V čem je hlavní rozdíl mezi Mercedesem a Red Bullem? Horner zná odpověď i řešení

Robert RoBertino Pavelka, 27. října 2016, 16:30 Google+

Už třetí rok se vozy Mercedes těší komfortnímu náskoku. Od roku 2014 absolvovaly Stříbrné šípy 56 Grand Prix a pouze v osmi nevyhrály. Takovou dominanci svět F1 v podobném měřítku nepamatuje. Co je jednou z hlavních příčin, že Mercedesy prchají "zbytku světa"?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Horner touží po podobných možnostech, jako má Mercedes

Horner touží po podobných možnostech, jako má Mercedes | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Letos (podobně jako v roce 2014) narušuje hegemonii stuttgartské automobilky Red Bull. Podle jeho činitelů je jedním z nejpodstatnějších rozdílů kvalifikační mód motorů, který pilotům umožňuje zvýšit výkon až natolik, že si před největšími soupeři vypracují náskok až tří desetin na kolo. V závodním režimu už není převaha tak výrazná, ale kvalifikační základ je většinou nejlepší výchozí pozicí.

"Víme, že mají v kvalifikaci náskok dvou až tří vteřin na kolo, což je pro nás velmi nepříjemné. Ale v závodě se jim stále více a více přibližujeme. V tomto směru bych se nebál hovořit o stažení náskoku. Pokud se podíváte na poslední závod, žádný velký rozdíl mezi námi a nimi nebyl, navíc Mercedesy s ohledem na stále otevřený boj o mistrovský titul určitě nejely na údržbu. Proto je povzbudivé, že jsme schopni s nimi držet krok než abychom je sledovali z uctivé vzdálenosti. V tomto směru jsme se letos posunuli hodně kupředu," pokouší se definovat stav věcí Christian Horner.

Navzdory této mnohem příznivější situaci si je šéf Red Bullu vědom skutečného stavu věcí a nepředpokládá, že by rakouský tým  byl schopen Mercedes porazit v přímém souboji. 

img-responsive

Uvidíme podobný obrázek v následující sezóně častěji? | foto: Red Bull Content Pool

"Mercedes vyhrál až na dvě výjimky všechny závody v letošním roce, proč by tedy neměl v posledních třech Grand Prix sezóny? Nám jde o to, abychom si byli jistí pozicí, ve které můžeme využít jakéhokoli jeho klopýtnutí. Nacházíme se v posledních závodech šampionátu, takže si lze dobře představit, jaké napětí mezi oběma piloty panuje. Takže chceme zaumout pozici, abychom těžili právě z každého momentu jejich souboje," pokračuje Horner.

Už příští rok se Renault hodlá při modernizaci motoru v rámci nových pravidel pro sezónu 2017 zaměřit na eventualitu kvalifikačního režimu svých pohonných jednotek, o nějž Horner usiluje. 

"Pracují na tom. Chtějí dosáhnout toho, abychom z motoru dostali víc, pokud se to povede, budeme se nacházet blízko stavu, kde jsme byli s osmiválci. Naproti tomu vůbec nemám ponětí, co přinesou aerodynamické úpravy. Pro každého je to začátek s čistým listem, ale také oblast, ve které jsme byli v minulosti dost silní. Ale nelze odhadnout, kdo bude mít v zásobníku pověstnou stříbrnou kulku z hlediska nových pravidel, pochopitelně bychom byli rádi, aby se jednalo o nás," končí Horner.

Vytisknout

Diskuze: V čem je hlavní rozdíl mezi Mercedesem a Red Bullem? Horner zná odpověď i řešení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Rio Harjanto doufá v návrat do F1, nejlépe už příští rok

Jak aktuální je Harjantův návrat do F1?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  4. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

  5. Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

  6. Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud