Rubens Barrichello o voze FW33, pneumatikách a svých cílech

Pavel Šašek, 14. března 2011, 17:22 Google+

Dlouhé čekání se pomalu chýlí ke konci. Již příští týden znovu začne kolotoč závodů Formule 1 a nebude u toho chybět ani nejzkušenější pilot startovního pole, Rubens Barrichello.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 14.03. 19:02) Napište svůj názor
Barrichello, Rubens

Barrichello, Rubens | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Rubens Barrichello, muž, který odjel nejvíce závodů Formule 1 v historii a v současnosti asi nejzkušenější pilot startovního pole se v barvách Williamsu chystá již na svou 19.sezonu v F1. Jak hodnotí svou současnou situaci a jak si zvyká na novinky v pravidlech, nastavitelné zadní křídlo a systém KERS?

Jaký máš dojem z předsezonní přípravy?
Barrichello:
Tohle bude moje druhá sezona s Williamsem a myslím, že oproti loňsku jsme na tom lépe. Vše je dokonale připraveno na start sezony.

Jak bys zhodnotil FW33 v porovnání s loňským vozem?
Barrichello:
Je to velký rozdíl. Oproti FW32 je letošní vůz agresivnější, takže s ním musím jezdit trochu jinak, ale vlastně se mi to docela líbí. Zatím nevíme přesně, jak rychlý FW33 je, ale zatím mám dobrý pocit.

A jaký máš názor na degradaci pneumatik?
Barrichello:
Lehké to s nimi není...Hodně záleží i na tom, jak máte nastavené auto. Musíte se o ně během jízdy lépe starat, jinak hned odejdou a předešlou výkonnost už zpět nezískají. Rozhodně si nemyslím, že by bylo vůbec možné ujet na jedné sadě celý závod.

S jakým výsledkem budeš v Austrálii spokojen?
Barrichello:
Ohledně skutečné výkonnosti je tu stále velký otazník. O tom, že jsme se zlepšili, není pochyb, ale nevíme, kolik týmů se dokázalo zlepšit více. Ale dobře, budu optimistický, rád bych se probojoval do třetí části kvalifikace a v závodě získal body.

Práce v kokpitu se nyní se systémem KERS a nastavitelným zadním křídlem ztížila, jak náročné to pro pilota je, zvyknout si na další dvě tlačítka na volantu?
Barrichello:
Provozovat obě funkce, KERS a zadní křídlo, je obtížné. Po chvilce testování si na to zvyknete, ale jak se různé tratě liší, tak se bude lišit i práce s těmito systémy. Během sezony se s těmito systémy naučím pracovat lépe, o tom není pochyb, ale bude to nějakou dobu trvat. Jenže těch tlačítek na volantu je tolik, že občas prostě nejde sledovat situaci před sebou a musím se podívat na volant. To by ovšem nemuselo být bezpečné. A o tom jsme mluvili s Charliem Whitingem a Jeanem Todtem, snad se to povede nějak vylepšit.

Vytisknout

Diskuze: Rubens Barrichello o voze FW33, pneumatikách a svých cílech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 14.03.2011 19:02 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Vettel, Sebastian

Rozhovor s Vettelem: "Výkonností překvapil Sauber"

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud