Nehody nejsou pro týmy moc drahé

BŽ, 19. června 2013, 18:36 Google+

Kolik stojí týmy nehody pilotů? Nejsou příliš drahé. Ale jen když se neopakují příliš často.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 20.06. 09:20) Napište svůj názor
Brawn, Ross

Brawn, Ross | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Někoho by mohlo poslední dobou napadnout se zeptat, kolik stály Ferrari tři nehody Felipeho Massy během dvou víkendů. Na některé piloty se dá také ukázat prstem a říci, že díky svým nehodám a srážkám se soupeři způsobují svým týmům dodatečné finanční výdaje na opravy monopostů.

 
Ross Brawn přiznává, že nehody stojí týmy určitou částku, ale jejich výšku hned relativizuje. Říká, že některé součásti vozu se stejně pravidelně vyměňují. „Výdaje na opravy vozů musíme zakalkulovat do nákladů, to je jasné.“ Ale „vývoj je tak rychlý, že v každém případě se vyměňuje spousta součástí pravidelně.“


„Staré součástky končí na polici,“ vysvětluje Brawn. Jestli teda skončí na polici, nebo jsou poškozeny, v konečném důsledku v tom není velký rozdíl. Uznal ale, že existují hranice: „Faktem je, že rozpočet je omezený."


Jestli náhodné poškození významně neovlivňuje finanční výdaje týmu, opakované nehody mění situaci. Peníze věnované na opravy se neinvestují v jiných, potřebnějších oblastech. „Jestli se vážné nehody opakují častěji, mají negativní dopad na jiné oblasti, kde pak peníze za opravy chybí. Musíme být proto opatrní.“

Jistě je rozdíl, jestli na polici skončí jenom pár součástek, nebo celý vůz…

Vytisknout

Diskuze: Nehody nejsou pro týmy moc drahé

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 20.06.2013 09:20 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLaren

Button a Dennis: Tým je základ úspěchu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud