Před více než rokem, kdy se do F1 chystal tehdy ještě ne osmnáctiletý mladík Max Verstappen, nechal se Mika Pauli Häkkinen slyšet v médiích, že pro tak náročný závodní režim ještě není připraven. "Pokud by to bylo na mě, nikdy bych tak mladého závodníka do F1 nepustil," prohlásil tehdy.
Od té doby Max Verstappen prokázal svou příslušnost k elitě a stal se nejmladším vítězem Grand Prix. A Häkkinen se dokázal ke své kritice postavit jako chlap a přiznal, že se tehdy mýlil.
"Měl jsem tehdy pocit, že opravdu vstupuje do F1 příliš mladý. Proto jsem velice rád, že jsem se mýlil a musím připustit, že dnešní mládež, ať dívky nebo chlapci, jsou mnohem silnější než jsme byli my. Nechme je mluvit a poslouchejme, co říkají. Je samozřejmě velkolepé, čeho Max dosáhl. Když mně bylo šestnáct či sedmnáct, pro mě bylo úžasné jezdit na motokárách. Bylo to náročné: vybavení, disciplína, fyzická zátěž - abych mohl závodit, musel jsem být na hodně velké úrovni. Také jsem si myslel, že jsem připraven na jakoukoli soutěž na špici automobilových závodů. V té době ale nebylo obvyklé ohlížet se na tak mladé piloty, že by mladík byl připraven na F1," vzpomíná Häkkinen.
Je třeba si připomenout, že v té době byli piloti pod dvacet let vyslovenou raritou a dlouho v této tabulce zůstával pouze Riccardo Rodriguez, Chris Amon, Mike Thackwell a Esteban Tuero. S novým miléniem začalo přibývat mladíků, vždyť jestliže zmíněná čtyřka se rekrutuje z pvního půlstoletí existence F1, během dalších 15 let přibyli právě Verstappen, dále pak Jaime Alguersuari, Fernando Alonso, Daniil Kvjat a Sebastian Vettel. Pochpopitelně mluvíme jen o těch, kteří jeli nějaký závod, testpiloty necháváme stranou.
"Časy se mění. Stále mladší piloti míří do vyšších kategorií motorsportu, ale to platí i pro obchod, politiku, vlastně pro kteroukoli oblast. Zažíváme masivnější rozvoj a lidé žijí mnohem rychleji. Je to jednoduše proto, jaké možnosti dnes máme, schopnost studovat a chápat, co se v dnešním světě děje. Můžete studovat kolik a co chcete, na internetu si najdete patřičné informace. Takže se žije mnohem rychleji. To také vysvětluje, proč tak mladí piloti dostávají svou příležitost. Také týmy jsou dnes mnohem organizovanější, mají větší management, jejich koncepty jsou propracovanější. V tomto velkém světě existuje podstatně lepší propojení. Ale přesto všechno pořád potřebujete velký talent, odhodlání a disciplínu, abyste uspěli. A v tomto směru odvedl Max vynikající práci," dodává Mika Häikkinen.