Jak jste viděl týden v Jerezu?
Ross Brawn: Druhé předsezónní testování v Jerezu bylo extrémně užitečné. Naše priority v tuto chvíli jsou: zlepšování spolehlivosti nového vozu, práce se systémem KERS a rozvoj našeho pochopení pneumatik Pirelli. V prostředních dvou dnech jsme měli dobrou spolehlivost, což nám umožnilo nasbírat kilometry a spoustu dat ke studiu před dalším testem tento týden v Barceloně.
Hovořil jste o problémech, které potřebujete vyřešit, abyste maximálně využili čas na dráze v posledním testu? Co konkrétně?
RB: Spolehlivost je momentálně pro nás hlavní výzvou. Ačkoliv jsme s novým vozem ujeli třetí nejdelší vzdálenost ze všech týmů (celkem 2310 km - viz zde), úroveň naší spolehlivosti není tam, kde by měla být. Jedná se opravdu o normální předsezónní proces: kontrola komponentů, ujištění se, že vše společně správně funguje, s přidanou výzvou v podobě KERSu a nových pneumatik. Užili jsme si svůj díl počátečních problémů s MGP W02, ale máme připravena jejich řešení.
Piloti si pochvalovali dobré chování vozu po své první zkušenosti s ním ve Valencii. Stále to platí?
RB: Jak Michael, tak i Nico, se ve voze ihned cítili pohodlně a to platilo i v tomto případě. Michael si užil lepší spolehlivosti v Jerezu, když ujel celkově 226 kol, čímž nás bohatě zásobil daty ke studiu před Barcelonou. Nico měl trochu větší smůlu na problémy, kterým čelil během svých jízd, stále se však jednalo o dobrou práci a zažije lepší dny v Barceloně a v Bahrajnu.
Michael zajel v pátek nejrychlejší a v sobotu druhý nejrychlejší čas. Snažili jste se blýsknout nebo šlo o skutečnou rychlost?
RB: Nemá smysl promrhat cenný čas na dráze na oslnivé jízdy s malým množstvím paliva, když máte dokončit mnohem důležitější věci. Jak Michael uvedl v Jerezu, nejednalo se očividně o jízdu s malým množstvím paliva - zůstáváme při zemi a soustředíme se na náš vlastní program. Pouze samotné týmy znají pravdu o své výkonnosti během předsezónní části. S přihlédnutím ke všem faktům, které znám, jsem s našim pokrokem během prvních dvou testů spokojený.
Jak pokračuje přizpůsobování se na nová zařízení pro rok 2011 (KERS a nastavitelné zadní křídlo)?
RB: KERS představuje jednu z největších výzev, kterým v této sezóně čelíme. Systém je pro tým zcela novým, i když ne pro Mercedes, jejichž systém byl prvním, který v roce 2009 vyhrál velkou cenu. Jak tým, tak i naši piloti, pracují velmi tvrdě na tom, aby se s ním sžili, KERS však je velmi komplexní technologií. Musíme pochopit, jak jej používat a jak z něj dostat co nejvíce, na to se budeme dále zaměřovat.
K nastavitelnému křídlu - byli jsme prvním týmem, který ho vyzkoušel v Abú Zabí minulý rok, a byl s ním schopný ujet spoustu kilometrů. Tuto technologii jsme přenesli na nový vůz a máme nové zadní křídlo, které přinese další vylepšení. Michael a Nico si na nové zařízení velmi snadno zvykli a snadno se jim ovládá. Společně s dalšími týmy jsme o víkendu v Jerezu poprvé jezdili se systémovým kódem FIA, šlo to velmi dobře.
Hovořil jste o vývojových krocích, s nimiž máte přijít v Bahrajnu. Jak hodnotíte dosavadní výkonnost vozu a je vše na ta vylepšení připraveno?
RB: Záměrně jsme se rozhodli koncem loňského roku, že během prvních testů budeme mít velmi prosté auto a významné vylepšení pro první závod v Bahrajnu. S pneumatikami Pirelli a návratem KERSu jsme se chtěli ujistit, že naše nové auto bude připraveno k prvnímu testu, bylo to určitě správné rozhodnutí.
Finální rysy vylepšení pro Bahrajn byly nedávno potvrzeny a jsme spokojeni s výkonnostním pokrokem, jenž tyto výsledky vývoje přinesou. Náš současný balík obsahuje některé kompromisy a jsme si vědomi, že vůz bude dosahovat lepší výkonnosti. Samozřejmě nevíme, kde jsou ostatní týmy a co plánují z hlediska vývoje. Nikdo nebude mít jasno, dokud nezačneme v Bahrajnu závodit.