K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Nemohl jsem spolupracovat s Ecclestonem, svěřil se Brawn

Robert RoBertino Pavelka, 22. dubna 2017, 20:30 Google+

O osobnostech se kolikrát říká, že čím větší jsou, tím méně jsou schopné spolupracovat. Není to samozřejmě úzus, ale v minulosti F1 najdeme několik případů, kdy se tato varianta naplnila. Jako například u dvojice Bernie Ecclestone a Ross Brawn.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ross Brawn nehodlá ustoupit ze své plánované cesty

Ross Brawn nehodlá ustoupit ze své plánované cesty | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Když se v minulosti přetřásaly možnosti, kdo nahradí ve funkci Bernie Ecclestonea, padlo i jméno Rosse Brawna. Ten měl v F1 bohaté zkušenosti, ale prohlásil, že s Ecclestonem by spolupracovat nemohl. Nikdy však prý neusiloval o to, aby jeho funkci převzal. Brawn se po svém působení u týmů F.O.R.C.E. Haas, Benetton, Ferrari, Honda, vlastního týmu Brawn GP a Mercedes zapojil do nového programu Liberty Media, kde pracuje v tříčlenném týmu s Chase Careym a komerčním šéfem Seanem Bratchesem.

Bernie Ecclestone se vzdal kontroly nad F1 a přesunul se do role emeritního šéfa, ovšem jak sám přiznává, se současným vedením má jen opravdu málo společného. O Brawnovi, který zpočátku pracoval pro Liberty Media jako konzultant prohlásil, že by svou funkci nikdy nedostal, pokud by on sám ve své pozici zůstal.

img-responsive

Podle Brawna je Ecclestone příliš autoritářský | foto: Red Bull Racing

"To není pravda. S Ecclestonem jsem nemohl pracovat, ale jeho odchod nebyl podmínkou. Na další existenci Formule 1 máme hodně odlišné názory. Bylo by velmi zábavné s Berniem pracovat, ale zároveň to nebylo možné. Ecclestone však za ty roky učinil mnoho věcí svým způsobem a bylo to z jeho strany velmi efektivní. Ale nikdy jsem ho nezažil, že by měl nějaké důležité partnery, rozhodně ne v oblasti podnikání. Byli tu lidé, kteří mu s určitými aspekty pomohli, ovšem já si o mé filozofii nemyslím, že by zašla tak daleko, že bych se nutně Berniemu musel přizpůsobit. On je zvyklý používat okamžitého rozhodování, já jsem opakem, chci plánovaný dlouhodobý proces. Mám dojem, že Bernie jednou prohlásil: »Nic neplánujte dlouhodobě, protože nevíte, co se stane, až se dostanete do určitého stadia plánů«," komentuje situaci Brawn.

Dvaašedesátiletý rytíř britského impéria se domnívá, že pod hlavičkou Liberty Media se zlepšila spolupráce mezi automobilovou federací FIA a držitelem obchodních práv FOM. Brawn je přesvědčen, že tato kooperace bude nadále pokračovat s tím, že FOM se hodlá více zapojit do procesu přípravy předpisů, nicméně konečná odpovědnost bude i nadále zůstane v rukou FIA.

"Hodláme zápolit - řečeno boxerskou mluvou - v našem rohu, v budoucnu mnohem důrazněji než tomu bylo doposud. Tím nechci říci, že se předchozí management o něco takového nestaral, ale bylo to víc v rytmu staccata. Začali jednat, až když došlo ke krizi, zatímco my chceme udržovat neustálý proces zlepšování. Proto jsme přesvědčeni, že máme zde máme hrát důležitou roli a máme právo se zapojit do vytváření pravidel pro budoucí F1. Ovšem nehodláme si osobovat v konečném důsledku plnou zodpovědnost - ta musí spočívat v rukou FIA, protože automobilová federace je regulačním orgánem," dodává Brawn.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Nemohl jsem spolupracovat s Ecclestonem, svěřil se Brawn

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Turbomotor Renaultu

"B-specifikace dělá to, co jsme čekali." Šéf motorů Renaultu už hovoří také o další verzi

Lewis Hamlton se po Kanadě propadl v šampionátu za Sebastiana Vettela

Mercedes po analýze pochopil, proč v Kanadě nebyl rychlejší. Co čeká ve Francii? + VIDEO

Renaulty ve Velké ceny Kanady

"Red Bull bude litovat, až nasadíme C-specifikaci motoru." Renault s rozchodem počítal

Red Bull se těší na novou éru ve své historii

Red Bull vysvětluje, proč se rozhodl přejít k Hondě: "Umožní nám závodit na vyšší úrovni"

Williams usiluje o zlepšení letošního FW41

Williams již zahájil práce na příštím voze, vývoj toho letošního ale "rozhodně nekončí"

Red Bull bude od příští sezóny spolupracovat s Hondou

Red Bull se rozhodl pro Hondu, končí éru s Renaultem

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (12:00 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (13:00 - 14:00)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (16:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lauda před čtyřiceti lety prožil zdravotní kalvárii

Jak Laudova žebra (ne)rozhodla mistrovství světa

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Mercedes už nemá to nejlepší auto, ale pochybovat o titulu by bylo známkou slabosti"

  2. Boullier vysvětluje, proč se McLaren chce i nadále soustředit na vývoj letošního vozu

  3. "Brown je správný šéf, u Ferrari mi závodění v Le Mans nechtěli dovolit," odhaluje Alonso

  4. Red Bull se rozhodl pro Hondu, končí éru s Renaultem

  5. Verstappen umlčel "hloupou kritiku," Marko vyzdvihuje i rychlost Red Bullu v Kanadě

  6. Renault získává Harmana - odborníka Mercedesu pro integraci pohonného ústrojí do vozu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud