrých věcí. Přijeli jsme s velmi dobře připraveným vozem a byli jsme hned rychlí. Inženýři od čtvrtku do soboty odvedli na vylepšení nastavení a vyvážení brilantní práci a do kvalifikace jsme šli s opravdu silným autem.

S druhým místem jsem byl spokojený, pokud by ale nedošlo na červené vlajky, pak si myslím, že jsme mohli zajet ještě rychleji. Jestli by to stačilo na vítězství? Kdo ví. Druhé místo na startu ale bylo dobré.

V závodě mi to připadalo docela jednoduché. Inženýři odvedli dobrou práci, když mě informovali o tom, co se děje, a s autem to bylo velmi jednoduché tlačit na pilu, obzvlášť ve druhém stintu, kdy jsme byli extrémně rychlí. Nemyslím si, že jsem toho na dráze nějak moc kazil, ale okolnosti, které jsme neměli pod kontrolou, nás připravily o lepší výsledek.

Jak jsem řekl, tak to v Monaku chodívá. I když jsme byli zklamáni tím, že jsme nevyhráli, což by pro tým bylo fantastické, získali jsme několik slušných bodů a jsme podle mě dobře připraveni na další závody.

button

Dvacet kol jsi jezdil těsně nalepený na záď vozů Fernanda Alonsa a Sebastiana Vettela. Jak náročné to bylo najít si místo k předjetí?
JB: No, kdyby to bylo jednoduché, o něco bych se pokusil! Ne, Seb a Fernando jezdili opravdu dobře. Bylo to náročné jezdit tak těsně za nimi, protože když jste blízko za vozem před sebou, nemáte dobrý výhled před sebe na vrcholy zatáček, což v úzkém a klikatém Monte Carlu těžké.

Dokázal jsem se dostat těsně za ně, ale jediný způsob, jak bych se před ně mohl dostat, byla jejich chyba nebo pokud by někde vyjeli mimo závodní stopu. Ale nemusel jsem to bezpodmínečně hrotit, mohl jsem totiž pozorovat, jak Sebovi odcházejí pneumatiky a Fernando také cítil, že by bylo možné předjet.

V podstatě jsem čekal na svou příležitost, čekal, až Fernando zaútočí, protože by to buď pro oba skončilo havárií, nebo by se Fernando dostal do vedení a mě by se naskytla dobrá příležitost dostat Seba.

button

Jak velké zklamání to bylo?
JB: To je Monako. Ale myslím si, že tam jsou příležitosti změnit okruh k lepšímu. V Sobotu po Pérezově nárazu lidé začali hovořit o tom, jak bychom mohli upravit únikovou zónu u šikany a zmenšit úhel svodidel, aby vozy byly při nárazu chráněny.

Vzhledem k tomu je téměř jasné, že se v Monaku nebude předjíždět - nebo pokud už k tomu dojde, jeden z vozů skončí mimo dráhu či ve zdi. Zajímalo by mě potom, zda by nestálo za to zcela předělat tu zatáčku, neudělat ostřejší vrchol nebo snad přestavět, aby se zvýšily šance na předjetí.

Pokud se už zde bude něco před závody v příštích letech dělat, nebylo by pak lepší konečně vybudovat místo, kde by se mohly vozy navzájem bezpečně předjet? Vím, že to nikdy není tak jednoduché, byl by to ale dobrý způsob, jak zvýšit bezpečnost a vylepšit závodění během Velké ceny Monaka.

button

Na závěr: co budeš dělat před dalším závodem v Kanadě?
JB: Čeká mě pozávodní rozbor a nějaká práce na simulátoru v továrně. Také trénink a pak Blenheim Triathlon o víkendu před odletem do Montrealu. Nabitý program!

Vytisknout

Diskuze: Button: V Monaku jsme měli na víc - viděl jsem, jak Vettelovi odcházejí gumy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 12.06.2011 08:05 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull

Red Bull míří se svým roadshow na východ, aby pomohl Japonsku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud