Někdo krade, jiný pomáhá, i to jsme viděli v Grand Prix Itálie

Robert RoBertino Pavelka, 14. září 2015, 09:27 Google+

Příběhy z Paddocku Velkých cen občas zabíhají do zcela jiných oblastí než sportovních. Ať je to zvláštní sorta VIP návštěvníků, jejichž jediným cílem je se ještě honem zviditelnit, než F1 překročí svůj zenit, nebo zástupce bulvárních médií, stále dokola opakující jedny a tytéž otázky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Force India musela odepsat ze svého inventáře jeden volant

Force India musela odepsat ze svého inventáře jeden volant | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Občas tu však dojde i k událostem značně pikantním, které zavánější kriminální zápletkou. Už jsme informovali o krádeži volantu, který zmizel z garáže stáje Force India. Jde o značně citlivou věc a dokonce padaly termíny jako průmyslová špionáž, zazněl ale i názor, že za celou akcí je snaha tým diskreditovat a dokázat, že používal nepovolené konfigurace. Jak by to ale chtěli dotyční aplikovat, když museli k zisku corpus delicti použít nechvalně známé metody "za pět prstů"? Většina komentářů se shoduje, že šlo nejspíš o dílo nějakého šíleného fanouška, které ovšem má pro tým značný finanční dopad.

Jsou však hlasy, které se špionážní aféry tak docela nevzdávají. Teď nemáme na mysli rok 2007, ale dobu podstatně dřívější - v rámci Grand Prix Brazílie 1981 (tehdy ještě figurovala v úvodu šampionátu) kdosi nepozván navštívil garáž Brabhamu a ukradl kompletní zavěšení monopostu, který tehdy pracoval na systému proměnné světlé výšky monopostu. Pokud se soupeři domnívali, že šlo o čin šílence, druhý den po nemilé události u Ecclestoneova týmu vytáčel číslo místní policie i Frank Williams: jeho mechanici den před závodem náhle postrádali nově vyvíjené pružiny...

img-responsive

Také u Williamsu poznali, co je to přijít o cenný materiál. | foto: Williams F1 Team

Druhá strana mince 

Říká se, že svět F1 je prostředí tvrdého a nelítostného soupeření, ale rivalové si dobře uvědomují, že musí mít proti komu bojovat, jinak by utekly i poslední zbytky příznivců závodění. Noční déšť z pátku na sobotu na Monze poškodil ohřívací dečky pneumatik u už tak těžce zkoušené stáje Lotus; ty díky zkratům nebyly funkční. Podle hlavního inženýra Alana Permaneho týmu okamžitě nabídly pomoc Sauber, Ferrari a Toro Rosso. "Jsou našimi přímými soupeři v šampionátu, ale ani na chvíli nezaváhali. Pokud bychom neměli možnost využít tohoto zařízení, měli bychom na kvalifikaci pouze tři sady pneumatik," uvedl Permane.

img-responsive

Gastaldi má vše pod kontrolou, Permane oceňuje přístup soupeřů. | foto: Lotus F1 Team

Zdá se však, že promočené dečky jsou tím nejmenším problémem, který v tuto chvíli Lotus trápí. Pořád se přetřásá jeho situace a bobtnají informace, že kvůli finančním potížím v Singapuru a Japonsku Lotus neuvidíme. "Máme vše pod kontrolou. Tenhle rok je velice hubený, ale určitě nestojíte o to, aby to bylo ještě horší," oponuje náměstek šéfa Federico Gastaldi.

Odráží také zvěsti o zadržování plateb ze strany Maldonadova sponzora PDVSA, což ostatně tvrdil už sám pilot. "Všichni naši partneři i sponzoři zaplatili včas, někteří dokonce předem. Připouštím, že na rozdíl od některých našich konkurentů je to cesta poněkud zdlouhavější, ale učinili jsme vše nezbytné pro to, abychom byli v budoucnu životaschopní. Jsme přesvědčeni, že budeme bojovat až do konce sezóny a pokračovat i po ní. Proto nevěřte žádným negativním zprávám, které se k vašemu sluchu dostanou," vyzývá Gastaldi.

Vytisknout

Diskuze: Někdo krade, jiný pomáhá, i to jsme viděli v Grand Prix Itálie

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Magnussen stále doufá, že návrat do F1 vyjde

Magnussen nechce vzdát své sny o F1, má možnost kývnout na nabídku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud