Překvapeni jsou i inženýři konkurenčních týmů. Je jasné, že auto je dobré a možná bude rychlé i v závodech. Časy na kolo, které jezdí, jsou velmi působivé. Čím to? Slyšel jsem hlasy, které tvrdí, že to je díky tomu, že s autem přišli tak pozdě a mohli okoukat řešení u ostatních týmů, a také díky výměny motoru.
Pravda je nicméně někde jinde. S vývojem tohoto vozu se totiž začalo velmi brzy, mnohem dříve než ostatní v minulém roce, protože tehdy tým viděl, že jejich auto za moc nestojí, proto s ním logicky neztráceli moc času ani energie. Proto strávili velké množství času analýzami nových pravidel a práci ve větrném tunelu v Brackley. Aerodynamika je letos velmi důležitá a tým sklízí zaslouženě ovoce.
"Zaměřili jsme se na spolehlivost a odjetí co největší možné vzdálenosti," prohlásil Ross Brawn. "To, že je vůz tak spolehlivý již od prvních metrů je zásluhou silného týmu, který máme v továrně v Brackley. Během obtížné doby odvedli skvělou práci. Vůz se chová tak, jak jsme čekali a zpětná vazba od Jensona a Rubense je velmi pozitivní, oba navíc odjeli vzdálenost závodu. Zbývají nám další tři dny testování v Jerezu, kde dokončíme naše přípravy pro první závod a já se moc těším na další pokrok, který s autem uděláme."
Své síly si tak je vědom i majitel týmu Ross Brawn. V týmu má zkušené lidi, dobré zázemí a s přípravami začali v době, kdy ostatní věnovali plné úsilí dalšímu vyšperkování svých vozů s tím, jak se snažili urvat co nejvíce bodů v loňské sezóně. Tehdejší Hondě paradoxně slabá forma pomohlo k dobrým rozhodnutím.
Není známo, s jakým množstvím paliva BGP 001 zajel nejrychlejší časy, ale nemusíme si dělat iluze, že by ostatní jezdili pořád jen s plnými nádržemi - určitě taky simulovali kvalifikace s téměř prázdnými nádržemi. O palivu to tedy nebude. Háček může být v množství zátěže, kterou vůz nesl. Je možné, že zatímco ostatní jezdily s vozy o předepsané hmotnosti 605 kg, Brawn GP mohli zkusit jezdit bez balastu s vozem klidně o více než 100 kg lehčím, což u testů zakázáno není. Tým také zatím vůbec neřeší otázku KERSu, což může být v závodech velkých handicapem (v případě, že u ostatních bude spolehlivě fungovat). Jaká je ale skutečná rychlost všech, to se dozvíme opravdu až během prvního závodu.
Závěrem potěším fandy McLarenu - dle posledních zpráv z Jerezu se stříbrným podařilo identifikovat problém, díky kterému byli velmi pomalí. Ten navíc lze odstranit ještě před prvním závodem.