Marko nejen o problémech s KERSem a dominanci Vettela

Pavel Šašek, 12. dubna 2011, 18:38 Google+

Helmut Marko, poradce týmu Red Bull, určitě nemůže říct, že by byl se startem sezony 2011 nespokojen. Red Bull vyhrál v obou dosavadních závodech a zdá se, že má silnou formu. Nejen o tom promluvil v dnešním rozhovoru.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Marko, Helmut

Marko, Helmut | foto: GEPA pictures GmbH

Sdílejte článek

Dva závody, dvě vítězství, to je dobrý start. Bude to tak i ve zbytku sezony?
Marko:
Obávám se, že asi ne. Ale dokud jsme na vrcholu a dovedeme naši sílu přeměnit na body a vítězství, jsme spokojeni. 

Ani v Malajsii se vám nevyhnuly problémy s KERSem, to ale nebyl hlavní problém, nebo ano?
Marko:
To není tak úplně pravda. Hlavní problém se vyskytl hned na startu, kde byl problém s KERSem na voze Marka Webbera, proto ten špatný start. Pak ho pro jistotu nepoužíval ani Sebastian. 

Takže KERS na vozech byl, ale nebyl používán?
Marko:
Ne tak úplně, přestali jsme ho používat až v pozdější fázi závodu.

Zdá se, že Sebastian si v tuto chvíli jezdí svou vlastní ligu.
Marko:
Prostě nedělá žádné chyby, jezdí dobře. Jeho největší soupeři měli v závodě smůlu, Lewis Hamilton měl problémy s pneumatikami a Fernando Alonso měl kolizi. Dokud budou mít soupeři takové problémy, tak nebude mít Sebastian konkurenci.

Sebastian Vettel si v Malajsii opět užíval pocit vítězství

Zpočátku víkendu se zdálo, že McLareny Red Bull dotahují, v závodě to ale bylo jinak, proč?
Marko:
Zaprvé, Lewis ztratil na startu pozici, předjel ho Nick Heidfeld. Navíc jsme měli nad McLarenem výhodu, protože jsme věděli, že máme k dispozici o jednu nepoužitou sadu pneumatik víc než měl Lewis Hamilton, který už jednu použil v kvalifikaci.

Takže se dá říct, že Red Bull je nyní daleko před zbytkem startovního pole?
Marko:
Kdepak, to ne. Vpředu jsme, ale ne daleko. A pokud budou mít soupeři štěstí, tak se vše může vyvinou ještě úplně jinak. 

Dobrá, když první je Red Bull a pak McLaren, kdo je třetí? Renault?
Marko:
Když to vezmu z hlediska čisté rychlosti a výkonu, tak ano. Třetí je Renault a hned po nich Ferrari. 

Příští víkend se jede VC Číny, takže na nějaká vylepšení moc času nezbývá.
Marko:
Omyl, vylepšení přivezeme. Co to bude, to říct nemůžu, ale přestat vyvíjet je ve Formuli 1 krokem zpět.

Co se vlastně na startu stalo Marku Webberovi? Podle záběrů z onboard kamery na roštu málem zastavil.
Marko:
Mohly za to dva faktory, zaprvé už zmiňovaný nefunkční KERS a také se mu na startu protočila kola. A start s KERSem a bez něj je hodně odlišný, chvíli mu trvalo, než si to uvědomil, proto ztratil další dvě pozice. Pak ale bezchybně plnil naplánovanou strategii. V jednu chvíli dokonce jezdil jedno nejrychlejší kolo za druhým.

Sebastian Vettel projíždí se značným náskokem cílem jako první. Tak to ale nemusí být věčně, varuje Marko

Výsledky prvních dvou závodů znovu vzbuzují otázky na téma, jestli má Red Bull jasně určené týmové pozice. Máte tedy jasnou jedničku?
Marko:
Oba jezdci jsou na tom úplně stejně. V loňské VC Bahrajnu Vettel vedl, potom měl technické problémy a propadl se na čtvrté místo, v Austrálii měl problémy z brzdami...Jak vidíte, tak technická závada může znamenat hodně a určovat kdo je jednička a kdo dvojka není dobrý nápad. Sezona je dlouhá a nevíme, co se stane. 

O Sebastianu Vettelovi se ví, že má VC Číny rád, získal tu své první body, dokázal tu i vyhrát...Je tedy před závodem optimistický?
Marko:
Pokud možno nechceme opakovat závod z roku 2010. Jinak se tu ale Sebastianovi daří, vpřed ho poženou i dvě vítězství z předchozích závodů. 

Kde by se Red Bullu během sezony nemuselo dařit?
Marko:
Asi v Monaku, je to pomalá trať, možná i v Turecku. Fascinující je, že síly jsou pokaždé rozloženy jinak. Pokaždé je nahoře někdo jiný.

Závod nepochybně sledoval i Dieter Mateschitz, šéf Red Bullu. Jaké to pro něj je, slyšet při ceremoniálu Rakouskou hymnu?
Marko:
Je, stejně jako my všichni, velice hrdý, když slyší hrát na stupních vítězů rakouskou hymnu.

Vytisknout

Diskuze: Marko nejen o problémech s KERSem a dominanci Vettela

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se v druhém tréninku dostal do TOP5 (ilustrační foto)

GP BELGIE: V druhém tréninku McLareny vrací úder

Alpine opouští po roce další šéf

Bruno Famin končí v Alpine, Ocon už má nové angažmá

Esteban Ocon se v prvním tréninku svezl pouze v jediném instalačním kole

GP BELGIE - v prvním tréninku s převahou vítězí Verstappen, překvapil Albon

Lewis Hamilton po úspěšné Velké ceně Maďarska

Hamilton Verstappenovi řekl, jak se má mistr světa chovat. Zápis komisařů o kolizi ho šokoval

Mattia Binotto do roku 2022 šéfoval Ferrari

Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Oscar Piastri a Lando Norris slaví po závodě v Maďarsku

FOTO: Double McLarenu v Maďarsku, bronzový Hamilton a tápající Red Bull

Max Verstappen

"Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

Tým Mclaren působí navenek jako pohodový tým. Ale bude si muset poněkud uspořádat poměry

Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

Nakolik myslel Lando Norris své prohlášení upřímně? (Ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

Oscar Piastri je dalším jménem ve Zlaté knize vítězů F1, ovšem spíš než vybojované získal darované vítězství

GP MAĎARSKA: Vítězná komedie McLarenu, rozzuřený Verstappen, jubilující Hamilton

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull

Jak dopadly souboje týmových kolegů v Malajsii?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

  2. "Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

  3. PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

  4. KVALIFIKACE: Další Pérezovo selhání, dvě červené vlajky a triumf McLarenu

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: McLaren je opatrně spokojen, Alpine si sype popel na hlavu

  6. Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud