Jak to, že je Brawn GP tak rychlý?

Petr Hlawiczka, 15. března 2009, 18:18 Google+

Mnozí fanoušci F1 jsou ohromeni výkony týmu, který loni nezískal ani bod a sotva se zachránil. Jak to, že tak slabý tým je nyní tak rychlý a předčí Ferrari, McLaren, BMW, Renault a další?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Brawn GP

Brawn GP | foto: www.brawngp.com

Sdílejte článek

Překvapeni jsou i inženýři konkurenčních týmů. Je jasné, že auto je dobré a možná bude rychlé i v závodech. Časy na kolo, které jezdí, jsou velmi působivé. Čím to? Slyšel jsem hlasy, které tvrdí, že to je díky tomu, že s autem přišli tak pozdě a mohli okoukat řešení u ostatních týmů, a také díky výměny motoru.



Pravda je nicméně někde jinde. S vývojem tohoto vozu se totiž začalo velmi brzy, mnohem dříve než ostatní v minulém roce, protože tehdy tým viděl, že jejich auto za moc nestojí, proto s ním logicky neztráceli moc času ani energie. Proto strávili velké množství času analýzami nových pravidel a práci ve větrném tunelu v Brackley. Aerodynamika je letos velmi důležitá a tým sklízí zaslouženě ovoce.



"Zaměřili jsme se na spolehlivost a odjetí co největší možné vzdálenosti," prohlásil Ross Brawn. "To, že je vůz tak spolehlivý již od prvních metrů je zásluhou silného týmu, který máme v továrně v Brackley. Během obtížné doby odvedli skvělou práci. Vůz se chová tak, jak jsme čekali a zpětná vazba od Jensona a Rubense je velmi pozitivní, oba navíc odjeli vzdálenost závodu. Zbývají nám další tři dny testování v Jerezu, kde dokončíme naše přípravy pro první závod a já se moc těším na další pokrok, který s autem uděláme."

Své síly si tak je vědom i majitel týmu Ross Brawn. V týmu má zkušené lidi, dobré zázemí a s přípravami začali v době, kdy ostatní věnovali plné úsilí dalšímu vyšperkování svých vozů s tím, jak se snažili urvat co nejvíce bodů v loňské sezóně. Tehdejší Hondě paradoxně slabá forma pomohlo k dobrým rozhodnutím.



Není známo, s jakým množstvím paliva BGP 001 zajel nejrychlejší časy, ale nemusíme si dělat iluze, že by ostatní jezdili pořád jen s plnými nádržemi - určitě taky simulovali kvalifikace s téměř prázdnými nádržemi. O palivu to tedy nebude. Háček může být v množství zátěže, kterou vůz nesl. Je možné, že zatímco ostatní jezdily s vozy o předepsané hmotnosti 605 kg, Brawn GP mohli zkusit jezdit bez balastu s vozem klidně o více než 100 kg lehčím, což u testů zakázáno není. Tým také zatím vůbec neřeší otázku KERSu, což může být v závodech velkých handicapem (v případě, že u ostatních bude spolehlivě fungovat). Jaká je ale skutečná rychlost všech, to se dozvíme opravdu až během prvního závodu.

Závěrem potěším fandy McLarenu - dle posledních zpráv z Jerezu se stříbrným podařilo identifikovat problém, díky kterému byli velmi pomalí. Ten navíc lze odstranit ještě před prvním závodem.
Vytisknout

Diskuze: Jak to, že je Brawn GP tak rychlý?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

GP MONAKA: PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Valtteri Bottas si v ulicích Monte Carla tentokrát příliš nezajezdil

GP MONAKA: V třetím tréninku se Leclerc ještě zlepšil, ostatní mu zatím nestačí

Charles Leclerc se před domácími příznivci v druhém tréninku vytáhl

GP Monaka: v druhém tréninku se nejlépe dařilo Leclercovi, Russell měl potíže, Red Bull nepřesvědčil

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Button, Jenson

Barrichello v Jerezu opět nejrychlejší

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP MONAKA: PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  3. KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

  4. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  5. Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

  6. GP Monaka: v druhém tréninku se nejlépe dařilo Leclercovi, Russell měl potíže, Red Bull nepřesvědčil

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud